پورشه 911 - بهترین خودروهای آلمانی تاریخ

بهترین خودروهای آلمانی تاریخ که مسیر صنعت خودروسازی را تغییر دادند

خودروسازان آلمانی بزرگ با شاهکارهای خود مسیر صنعت خودرو را متحول کرده‌اند! در ادامه به بهترین خودروهای آلمانی تاریخ می‌پردازیم.

آلمان با خودروهای قدرتمندی شناخته می‌شود که هیچ‌وقت از رانندگی با آن‌ها خسته نمی‌شوید. از وقتی کارل بنز به نوعی اولین خودروی جهان را اختراع کرد تا به امروز، آلمان همیشه بر فراز قله مهندسی خودرو بوده است درحالی که جنگ‌های جهانی اول و دوم می‌توانست این کشور را از پیشرفت بیشتر باز دارد.

برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان که محصولاتشان هر فردی را به تعجب وا می‌دارد، مثل بی ام و، پورشه و مرسدس بنز، آلمانی هستند. البته شرکت‌های خودروساز کوچک‌تر هم بی‌شک در تبدیل آلمان به سرزمین بهترین خودروهای تاریخ نقشی حیاتی ایفا کرده‌اند. در ادامه به 10 مورد از بهترین خودروهای آلمانی تاریخ خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای آلمانی تاریخ

10. بی ام و 2002

بی ام و 2002

هرچند بی ام و پیش‌تر سدان‌های سایز کوچک بی ام و 1502 و بی ام و 1602 را عرضه کرده بود، بی ام و 2002 مسیر را برای خودروهای آینده نظیر بی ام و سری 3 هموار کرد. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 100 اسب بخار برخوردار بود و حداکثر سرعت آن به بیش از 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسید در حالی که رقبای آن به سختی به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کردند.

بی ام و 2002

بی ام و پس از مدتی، نسخه ارتقا یافته 2002tii را تولید کرد. این نسخه با یک پیشرانه انژکتوری با قدرت 130 اسب بخار، دارای حداکثر سرعت فوق‌العاده 193 کیلومتر بر ساعتی بود. پس از آن هم 2002tii دوباره با یک پیشرانه توربو تقویت شد و قدرت تولیدی آن به 170 اسب بخار رسید. این باعث شد بی ام و 2002 به یکی از قدرتمندترین خودروهای دهه 70 میلادی تبدیل شود.

9. مرسدس بنز 300 اس ال 

مرسدس بنز 300 اس ال

اگر بخواهیم فقط یک خودرو را نام ببریم که مهندسی آلمانی را از سایر نقاط جهان متمایز می‌کند، مرسدس بنز 300 اس ال بی‌شک بهترین گزینه خواهد بود. این خودرو نه‌تنها یکی از بهترین خودروهای آلمانی تاریخ بلکه جزو زیباترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود. SL در نام خودرو مخفف Super light (ابر سریع) است که در واقع اشاره‌ای به فریم لوله‌ای سبکی که این خودرو بر پایه‌اش ساخته شده، محسوب می‌شود.

مرسدس بنز 300 اس ال

مرسدس اس ال ابتدا برای مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده بود ولی پس از گذشت دو سال، مرسدس نسخه تولید انبوه آن را در سال 1954 به عرضه رساند که اولین خودروی مرسدس بنز بود که به شهرت جهانی دست پیدا کرد. مرسدس بنز 300 اس ال جایگاه مرسدس بنز را در بازار آمریکا، خصوصاً در بخش خودروهای پرفورمنس تثبیت کرد.

8. آئودی کواترو

آئودی کواترو

آئودی کواترو از جهات بسیاری یک خودروی افسانه‌ای به حساب می‌آید و خودرویی است که این شرکت بر پایه‌اش خودروهای پرفرومنس مدرن خود را تولید کرد. آئودی که تمایل زیادی به ورود به دنیای رالی داشت، با این خودرو نام کواترو و سیستم تمام چرخ متحرک آن را بر سر زبان‌ها انداخت. این خودرو که ایده اولیه‌اش بر اساس یک کامیون نظامی شکل گرفت، نهایتاً به یک خودروی افسانه‌ای، چه در جاده‌های عادی و چه در پیست‌های مسابقه تبدیل شد.

آئودی کواترو

آئودی کواترو درحالی که می‌توانست زودتر از این‌ها از دور خارج شود، به لطف تقاضای شدید از سوی بازار بریتانیا تا سال 1991 پابرجا ماند. کواترو به‌جز اینکه پایه خودروهای پرفومنس مدرن آئودی به حساب می‌آید، همچنین دارای یکی از بهترین سواری‌ها است.

7. پورشه 911

پورشه 911

پورشه 911 یکی از خوشنام‌ترین‌ها بین خودروهای اسپرت در سراسر جهان است که از سال 1963 تا به امروز در خیابان‌ها و پیست‌های مسابقه خوش می‌درخشد و تولیدش همچنان ادامه دارد. پورشه هر سال بهبودهای قابل توجه‌ای را در این خودرو ایجاد می‌کند تا بتواند در بازار شلوغ امروزه جایگاه آن را همچنان حفظ کند.

پورشه 911

پورشه 911 با پیشرانه معروفش که عقب آن تعبیه شده، از همه لحاظ یک محصول استثنائی است و در سراسر جهان طرفداران اصیل و پر و پا قرصی دارد. لوکس، قدرتمند و هر صفت دیگری را که می‌خواهید می‌توانید به آن نسبت بدهید؛ پورشه 911 نمونه کامل یک خودرو است.

