بهترین خودروی سال 2022

بهترین خودروی سال 2022 از نگاه مجله موتورترند

بهترین خودروی سال 2022 از نگاه مجله موتورترند معرفی شد. در ادامه با لیست نامزدها، فینالیست‌ها و همچنین برنده این دوره از رقابت بهترین خودروی سال موتورترند آشنا خواهیم شد.

موتورترند از سال 1949 میلادی به شکل سالانه بهترین خودرو سال را معرفی می‌کند و به همین دلیل جزو معتبرترین جایزه خودرویی در جهان محسوب می‌شود. در شرایطی که شاسی بلندها و پیکاپ‌ها امروزه در بازارهای مختلف از جمله بازار آمریکا بیشترین نگاه‌ها را به خود جلب کردند، اما در این میان در رقابت خودروی سال 2022 بیش از 15 خودرو مختلف حضور داشتند. داوران موتورترند تمام خودروهای حاضر در این رقابت را در 6 معیار پرفورمنس، کارایی، مهندسی، طراحی، ارزش و ایمنی مورد بررسی قرار دادند و خودرویی که در هر 6 معیار بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، لقب بهترین خودروی سال 2022 را نیز از آن خود خواهد کرد.

خودروهای شرکت‌کننده در این رقابت

بهترین خودروی سال 2022

از خودروهای شرکت‌کننده در رقابت خودروی سال 2022 موتورترند می‌توان به فولکس واگن گلف، تویوتا GR 86، سوبارو BRZ، پورشه تایکان، پورشه پانامرا، مرسدس بنز EQS، مرسدس بنز S کلاس، لوسید ایر، لکسوس IS500، کیا استینگر، کیا کارنیوال، کارما GS-6، هیوندای الانترا، هوندا سیویک، شورلت بولت و آئودی E-Tron GT اشاره کرد.

بهترین خودروی سال 2022

داوران پس از این که 16 خودرو حاضر در این رقابت را مورد بررسی قرار دادند، 7 خودرو را به عنوان فینالیست معرفی کردند که تمام این خودروها توانسته بودند در تمام معیارهای مورد نظر موتورترند امتیازهای مناسبی را به دست بیاوردند. در ادامه کارشناسان موتورترند طی چند روز به رانندگی با این خودرو پرداختند تا آنها را در مسیرها و شرایط مختلف مورد آزمایش قرار دهند. سرانجام از 7 خودرو فینالیست، یک خودرو توانست لقب بهترین خودروی سال 2022 را از این مجله خودرویی دریافت کند. در ادامه با فینالیست‌ها آشنا خواهیم شد.

فینالیست‌های رقابت بهترین خودروی سال 2022

هوندا سیویک

بهترین خودروی سال 2022

کیفیت بالای نسل جدید هوندا سیویک با تحسین کارشناسان مجله موتورترند همراه شد. در واقع نسل قبلی این خودرو تا قبل از این که بازنشسته شود توانست صدر کلاس کامپکت را از آن خود کند و اکنون نیز هنگامی که پشت فرمان نسل جدید این خودرو می‌نشینید، کیفیت فوق‌العاده آن در تمام معیارها شما را به وجد خواهد آورد. گفتنی است هوندا می‌توانست برای نسل قبلی این خودرو تغییرات جزئی را در نظر بگیرد و تا 3 سال دیگر آن را در بازار نگه دارد، اما اکنون با ارائه نسل جدید رقبای خود را وادار کرد تا آنها نیز با ارائه محصولاتی به دنبال سبقت از این خودرو ژاپنی باشند.

هیوندای الانترا

بهترین خودروی سال 2022

این سدان کامپکت کره‌ای روی بدنه فلزی خود از خطوط چشمگیری بهره می‌برد که آن را نسبت به سدان‌های معمولی متمایز کرده است. هیوندای الانترا با هدف رقابت با هوندا سیویک و تویوتا کرولا آمده و اکنون بیش از پیش به رقیب جدی سیویک تبدیل شده است. البته با وجود این که هیوندای در ساخت این خودرو عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما هوندا نیز در ارتقای محصول خود موفق‌تر ظاهر شده و توانسته سطح خود را نسبت به رقبا ارتقا دهد.

مرسدس بنز S کلاس

بهترین خودروی سال 2022

با وجود این که نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس را در لیست فینالیست‌های رقابت بهترین خودروی سال 2022 می‌بینیم، اما برخی از دواران بر این باور بودند که این خودرو با کمی ارفاق به این مرحله رسیده و در برخی از مسیرهای آزمایشی نتوانست خودش بدرخشد. همچنین کیفیت متریال داخلی این خودرو نیز نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. البته نباید سطح بالای مرسدس بنز اس کلاس را فراموش کرد، اما در نسل جدید نتوانست برتری مهندسی یا طراحی جذاب خود را همانند قبل حفظ کند.

