اپل ایرپادز 3 غیر قابل تعمیر است

اپل ایرپادز 3 غیر قابل تعمیر است؛ اگر خراب شد آن را دور بیندازید

اپل ایرپادز 3 غیر قابل تعمیر است و اگر خراب شود باید آن را دور بیندازید. این دستگاه مجهز به تراشه H1 است اما قابلیت تعمیرپذیری ندارد.

اخیرا یکی از وبسایت‌های حوزه فناوری عمل مونتاژ ایرپادز جدید اپل را تکمیل کرده است و بر اساس شواهد منتشر شده ظاهرا قابلیت تعمیرپذیری این محصول صفر است.

این یعنی اگر دستگاه شما خراب شود، شما تنها یک گزینه پیش رو دارید؛ آن را دور بیندازید. این دستگاه تعمیرپذیر نیست. مطابق عملیات مونتاژی که انجام شده، اپل ایرپادز 3 از همان معماری ساندویچی بهره می‌برد که شامل کابل‌های زیبا، تراشه‌ها و باتری‌ها می‌شود.

چرا اپل ایرپادز 3 تعمیر نمی‌شود؟

باتری این محصول از یک طراحی دوشاخه مانند و بدون هر گونه لحیم کاری استفاده می‌کند. این طراحی تضمین می‌کند که باتری به مدار متصل می‌شود؛ بنابراین این قسمت قابلیت تعمیرپذیری نسبتا بالایی دارد. متاسفانه قابلیت تعمیرپذیری ایرپادز 3 به همین یک مورد، منحصر می‌شود.

هنگام مونتاژ اپل ایرپادز 3، باید نسبت به کابل‌های درون آن بسیار محتاط باشید. زور زدن بیش از حد، احتمال شکسته شدن پوسته را به محض باز کردن دستگاه بالا می‌برد. بنابراین جوش دادن و تعمیر پوسته ایرپادز 3 (اگر شکسته شده باشد) مستلزم صرف وقت و تلاش زیادی است.

از این گذشته، اپل ایرپادز 3 با ماده‌ای چسبناک درون محفظه‌ای قرار داده شده تا استحکام و انسجام آن را تضمین کند. هنگام مونتاژ، نیاز است که فشار زیادی وارد شود تا فضای خالی پر شود. این مورد هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تعمیر این دستگاه است. باقی مانده چسب و شکافی که به شدت آسیب دیده است، مونتاژ دوباره آن را دشوار می‌کند.

حتی اگر هنگام پاک کردن چسب دقت کافی دارید، باز هم باید چسب قدیمی را با چسب تازه جایگزین کنید تا از تناسب آنها مطمئن باشید.

اپل ایرپادز 3 غیر قابل تعمیر است

جای تعجب ندارد که iFixit به قابلیت تعمیرپذیری ایرپادز 3 امتیاز 0 از 10 بدهد. بر اساس اطلاعات رسمی وبسایت اپل، هزینه تعویض یک ایرپادز 3 حدود 86 دلار است که 75 دلار آن بابت جعبه شارژر آن است. این حتی از قیمت خرید یک هدفون نو هم بیشتر است. بنابراین باید هنگام استفاده از آن یا خرید آن نهایت دقت را داشته باشید چرا که پول زیادی بابت آن می‌پردازید.

ایرپادز 3 با دامنه دینامیکی بالا و یک میکروفون عرضه شده است. یک شبکه صوتی درون این میکروفون وجود دارد که صدای باد را کم می‌کند. ایرپادز همچنین از کدک صوتی بهره می‌برد که کیفیت صدا را به صورت فول اچ دی برای تماس‌های برنامه فیس تایم در می‌آورد.

این دستگاه مجهز به تراشه H1، قابلیت دالبی آتموس و گواهی مقاومت IPX4 در برابر آب است. در خصوص دوام و عمر باتری گفته شده که می‌تواند تا 6 ساعت گوش دادن به موسیقی را تامین می‌کند. البته اگر از شارژر این محصول استفاده کنید، می‌توانید تا 30 ساعت از آن بهره ببرید. این دستگاه با پنج دقیقه شارژ، یک ساعت کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*