غرفه همراه اول

معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2021 بازدید کرد

علی اصغر انصاری، معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در نمایشگاه ایران تله کام 2021 بازدید کرد و در جریان سرویس‌های دیجیتال و پروژه‌های عملیاتی مبتنی 5G و IOT این اپراتور قرار گرفت.

نمایشگاه ایران تلکام 1400 در حال برگزاری است و شرکت همراه اول حضور فعالی در این رویداد مهم دارد. روز گذشته، جمعه سوم دی 1400، علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات از غرفه همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2021 بازدید کرد و با سرویس‌های دیجیتال و یوزکیس‌های کاربردی فناوری نسل پنجم یا 5G این اپراتور آشنا شد. انصاری اخیرا در مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول نیز حاضر شده بود و در جریان مقولات زیرساختی اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته بود.

در بازدید معاون وزیر از غرفه همراه اول چه گذشت؟

در بازدید روز گذشته از غرفه همراه اول، مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، آقای انصاری را همراهی می‌کرد. در جریان این بازدید، اقدامات و مقولات فنی و زیرساختی همراه اول برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، همسو با رویکرد تحول دیجیتال و همچنین دستاوردهای عملیاتی به دست آمده در این زمینه برای معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تشریح شد.

طاهری بخش، فرایندهای فنی مربوط به توسعه شبکه در راستای پوشش نیاز دیجیتالی کاربران امروز و همینطور ظرفیت دیگر بخش‌های همراه اول مانند مرکز تحقیق و توسعه که در یک سال اخیر منجر به امضای قرارداد بومی‌سازی و تولید داخلی آنتن به ارزش 1200 میلیارد تومان با شرکت‌های مختلف داخلی شده است را برای علی اصغر انصاری تشریح کرد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این اقدامات و فعالیت‌ها را تحسین و از همراه اول تقدیر کرد. به گفته انصاری، اقدامات همراه اول در زمینه تحول دیجیتال و توسعه پلتفرم‌های دیجیتالی ارزنده بوده و این اپراتور در توسعه صنعت ICT نقش تعیین کننده‌ای دارد.

از دیگر ارائه‌های مهم در جریان این بازدید می‌توان به تشریح کامل سامانه جراحی رباتیک از راه دور بر بستر شبکه 5G همراه اول به عنوان یکی از یوزکیس‌های مهم این نسل از فناوری 5جی، ارائه فنی پروژه جاده هوشمند در راستای مسئولیت اجتماعی همراه اول و در راستای هوشمندسازی و ایمن‌سازی جاده‌های سراسر کشور با هدف پیشگیری از حوادث جاده‌ای و حمایت از جان و مال هموطنان و همچنین توضیح پروژه خودرو متصل که به دست مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با هدف ارتقای خدمات و راهکارهای دیجیتال و ورود به حوزه اینترنت اشیا راهبری می‌شود، اشاره کرد. این اقدامات و برنامه‌ها با استقبال دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات روبه‌رو شد و وی پیشنهادهایی را به مدیران پروژه‌ها ارائه داد.

قابل ذکر است که بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه موسوم به ایران تلکام 2021 تا روز پنجم دی ماه برگزار می‌شود و همراه اول از ساعت 8 تا 15 در غرفه 38 سالن 8-9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*