مقایسه طلا و بیت کوین

مایک نووگراتز میلیاردر ارز دیجیتال: طلا زیر پای بیت کوین له خواهد شد!

مایک نووگراتز عقیده دارد روند جایگزین شدن طلا با بیت کوین به عنوان برترین دارایی ذخیره ارزش اکنون جریان دارد و آخر طلا مغلوب بیت کوین می‌شود.

مایک نووگراتز، سرمایه‌ گذار میلیاردر آمریکایی، معتقد است که بیت‌ کوین از نظر عملکرد و پذیرش طلا را زیر پای خود له کرده است. بد نیست بدانید بازار بیت کوین که روزی یک دارایی بدون پشتوانه و بدون ارزش، و حتی یک طرح کلاهبرداری، خطاب می‌شد، امروز بالای 1 تریلیون دلار سرمایه در گردش (مارکت کپ) دارد. البته این میزان از بازار 11 تریلیون دلاری طلا به مراتب کمتر است، اما رقمی دست نیافتنی نیست. مایک نووگراتز عقیده دارند بیت کوین در حال طی کردن روند تصاحب جایگاه طلا است و حتی هم‌اکنون نیز آن را زیر پای خود له کرده است.

مایک نووگراتز بنیان‌گذار و مدیر عامل هلدینگ دیجیتال گلکسی (Galaxy Digital) است که در زمینه ارائه خدمات مالی و مدیریت سرمایه گذاری فعالیت می‌کند. Galaxy Digital را می‌توان یک مبتکر خدمات مالی متنوع و مدیریت سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین دانست.

مایک نووگراتز

مایک نووگراتز

این میلیاردر دنیای ارزهای دیجیتال در جریان تشریح گزارش درآمد هلدینگ دیجیتال گلکسی طی ربع سوم سال 2021 نشان داد که چگونه عملکرد طلا با توجه به شرایط پولی مطلوب در سراسر جهان ناامید‌کننده بوده است. مایک نووگراتز در صحبت‌های خود ضمن تمجید از عملکرد خوب بیت کوین مخصوصا در مقایسه با طلا و سرعت رشد بالای آن از نظر میزان مقبولیت و پذیرش نزد افراد و شرکت‌ها گفت:

اگر دو سال پیش، با توجه به آن چه در شرایط پولی و مالی در سراسر جهان رخ داده است، از طرفداران پروپاقرص طلا درباره قیمت آینده آن سوال می‌کردید، قیمتی بسیار بالاتر از 1,800 دلار را مطرح می‌کردند (در حالی که قیمت کنونی پایین‌تر از این مقدار است).

مایک نووگراتز گفت طلا به دلیل جایگزین شدن با بیت کوین (به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش) نتوانست از پتانسیل خود استفاده کند. او در ادامه گفت:

چه اتفاقی رخ داده است؟ جایگزینی طلا با بیت کوین چیزی نیست که بتوان انکار کرد. ما به طور مستقیم و غیر مستقیم در حال مشاهده این اتفاق هستیم. آن را در نمودارها (به طور واضح) می‌بینید. من هنوز فکر می کنم طلا احتمالا دارایی خوبی برای داشتن در این محیط بود، اما در هر صورت زیر پای بیت کوین له شد!

مدیر عامل هلدینگ دیجیتال گلکسی پیش‌بینی کرد که نرخ پذیرش بیت کوین همینطور به رشد خود ادامه خواهد داد. او همچنین تاثیر ظهور فناوری بلاک چین در امور مالی را با تأثیر دوربین‌های دیجیتال بر صنعت عکاسی مقایسه کرد. مایک نووگراتز بیت کوین را در مقایسه با طلا «نسخه‌ای بهتر» برای ذخیره ارزش خطاب کرد و گفت که میزان پذیرش آن در سطح جهانی با سرعتی زیاد در حال افزایش است.

بنیان‌گذار هلدینگ دیجیتال گلکسی ضمن اشاره به شرکت بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان در اکوسیستم بیت کوین ابراز امیدواری کرد که این مقدار با گذر زمان بیشتر خواهد شد.

این میلیاردر آمریکایی همچنین مدعی شد بیت کوین خود را به عنوان یک دارایی با ارزش تثبیت کرده است و بحث درباره باارزش بودن یا نبودن آن و جایگزین شدن یا نشدنش با طلا در آینده نزدیک، 9 ماه پیش وقتی اوج تاریخی جدیدی بعد از چند ماه بازار گاوی به دست آمد، پایان یافت. به عبارت دیگر او مدعی است دیگر اکنون که بازار بیت کوین به ارزشی بالای 1 میلیارد دلار رسیده، صحبت از باارزش بودن یا نبودن این دارایی جایز نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ینی یه چیز مبهم و مجازی یک جسم فیزیکی و قابل لمس رو مغلوب میکنه؟ بعید میدونم