سامسونگ گلکسی A53

سامسونگ گلکسی A53 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

گوشی اقتصادی و جذاب سامسونگ گلکسی A53 به زودی معرفی می‌شود. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی ای 53 خواهیم پرداخت.

گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ پایین‌تر از پرچمداران سری Galaxy S‌ و Galaxy Z قرار می‌گیرند، اما بسیاری از ویژگی‌های برتر گلکسی اس را به ارث برده‌اند و عملکردی عالی را در کنار قیمت مناسب‌شان ارائه می‌کنند.

انتظار می‌رود گوشی سامسونگ گلکسی A53 نسل جدید گوشی Galaxy A52 باشد و در حالی که سامسونگ هنوز به طور رسمی از این گوشی رونمایی نکرده، ما به استقبال آن خواهیم رفت و به مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه آن خواهیم پرداخت.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A53

بر اساس شایعات، گوشی گلکسی ای 53 وارد خط تولید در کارخانه سامسونگ در نویدا شده و با توجه به حضور آن در پلتفرم بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ، به نظر می‌رسد به رونمایی رسمی و عرضه این گوشی نزدیک شده‌ایم.

هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای آن مشخص نیست. ما انتظار داریم سامسونگ این گوشی را اوایل سال 2022 وارد بازار کند. در نظر داشته باشید که گوشی گلکسی A52 در ماه مارس 2021 معرفی شده بود.

طراحی

آنطور که شایعات می‌گویند، گوشی سامسونگ گلکسی A53 ظاهری شبیه به گلکسی A52 خواهد داشت که شامل یک حفره در مرکز بخش بالایی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و چهار دوربین در گوشه سمت چپ قاب پشتی می‌شود.

سامسونگ گلکسی A53

با توجه به رندرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد گوشی گلکسی ای 53 سامسونگ ماژول دوربین بدون مرزتری نسبت به نسخه قبلی دارد که باعث زیباتر شدن ظاهر قاب پشتی گوشی می‌شود. همچنین جک هدفون نیز روی این گوشی قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر سامسونگ گلکسی A53 منتشر شد؛ عکس‌های جایگزین گلکسی A52 محبوب را تماشا کنید

سامسونگ می‌خواهد گوشی A53 را در سه رنگ سفید، مشکی و آبی و رنگ جدید نارنجی عرضه کند. مثل نسل قبل، این نسخه هم دارای گواهی ضد آب IP67 است و ضخامت 8.14 میلی‌متری دارد که کمی باریک‌تر از نسل گذشته خواهد بود.

نمایشگر

گلکسی ای 53 به یک نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز است. البته این نرخ رفرش برخلاف گوشی‌های پرچمدار گلکسی S21، متغیر نیست. رزولوشن این نمایشگر فول اچ‌دی پلاس بوده و یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر آن نهفته است.

سخت افزار و مشخصات فنی

به نظر می‌رسد این گوشی از چیپست جدید اگزینوس (اگزینوس 1200) یا اسنپدراگون 778G کوالکام قدرت می‌گیرد. و البته که سامسونگ قصد ندارد این گوشی را در دو نسخه عرضه کند و فقط نسخه 5G آن تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مشخصات کلیدی گلکسی A53 5G سامسونگ لو رفت

با توجه به فهرست بنچمارک منتشر شده، گوشی میان‌رده جدید سامسونگ به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. ما امیدواریم که از کارت حافظه microSD نیز در این گوشی پشتیبانی شود؛ اگرچه هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

سامسونگ گلکسی A53

ظرفیت باتری آن هم از نسبت به نسل گذشته، از 4،500 میلی‌آمپر ساعت به 5،000 میلی‌آمپر ساعت ارتقا پیدا خواهد کرد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

دوربین

در انتها باید به سیستم دوربین چهارگانه پشتی این گوشی اشاره کرد که شبیه به نسل گذشته است و دوربین اصلی آن بدون تغییر، 64 مگاپیکسلی خواهد بود. هنوز جزئیاتی از دیگر دوربین‌های روی این گوشی منتشر نشده است، اما اگر همه چیز مثل نسل قبل باشد می‌توان انتظار حضور یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق در کنار سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی را داشت. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*