سریعترین خودروهای کره‌ ای

10 مورد از سریعترین خودروهای کره‌ ای که پای برخی از آنها به ایران هم باز شده است

کیا و هیوندای طی ده سال گذشته سریعترین خودروهای کره‌ ای با توانایی رقابت با بهترین برندهای دنیا را عرضه کرده‌اند. خودروهایی که برخی از آنها در بازار ایران هم وجود دارند.

کره شاید به فرهنگ، موسیقی و برخی از بهترین فناوری‌های خود معروف باشد اما حداقل تا چندین سال قبل، هرگز با خودروهای خود شناخته نمی‌شد. خودروهای زیادی از این کشور به بازار عرضه شده‌اند ولی خودروهایی با کیفیت پایین بوده‌اند که تنها برای رفت و آمد روزانه کاربرد داشتند. با این حال، با رشد کیا و هیوندای طی ده سال گذشته قاعده به کل تغییر کرده است. امروزه برخی از خودروهای لوکس کره‌ای حتی خودروسازان آلمانی را می‌ترسانند! البته این خودروها نه‌تنها لوکس بلکه کاربردی و بسیار سریع هم هستند و در ادامه به 10 مورد از سریعترین خودروهای کره‌ ای می‌پردازیم.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

سریعترین خودروهای کره‌ ای

10. کیا استینگر جی تی 2 (268 کیلومتر بر ساعت)

از کیا استینگر با چهره درنده و ذات اسپرت آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد! این خودرو فضای داخلی بسیار باکیفیت و جاداری را نیز دارا است و از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی که کار با آن بسیار راحت و لذت‌بخش است بهره می‌برد. کیا استینگر جی تی 2 کوپه که همیشه صدای غرش موتور آن به گوش جذاب است، یکی از مدعیان اصلی بین سدان‌های اسپرت و یکی از سریعترین خودروهای کره‌ ای به شمار می‌رود.

کیا استینگر جی تی 2

شتاب 0 تا کیلومتر بر ساعت کیا استینگر جی تی 2 طی 4.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و در کمتر از 14 ثانیه با سرعت 168 کیلومتر بر ساعت مسافت 400 متری را می‌پیماید. با این حال، این خودرو از زمان عرضه‌اش در سال 2017 تا به اینجا فروش کمی را تجربه کرده که برای خودرویی که بسیاری آن را تحسین می‌کنند، باعث ناامیدی است.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

9. هیوندای سوناتا (209 کیلومتر بر ساعت)

این خودروی سایز متوسط ابتدا به‌عنوان نسخه فیس لیفت هیوندای استلار در سال 1985 معرفی شد و طی چند دهه گذشته بهبودهای متعددی را به خود دیده است. هیوندای در جدیدترین نسخه سوناتا طراحی چشمگیرتری را به کار گرفته است و یکی از ویژگی‌های قابل توجه این خودرو، چهره جلوی آن با چراخ‌های جلویی است که به سمت بالا متمایل هستند.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا 2020 در سه تیپ مختلف دارای سه پیشرانه متفاوت است و تیپ G2.5 MPI آن با پیشرانه اسمارت استریم از حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برخوردار است. با این وجود، مدل سریع‌تر و قوی‌تر آن با نام سوناتا N به‌زودی به عرضه خواهد رسید.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

8. جنسیس G70 (268 کیلومتر بر ساعت)

جنسیس G70 را اولین بار در سپتامبر 2017 طی رویدادی جهانی در پارک المپیک سئول مشاهده کردیم و بدون اینکه جای تعجبی داشته باشد، به خودروی سال آمریکای شمالی در سال 2019 تبدیل شد. جنسیس فضای بیرونی این خودرو را که رقیبی برای سایر خودروهای لوکس فشرده محسوب می‌شد، با الهام از G80 و G90 طراحی کرده و موتوری را نیز در آن به کار برده است تا بتواند در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد. در عین حال، این باعث شده که جزو سریعترین خودروهای کره‌ ای قرار بگیرد.

جنسیس G70

حداکثر سرعت جنسیس G70 حدود 273 کیلومتر بر ساعت است. این خودروی جذاب کره‌ای می‌تواند در 4.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

7. هیوندای تیبرون (218 کیلومتر بر ساعت)

اولین نسل از هیوندای تیبرون که در ایران و برخی از کشورهای اروپایی با نام هیوندای کوپه شناخته می‌شود، در سال 1996 به عرضه رسید. بعد از عرضه نسخه‌های فیس لیفت مختلف در طول بیش از ده سال، یک فیس لیفت بسیار برجسته‌تر از این خودرو با چراخ‌های جلوی باریک‌تر در سال 2007 روانه بازار شد.

