صنعت لجستیک

همراه اول با امضای تفاهم نامه همکاری وارد حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک شد

تفاهم نامه همکاری همراه اول و شرکت فن‌آوران لجستیک فاخر ایرانیان به امضا رسید و همراه اول وارد حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و شرکت فن آوران لجستیک فاخر ایرانیان تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم نامه در صبح امروز چهارشنبه دهم آذر 1400 به منظور تحقق اهداف راهبردی همراه اول در تحقق رویای دیجیتال و همچنین ساماندهی و برنامه‌ریزی ایجاد شهر زیست‌پذیر و یکپارچه در ساختمان مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران به امضا رسید.

اهداف همراه اول از ورود به هوشمندسازی صنعت لجستیک

از اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و شرکت فن‌آوران لجستیک فاخر ایرانیان می‌توان به عرضه خدمات متنوع، روزآمد، بهینه و یکپارچه و همچنین کاهش سفرهای غیر ضروری، بهینه کردن مصرف انرژی، ایجاد فرصت‌های جدید نوآورانه و کسب و کارهای نوین، افزایش بهره‌وری، توسعه پایدار و مدیریت شهری متناسب با زیست‌بوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر اشاره کرد.

طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک و اجرای پایلوت هوشمندسازی دارایی‌های لجستیکی شرکت لجستیک بازار، از کلیدی‌ترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه محسوب می‌شوند. این امر در نهایت منجر به کاهش هزینه‌هایی مثل انبارداری، نیروی انسانی، خواب سرمایه، بسته‌بندی کالا، افزایش رضایت مشتریان در نتیجه کاهش زمان، بهبود نظارت بر عملکرد، بهبود دقت در ارسال سفارش‌ها، مدیریت هوشمند منابع، کاهش خطای انسانی، پیش‌بینی دقیق‌تر از آینده و بهینه‌سازی مسیرها خواهد شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با امضای این تفاهم نامه، زیرساخت‌های ارتباطی مانند شبکه، سخت افزار مورد نیاز و تجهیزات زیرساختی برای طرف دیگر این تفاهم نامه را فراهم می‌کند و در کنار آن می‌تواند به توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه لجستیک هوشمند، ایجاد سکوهای باز انتشار داده‌های پردازش داده به منظور استفاده و به‌کارگیری در حوزه‌های پژوهشی، ورود به زنجیره خدمات قابل ارائه در بازار لجستیک هوشمند و بهره‌برداری از ظرفیت‌های پلتفرم اینترنت اشیا و توسعه آن دست پیدا کند.

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این مراسم اظهار کرد همراه اول بیش از 100 میلیون سیم کارت عرضه کرده و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشورمان است. وی افزود این اپراتور از اسفندماه 1398 مرکز تحقیق و توسعه خود را تاسیس کرد و حالا این مرکز پس از مرکز تحقیقات مخابرات، بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه ICT کشورمان با حدود صد نفر نیرو است. به گفته شاه منصوری، رسالت این مرکز مثل همه مراکز تحقیق و توسعه دنیا، تبدیل دانش به فناوری بوده و در کنار وظایف اصلی خود، حمایت از اکوسیستم را هم تعریف کرده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ادامه به نیازمندی‌های اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت اپراتور‌ها تاب‌آوری کوتاه‌مدتی در برابر نیازمندی‌هایشان دارند و باید فورا نیازهایشان را برطرف کنند تا مشترکانشان تجربه بدی نداشته باشند. مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در همین راستا تلاش می‌کند به سرعت پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نیازمندی‌های آینده را داشته باشد و برای برطرف کردن آنها اقدام کند. شاه منصوری اضافه کرد:

قرارداد بومی‌سازی و تولید داخلی با شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه آنتن به ارزش بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان منعقد شده است. با توجه به این که از دو سال پیش عزم جدی به منظور راه‌اندازی سرویس‌های دیجیتال در همراه اول ایجاد شد، در این تفاهم نامه همکاری نیز به دنبال حل چالش‌های فناورانه و پیاده‌سازی عملیاتی هرچه سریع‌تر هستیم.

شهروز معاون، مدیرعامل شرکت لجستیک بازار نیز در این مراسم گفت تست عملیاتی طرح‌های پایلوت مهم‌ترین موضوع تفاهم‌نامه با مرکز تحقیق و توسعه است. وی افزود ما در دو سال گذشته زیرساخت‌های فناوری شرکت را بازسازی و نوسازی کردیم و توانستیم سرویس‌های لازم را شناسایی و پیاده کنیم. در همین راستا، 120 سرویس در این مجموعه دانش بنیان زیر بار رفته است.

سیاوش بیات سرمدی، معاون فناوری اطلاعات و تعدادی از مدیران همراه اول و مدیران و مسئولان هلدینگ فاخر نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه حاضر بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*