همراه اول

همراه اول سرمایه‌گذاری عظیمی در سرویس‌های دیجیتال انجام می‌دهد

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول گفت سرمایه‌گذاری گسترده این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال حاکی از آن است همراه اول برای تحقق تحول دیجیتال عزم جدی دارد.

امروز سه شنبه 25 آبان 1400 آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های واقعیت مجازی و افزوده (VR-AR) با حضور سید صادق پژمان (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، حمید بهروزی (قائم مقام مدیرعامل همراه اول)، سیاوش بیات سرمدی (معاون فناوری اطلاعات همراه اول) به همراه مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازی‌سازان جوان ایرانی در مرکز همایش‌های برج میلاد توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با مشارکت اپراتور همراه اول برگزار شد. همچنین در بخشی از این مراسم بازی‌های برتر نیز معرفی شدند.

حضور موثر همراه اول در حوزه بازی‌های ویدیویی و دیجیتال

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم عنوان کرد همراه اول در زمینه حوزه دیجیتال هم از نظر زیرساختی و هم از نظیر پلتفرمی که این صنعت به آن نیاز دارد یک اپراتور پیشرو محسوب می‌شود. وی افزود به طور کلی در شرکت همراه اول 4 بخش اثرگذار در حوزه بازی‌های ویدیویی و دیجیتال وجود دارد؛ نخستین بخش همان شرکت ایبیکام است که روی توسعه پلتفرم‌های دیجیتال تمرکز داشته و دومین شرکت نیز هاب بهشتی بوده که در حوزه بازی‌های موبایلی حمایت‌های مختلفی را انجام می‌دهد. همچنین شرکت‌های فعال در این حوزه نیز امکان استفاده از این ظرفیت‌ها را خواهند داشت.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول افزود حرکت اول به عنوان سومین شرکت در این حوزه محسوب می‌شود که به عنوان سرمایه‌گذار گروه همراه اول در حوزه‌های خطرپذیر فعالیت می‌کند و به تازگی نیز با مجموعه‌های بازی‌ساز نیز مذاکراتی را آغاز کرده است. سرانجام چهارمین شرکت نیز مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بوده که با هدف توسعه زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های دیجیتالی تاسیس شده است. بهروزی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در حال حاضر روی حوزه بازی‌های آموزشی تمرکز کرده و به همین دلیل تیم‌های علاقه‌مند در این حوزه قادرند با این مجموعه مذاکره کنند.

وی با اعلام اینکه همراه اول برای تقویت پلتفرم‌های دیجیتال خود عزم جدی دارد افزود سرمایه‌گذاری‌های همراه اول در پلتفرم‌هایی چون روبیکا، شاد و ذره بین با میلیون‌ها کاربر حاکی از آن است همراه اول برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتال عزم جدی دارد. وی با اشاره به اینکه همراه اول تکنولوژی نسل پنجم را نیز در کشور توسعه داده خاطرنشان کرد این تکنولوژی سرعت بالا و تاخیر پایین را به همراه دارد که برای بازی‌های آنلاین فرصت ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

نقش سرمایه‌گذاری اپراتورها روی بازی‌های ویدیوی پررنگ است

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم با اعلام اینکه در صنعت بازی‌های ویدیویی و دیجیتال ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد گفت سرمایه در گردش این بازی‌ها در جهان فقط در سال 2020 میلادی حدود 150 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین طبق پایش سال 1398 هزینه کرد بازی‌سازان کشور حدود 4300 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه گفته‌های خود از همراه اول برای حمایت همه‌جانبه از این رویداد تقدیر کرد و گفت اپراتورهای تلفن همراه در سرمایه‌گذاری روی این اکوسیستم نقش بسیار پررنگی دارند؛ چراکه علاقه مردم به موبایل و بازی‌های موبایلی بسیار زیاد است. همچنین نباید از بازدهی اقتصادی بازی‌های ویدیویی غافل شد.

در اختتامیه جشنواره بازی‌های واقعيت مجازی و افزوده (VR-AR) به تیم اول 70 میلیون تومان، به تیم دوم 50 میلیون تومان، به تیم سوم 30 میلیون تومان و پنج جایزه 6 میلیون تومان نیز به بازی‌های برتر به عنوان جایزه اهدا شد. علاقه‌مندان از 15 تا 26 شهریور 1400 فرصت داشتند تا در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کنند که سرانجام بیش از 60 آثار برای داوری به این جشنوار ارسال شد. همچنین تمام بازی‌سازان می‌توانستند بدون در نظر گرفتن سال انتشار، بازی‌هایی که در این حوزه به تولید رسانده و توسعه دادند را به دبیرخانه این جشنوار بفرستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*