هیوندای تیبرون

شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت هیوندای کوپه با پیشرانه V6 خود کمتر از 7 ثانیه است و در 16.1 ثانیه به انتهای مسافت 400 متری می‌رسد. البته ده سال قبل این رقم بسیار چشمگیر بود. آخرین نسخه از تیبرون در سال 2008 به عرضه رسید و سه سال پس از آن، هیوندای ولستر راهی بازار شد.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

6. هیوندای کونا (204 کیلومتر بر ساعت)

شاید در نگاه اول این خودرو سریع به نظر نرسد ولی هیوندای کونای برقی از یک موتور برقی 150 کیلوواتی با قدرت 201 اسب بخاری بهره‌مند است که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 6.4 ثانیه را به دنبال دارد.

هیوندای کونا

این خودروی تمام برقی پنج سرنشین چند جانبه، ضمن اینکه در زمره سریعترین خودروهای کره‌ ای قرار می‌گیرد، تجربه رانندگی روان و هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد و مصرف سوخت پایینی دارد. همچنین در فضای داخلی آن بیشترین فضای ممکن برای سرنشینان فراهم شده است.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

5. هیوندای ولستر N (249 کیلومتر بر ساعت)

هیوندای ولستر N همان‌طور که از نامش مشخص است، جزو خودروهای خانواده N قرار می‌گیرد و به این معنی است که این قوی‌ترین نسخه از این هاچبک سه درب غیر معمول به شمار می‌رود.

هیوندای ولستر N

این خودرو که ریشه آن به هیوندای موتور اسپرت بر می‌گردد، از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژ با قدرت 275 اسب بخار برخوردار است که باعث می‌شود این خودرو قابلیت رسیدن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 5.5 ثانیه را داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 249 کیلومتر بر ساعت می‌رسد هرچند برخی از رانندگان از سرعت 257 کیلومتری آن خبر داده‌اند.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

4. هیوندای i30N هاچبک (249 کیلومتر بر ساعت)

هیوندای به دنبال این بود که دید دنیا نسبت به خودروهای خود را از نو تعریف کند و یک خودرو با عملکرد سطح بالا به معنای واقعی را ارائه دهد و در نتیجه، هیوندای i30N را به تولید رساند. i30N با موتور 2.0 لیتری بنزینی و گیربکس دستی 6 سرعته خود، در طول 5.9 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 241 کیلومتر بر ساعت به بالا است.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

3. کیا K900 (241 کیلومتر بر ساعت)

کیا K900 که K9 و کوریس نام‌های دیگر آن هستند، لوکس‌ترین خودروی تولید شده توسط این شرکت به حساب می‌آید و اگرچه روی راحتی سرنشینان و ارائه تجربه فرست کلاس متمرکز است، سرعت قابل توجه‌ای هم دارد به قدری که آن را به یکی از سریعترین خودروهای کره‌ ای تبدیل کرده است. تقاضا برای این خودرو پس از عرضه‌اش در می 2012، طی این سال‌ها افزایش پیدا کرده درحالی که همواره بهبودهای بیشتری روی آن اعمال شده است.

کیا K900

این سدان چهار درب با پیشرانه V6 توئین توربو، در 5.1 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن بیش از 241 کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شود.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

2. هیوندای جنسیس کوپه (260 کیلومتر بر ساعت)

هیوندای جنسیس کوپه که جزو سریعترین خودروهای کره‌ ای است، در سال 2008 عرضه شد و اولین خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب هیوندای بود که سرانجام در سال 2016 به پایان راه خود رسید.

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه پس از ارتقای عملکردش در طول سال‌ها، اکنون با گیربکس 6 یا 8 سرعته موجود است و هر دو نسخه توانایی تولید گشتاور 400 نیوتون-متر در 5300 دور بر دقیقه را دارند و حداکثر سرعت آن‌ها 260 کیلومتر بر ساعت است.

سریعترین خودروهای کره‌ ای

1. د ماکروس اپیک (370 کیلومتر بر ساعت)

د ماکروس اپیک (De Macross Epique) اولین و تنها خودروی سوپر اسپرت کره بود که طراحی آیرودینامیک آن و استفاده از فیبر کربن در شاسی آلیاژی‌اش، آن را به یک خودروی حیرت‌انگیز تبدیل کرده و در صدر سریعترین خودروهای کره‌ ای قرار داده است.

خودروی موتور وسط د ماکروس اپیک که تعداد محدودی از آن تولید شد و قیمت پایه آن بیش از 1 میلیون دلار بود، با پیشرانه V8 با قدرت 845 اسب بخار دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر 3.1 ثانیه‌ای است.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به 10 مورد از سریعترین خودروهای کره‌ ای چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*