6. ملکوس RS1000 

ملکوس RS1000 

خودروی مسابقه‌ای ملکوس RS1000 طی دوره دیکتاتوری کمونیستی آلمان شرقی به تولید رسید. این خودرو که تنها 101 نسخه از آن تولید شده بود، از یک پیشرانه 1 لیتری مشابه یکی از خودروهای وارتبورگ بهره می‌بُرد. شرکت ملکوس با همین فرمول، برای مسابقات فرمول خودروهای تک سرنشین توسعه داد.

ملکوس RS1000 

اگرچه فعالیت ملکوس در سال 1986 متوقف شد، پیتر ملکوس به‌عنوان پسر موسس این شرکت هاینز ملکوس، سال 2006 این شرکت را احیا کرد و ملکوس RS1000 GT را از سال 2009 تا 2012 به عرضه رساند. هرچند این خودرو به اندازه سایر خودروهای موجود در این لیست معروف نیست، همچنان یکی از بهترین خودروهای آلمانی تاریخ در نظر گرفته می‌شود.

5. بی ام و 328

بی ام و 328

بی ام و 328 داستان جالبی دارد. این خودرو ابتدا سال 1935 با بروشورهای تبلیغاتی به یک سری افراد محدود معرفی می‌شد و بی ام و همچنان بدون سر و صدا پیش می‌رفت تا اینکه ژوئن 1936 آن را در پیست نوربورگ به نمایش گذاشت.

بی ام و 328

با این وجود، بی ام و همچنان توجه زیادی به این خودرو نداشت اما نهایتاً ورق برگشت. بی ام و 328 در مسابقات بین‌المللی ایفل حضور پیدا کرد و همه را شگفت‌زده کرد. 328 پیشرفته‌ترین خودروی اسپرت زمان خود بود و نسخه مسابقه‌ای آن برنده مسابقات مختلف شد. تولید انبوه این خودرو در سال 1937 کلید زده شد.

4. راف سی تی آر

راف سی تی آر

راف سی تی آر که همچنین با نام یلوبرد (Yellowbird) شناخته می‌شود، با منتشر شدن ویدئویی از آن که در حال تاختن در پیست نوربورگ بود در سراسر جهان سر و صدای زیای به پا کرد و باعث شد راف به‌عنوان یک شرکت تیونینگ کاربلد شناخته شود.

راف سی تی آر

راف سی تی آر که بر اساس پورشه کاررا ساخته شده بود، با پیشرانه 3.4 لیتری توربوشارژ خود می‌توانست قدرتی معادل 463 اسب بخار تولید کند.

3. بی ام و M5

بی ام و M5

اصلاً نباید تعجب کرد که چندین خودرو از بی ام و به این لیست راه پیدا کرده‌اند از آنجا که تخصص این خودروساز افسانه‌ای بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بی ام و M5 یکی دیگر از بهترین خودروهای آلمانی تاریخ است که به‌عنوان نسخه پرفورمنس بی ام و سری 5 عرضه شد و خودرویی به شدت مهم و تاثیرگذار بود.

بی ام و M5

اولین نسخه از بی ام و M5 در سال 1985 به‌صورت دستی مبتنی بر شاسی E28 535i ساخته شد. این خودرو با استفاده از یک نسخه اصلاح شده از پیشرانه بی ام و M1، به سریع‌ترین خودروی تولید انبوه در زمان خود تبدیل شد و از آن زمان تاکنون، همواره برای هر نسل بی ام و سری 5 یک نسخه M5 به عرضه می‌رسد.

2. فولکس واگن بیتل (معروف به فولکس قورباغه‌ای)

فولکس قورباغه‌ای

واقعاً ممکن نیست از بهترین خودروهای آلمانی بگوییم و نامی از این خودرو نبریم. فولکس واگن بیتل پیش از جنگ جهانی دوم به‌عنوان یک خودروی مقرون به صرفه برای عموم مردم طراحی شد. البته جنگ جهانی دوم پروسه تولید آن را مختل کرد ولی نهایتاً ارتش بریتانیا در سال 1946 اقدام به احیای آن کرد. نسخه‌های اولیه بیتل تنها 25 اسب بخار قدرت داشتند اما در زمینه‌های مختلفی کارآمد بودند. نگهداری از این خودروها ارزان بود و دوام زیادی در طول زمان داشتند.

فولکس قورباغه‌ای

پس از تولید بیش از 21 میلیون نسخه از فولکس واگن بیتل، آخرین نسخه آن سال 2003 در مکزیک تولید شد.

1. فولکس‌ واگن Mk1 Golf GTI

فولکس‌ واگن Mk1 Golf GTI

سال 1974 فولکس‌ واگن Mk1 Golf به‌عنوان جانشین فولکس قورباغه‌ای عرضه شد. فولکس واگن گلف ام کا یک خودروی خانواده سایز کوچک دیگر بود که شامل سیستم محور جلو و موتور آب خنک می‌شد. با این حال، گلف ام کا نتوانست جای بیتل را بگیرد ولی بین پرفروش‌ترین خودروها در سراسر جهان قرار گرفته، جوایز متعددی را از آن خود کرده و همواره از آن تعریف و تمجید شده است؛ بنا بر این دلیلی ندارد جزو بهترین خودروهای آلمانی تاریخ در نظر گرفته نشود.

فولکس‌ واگن Mk1 Golf GTI

در این لیست، نسخه پرفرومنس گلف ام کا با نام گلف ام کا جی تی آی قرار داده شده است که بین هات هاچ‌های آن زمان غوغا به پا کرد و به یک معیار برای خودروهای اسپرت مقرون به صرفه و کاربردی در دهه 80 میلادی تبدیل شد. حتی همچنان تا به امروز یکی از بهترین سواری‌ها بین تمامی هات هاچ‌ها را ارائه می‌دهد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این لیست از بهترین خودروهای آلمانی تاریخ چیست؟ کدام خودروی دیگری می‌توانست در این لیست حضور پیدا کند؟