بازی ترسناک

25 بازی ترسناک که خواب را بر شما حرام می‌کنند

مردم به ژانر ترسناک علاقه خاصی دارند، حالا آن چه فیلم باشد و چه بازی. اینجا به معرفی 25 بازی ترسناک می‌پردازیم که فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستند.

در حالی که یک داستان ترسناک خوب ممکن است برای یک شب شما را بیدار نگه دارد، اما یک بازی ترسناک ممکن است هفته‌ها خواب را برای شما حرام کند. با این وجود، برخی هنوز وجود دارند که بازی‌های ترسناک در بین لیست بازی‌های مورد علاقه آن‌ها قرار دارد و برخی حتی این بازی‌ها را در اتاق‌های تاریک و بسته انجام می‌دهند تا با بیشتر کردن هیجان کار لذت بیشتری نیز ببرند.

با این گفته‌ها، در این مطلب قصد داریم 25 بازی ترسناک را معرفی کنیم که خواب را برای شما حرام می‌کند و باعث کابوس دیدن شما می‌شود؛ فکر می‌کنید آنقدر شجاعت دارید که این بازی‌ها را در اتاق تاریک و بسته انجام دهید؟ بنابراین تا انتها با گجت نیوز همراه باشید.

25. بازی SCP-870-B

SCP-870-B

حروف SCP مخفف «Secure Contain Protect» است. اس سی پی یک سازمانی‌ست که به دنبال ایمن سازی و شناسایی اشیاء غیرعادی است که بسته به سطح تهدیدی که ایجاد می‌کنند، می توانند به عنوان «ایمن»، «اقلیدس» یا «غیر قابل مهار» طبقه بندی شوند. هدف این بازی مشاهده و نظارت بر یک عروسک مرد مرتد به نام SCP-870 است، زیرا عدم انجام این کار ممکن است باعث مرگ شما شود.

24. بازی آسایشگاه (Sanitarium)

در این بازی ترسناک و هیجانی، بازیکن مانند یک بیمار مبتلا به فراموشی که به تازگی وارد یک آسایشگاه روانی شده عمل می‌کند و سعی دارد متوجه شود بعد از تصادف با اتومبیل که برایش رخ داده چه اتفاقی افتاده است. اگر جرئت ورود به دنیای پر پیچ و خم این بازی را دارید، آماده باشید تا با روان ناشناخته خود که از کودکان تغییر شکل یافته و ارواح گذشته شما پر شده است روبرو شوید.

23. بازی خراش‌ها (Scratches)

Scratches

این بازی ترسناک و ماجراجویی روایت‌گر داستان یک نویسنده مرموز و اسرارآمیز بوده که برای نوشتن کتاب بعدی خود به دنبال انزوا و تنهایی است. از شانس بد این نویسنده، خانه‌ای که وی انتخاب می‌کند حاوی گذشته‌ای مخفی است که باعث می‌شود تمام حس‌های شما جلوی حس ترس سر تعظیم فرود آورند.

22. بازی فضای مرده (Dead Space)

Dead Space

این بازی هیولایی و مبارزه‌ای در یک سفینه فضایی استخراج‌ کننده جریان دارد که نیمی از سفینه خراب شده و نیاز به تعمیر دارد در حالی که نیمه دیگر سفینه پر از هیولا شده است. این بازی که امروزه به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ویدئویی در نظر گرفته می‌شود، اغلب به عنوان یکی از محصولاتی که در سبک پرش ترسناک، تغییر ناگهانی در رویدادها و تصاویر که معمولاً با صدای بلند و ترسناک همراه بوده، استاد است شناخته می‌شود؛ بنابراین این بازی برای افرادی که دارای ناراحتی قلبی هستند اصلاً توصیه نمی‌شود.

21. بازی تپه خاموش (Silent Hill)

Silent Hill

تپه خاموش یک بازی ترسناک بوده که روشی هوشمندانه در پریشون و مضطرب نگه داشتن بازیکن دارد. برای انجام این بازی، بازیکن مجبور می‌شود تنها با دو گلوله در اسلحه خود به خیابان قدم بگذارد؛ هر چه وی بیشتر در خیابان‌های متروک قدم می‌زند، در تمام این مدت صدای هیولاهای پرنده بلندتر یا آرام‌تر می‌شود.

20. بازی ابهام (Obscure)

Obscure

این بازی روی گروهی متشکل از پنج دانش‌ آموز دبیرستانی تمرکز می‌کند که به آزمایشگاهی برخورد می‌کنند که در آن آزمایش‌های بیولوژیکی انجام می‌شود. در این بازی، دانش آموزان باید راه فرار خود را با مبارزه پیدا کنند تا به دانش آموزان دیگر در مورد هیولاهای پیش رو هشدار دهند.