مرسدس بنز EQS

بهترین خودروی سال 2022

مرسدس بنز EQS جزو خودروهای عجیب این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود؛ چرا که بعضی‌ها واقعا عاشق این خودرو هستند و برخی نیز به شدت از آن متنفرند. این خودرو در مسابقات درگ با لامبورگینی نتوانست به پیروزی برسد و نسبت به سایر خودروهای الکتریکی نیز برد بیشتری را به همراه ندارد. این خودرو در واقع یکی از تلاش‌های مرسدس بنز برای انتقال تجربه 120 ساله خود از ساخت خودروهای بنزینی به خودروهای برقی بوده و به همین دلیل نتوانست در این رقابت خوش بدرخشد، اما با این وجود این خودرو با لوکس بودن خود توانسته نگاه برخی از کارشناسان را به خود جلب کند.

پورشه تایکان

بهترین خودروی سال 2022

برد پایین پورشه تایکان باعث شد تا این سدان الکتریکی در رقابت سال گذشته نتواند لقب بهترین خودرو سال را از آن خود کند، اما اکنون این خودرو در نسخه تک موتوره محرک عقب با برد بیشتر آمده تا بتواند این بار بدرخشد، اما متاسفانه این خودرو باز هم نواقصی داشت و به همین دلیل در تمام بخش‌ها نتوانست نگاه کارشناسان را به خود جلب کند. یکی از نواقص این خودرو گیربکس دو سرعته پیچیده آن محسوب می‌شود.

تویوتا GR 86

بهترین خودروی سال 2022

کارشناسان موتورترند به خودروهای اسپرت مقرون‌به‌صرفه با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی علاقه خاصی دارند و به همین دلیل عاشق تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ شدند، اما این خودروها نیز با نواقصی نظیر سواری خشک و کابین پرسروصدا مواجه بودند. در واقع رانندگی طولانی با تویوتا GR 86 بسیار خسته‌کننده خواهد بود و اگر خواهان خودرویی سرگرم‌کننده برای استفاده‌های روزانه هستید باید فولکس واگن گلف GTI را انتخاب کنید.

لوسید ایر برترین خودروی سال 2022 شد

بهترین خودروی سال 2022

خودروها برای این که در این رقابت حضور پیدا کنند باید کاملا جدید بوده یا سازندگان برای آنها به‌روزرسانی‌های بزرگی را در نظر گرفته باشند. لوسید ایر دارای چنین شرایطی بوده و توانست بالاتر از تسلا مدل اس که در سال 2013 برنده این رقابت شده بود، لقب بهترین خودروی سال 2022 میلادی را از آن خود کند. لوسید ایر یک خودرو کاملا جدید بوده که قصد دارد مفهوم یک سدان لوکس پرفورمنس را به شکل کامل ارتقا دهد. ضمن این که این خودرو طبق آزمایش‌های EPA قادر است با هر بار شارژ مسافت بیش از 800 کیلومتر را بپیماید که چنین عددی نسبت به رقبا بسیار چشمگیر است.

بهترین خودروی سال 2022

طراحان برای این سدان جدید آمریکایی از آیرودینامیک مشابه فرمول یک استفاده کردند که توانسته ظریب درگ را به 0.20 برساند. به همین دلیل این خودرو توانست تمام امتیازات بخش کارایی و مهندسی را از آن خود کند. همچنین این خودرو الکتریکی از ظاهر بیرونی جذابی نیز بهره می‌برد و کابین آن نیز کاملا لوکس به نظر می‌رسد. از سایر ویژگی‌های این خودرو که توانسته رضایت داوران را جلب کند می‌توان به صندوق جلوی 280 لیتری، دهانه پهن صندوق عقب، کابین آرام و راحت و همچنین درهای بسیار عریض آن اشاره کرد. لوسید ایر همانند بی ام و M5 یک خودرو فوق‌العاده سریع و بی‌صدا بوده که سواری مناسب در سطح مرسدس بنز را ارائه می‌دهد.

بهترین خودروی سال 2022

لوسید ایر با ارائه چنین ویژگی‌هایی توانسته نگاه تمام داوران و کارشناسان موتورترند را جلب کند. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که احتمالا این خودرو نتواند آینده درخشانی را داشته باشد و به سرنوشتی همانند شورلت وگای دچار شود، اما برای نتیجه‌گیری در خصوص آینده این خودرو بسیار زود است و بدون شک زمان ثابت خواهد کرد که چه سرنوشتی در انتظار لوسید ایر خواهد بود.

مشخصات فنی لوسید ایر

مدل خودروLucid Air Grand Touring 2022
پیشرانهدو موتور الکتریکی
قدرت800 اسب بخار
گشتاور1200 نیوتن‌متر
گیربکستک سرعته
محور محرکچهار چرخ
طول4973 میلی‌متر
عرض1935 میلی‌متر
ارتفاع1412 میلی‌متر
فاصله محوری2959 میلی‌متر
وزن خالص2388 کیلوگرم
توزیع وزن50 به 50 جلو/عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت3 ثانیه
مسافت 400 متر10.8 ثانیه
شتاب جانبی0.91 جی
بردحدود 800 کیلومتر
قیمت پایه139 هزار دلار
قیمت نسخه تست شده139 هزار دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*