19. بازی دهانی ندارم و باید جیغ بکشم (I Have No Mouth and I Must Scream)

I Have No Mouth and I Must Scream

بازیکن کنترل پنج بازمانده آخر روی سیاره زمین را پس از اینکه یک ابر کامپیوتر به نام AM 109 نژاد بشر را در جنگ نهایی از بین برد، کنترل می‌کند. هدف این کامپیوتر این است که آنها را برای همیشه شکنجه دهد.

18. بازی مرد لاغر (Slender)

Slender

در این بازی ترسناک و هیجانی شما در مقابل مردی لاغر اندام و بسیار ترسناک که همیشه بپا و دنبال شماست قرار می‌گیرید؛ در حالی که شما سعی در فرار از دست وی دارید، اوی به دنبال کشتن شماست. اگر شجاعت پیدا کردید که این بازی را انجام دهید، حتماً یک دست لباس زیر نو برای خود تهیه‌ کنید؛ باور کنید به آن نیاز پیدا خواهید کرد!

17. بازی سایرن (Siren)

Siren

بر خلاف اکثر بازی‌های ترسناک دیگر، سایرن بر مخفی کاری تأکید دارد. به عبارت دیگر، بازیکن باید با مخفی شدن به جای جنگیدن زنده بماند. اگر قادر به جنگیدن نباشید، چطور می‌خواهید زنده بمانید؟ اگر جرئت بازی کردن دارید، خودتان به پاسخ این سوال دست یابید.

16. بازی قانون گل رز (Rule of Rose)

Rule of Rose

یک بازی ترسناک روانشناختی، قانون گل رز شامل عناصر ماورالطبیعی مانند دیگر بازی‌های حاضر در این لیست نیست. در عوض، بچه‌های وحشتناکی را نشان می‌دهد که از نظر روانی برای یکدیگر، و برای شما، وحشتناک هستند. این بازی از ستمگری شخصیت‌های که در داستان‌های «برادران گریم» وجود داشتند، الهام گرفته است.

15. بازی محکوم: سرچشمه جنایت (Condemned: Criminal Origins)

Condemned Criminal Origins

بازی محکوم: سرچشمه جنایت دارای یک داستان کارآگاهی است که شامل عناصر ترسناک و جنگی نیز می‌شود. بازیکن در این بازی شخصیتی به نام «ایثان توماس» را هدایت می‌کند؛ ماموری که وظیفه دارد در حین جستجوی یک قاتل زنجیره‌ای، در پایین‌ترین طبقه اجتماع به تحقیقات خود بپردازد.

14. بازی وحشت (F.E.A.R)

F.E.A.R

بازی فیئر لحظات کابوس‌ آمیز زیادی را از طریق دختر بچه‌های روانی با موهای تیره بلندی که صورتشان را پوشانده است، نشان می‌دهد. شخصیت اصلی بازی دائماً عصبی بوده و نسبت به بهم ریختگی ذهنش آسیب پذیر است. این بازی شامل ابر سربازهای ترسناک و صحنه‌های اکشن سریع می‌شود.

13. بازی هانتینگ گراند (Haunting Ground)

Haunting Ground

این بازی حول محصور شخصیتی به نام «فیونا» جریان دارد که شخصیت اصلی بازی بوده و پس از تصادف با اتومبیل در یک قفس بهوش می‌آید. او متحدی به شکل سگ به نام «هیوی» پیدا می‌کند، اما این سگ تنها در صورتی از دستورات پیروی می‌کند که با او خوب رفتار شود. هدف این بازی حل معماها، فرار از دست تعقیب کنندگان و زنده ماندن در شب ترسناک است زیرا دشمنان بی امان به دنبال شکار شما هستند.

12. بازی تپه خاموش 4: اتاق (Silent Hill 4: The Room)

Silent Hill 4 The Room

در بین تمام بازی‌های تپه خاموش، این بازی ترسناک تنها بازی بوده که بازیکن در اتاق خود در یک ساختمان آپارتمان محبوس شده است. این اتاق به عنوان مرکز و پناهگاه امن او در طول بازی عمل می‌کند، زیرا او در طول بازی به مکان‌های ماورالطبیعی مختلف که پر از ارواح و هیولا بوده قدم خواهد گذاشت.

11. بازی نیم سایه (Penumbra)

Penumbra

این بازی ترسناک مملو از فضای وحشت بوده که توسط موزیک، صداها و محیط‌هایی که تنها هدف آن‌ها به عرش علاء رساندن حس ترس شماست، احاطه شده است. اصلا تعجب آور نخواهد بود پس از به اتمام رساندن این بازی تا مدتی مدیدی از رفتن به جاهای تاریک و جاهایی که دارای نورهای سوسوزن است اجتناب کنید.

10. بازی رزیدنت ایول 2 (Resident Evil 2)

Resident Evil 2

به لطف «ویروس تی» که موفق شد شهروندان راکون سیتی را به زامبی و مردگان متحرک تبدیل کند، شما در سر تا سر این بازی با زامبی‌های مختلف مواجه خواهید شد. از انسان‌نماهایی با ظاهر انگلی گرفته تا سگ‌های غیرمرده دمدمی مزاج، این بازی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید می‌تواند حس ترس شما را برانگیخته کند.

9. بازی هفتمین مهمان (The 7th Guest)

The 7th Guest

در این بازی پیچیده، بازیکن نقش یک فرد مبتلا به فراموشی را بازی می‌کند که باید بفهمد چه اتفاقی برای شش مهمان دیگر دعوت شده به یک عمارت دیوانه وار که متعلق به یک سازنده اسباب بازی مرموز بوده آمده است.

8. بازی برج ساعت (Clock Tower)

Clock Tower

این بازی ترسناک در مورد شخصیتی به نام «جنیفر سیمپسون» بوده که توسط فردی منزوی و ثروتمند به نام «آقای باروز» به فرزندی پذیرفته می‌شود. آقای باروز در عمارتی به نام «برج ساعت» زندگی می‌کند، جایی که هر دختر به فرزندی پذیرفته شده در شب ناپدید می‌شود. بازیکن نقش جنیفر را بازی می‌کند و هدف بازی این است که بفهمید چه اتفاقی برای مهمانان دیگر افتاده است.

7. بازی تنها در تاریکی (Alone in the Dark)

Alone in the Dark

در نقش یک محقق خصوصی به نام «ادوارد کارنبی»، به شما این وظیفه داده می‌شود که رمز و راز یک سنگ قدرتمند را کشف کنید که شامل توسط شیطان «لوسیفر» تسخیر شده است و در پیچ و تاپ این بازی ترسناک با جنازه‌های تسخیر شده توسط شیاطین روبرو می‌شوید که به دنبال از پا درآوردن شما هستند.

6. بازی ندای کاتولو: گوشه‌های تاریک زمین (Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth)

Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth

این بازی الهام گرفته شده از داستان «سایه بالای اینسموث» (The Shadow over Innsmouth) نوشته «اچ. پی. لاوکرفت» بوده که در ژانر ترسناک بقا جریان دارد و در آن بازیکن نقش مردی را بر عهده می‌گیرد که به تازگی از یک آسایشگاه روانی آزاد شده است.

5. بازی سیستم شاک 2 (System Shock 2)

System Shock 2

در بازی ترسناک سیستم شاک 2 شما در سفینه‌ای قرار دارید که سر تا سر آن مملو از خون و چراغ‌های چشمک زن است. ُسوژه این بازی هوش مصنوعی به نام SHODAN است که در ابتدا ماموریتش آسان کردن زندگی بشر بوده، اما اکنون به دنبال نابودی کامل شماست.

4. بازی تاریکی ابدی: مرثیه عقلانیت (Eternal Darkness: Sanity’s Requiem)

Eternal Darkness Sanity's Requiem

این بازی که قرن‌ها و ده‌ها شخصیت قابل بازی مختلف را در بر می‌گیرد، بزرگ‌ترین بازی ترسناک الهام‌ گرفته شده از لاوکرفت است. محیط و درگیری بازی بسیار وحشتناک است و به راحتی حس ترس را به مخاطب منتقل می‌کند.

3. بازی تپه خاموش 2 (Silent Hill 2)

Silent Hill 2

این بازی به روان «جیمز ساندرلند» می‌پردازد، مردی که به دنیا مانند دیگران نگاه نمی‌کند. هدف این بازی این است که دریابید دشمن واقعی او کیست، شهر، بازیکن یا خود شخصیت.

2. بازی فیتال فریم 2: پراونه خونین (Fatal Frame II: Crimson Butterfly)

Fatal Frame II Crimson Butterfly

بازی ترسناک فیتال فریم 2 شامل دو دختر کوچک است که در یک دهکده خالی از سکنه زندگی می‌کنند و توسط نیروهای ماورالطبیعی تهدید می‌شوند. بازیکن در این بازی نقش یکی از دختران بی گناه را بازی می‌کند که مجهز به دوربین کوچکی است که فقط در نزدیکی می‌توان از آن استفاده کرد.`

1. بازی آمنزیا: نزول تاریکی (Amnesia: The Dark Descent)

Amnesia The Dark Descent

به عنوان بازیکن این بازی، شما نقش یک مرد مبتلا به فراموشی را بر عهده می‌گیرید که در یک قلعه زندگی می‌کند و به دلیل خاصی باید چیزی را به خاطر بسپارد. قلعه پر از هیولا است، اما بر خلاف بازی‌های دیگر که شخصیت باید با دشمنان مبارزه کند، تنها گزینه‌ای که بازیکن دارد مخفی شدن در تاریکی است.