عملکرد اپل در سال 2021

نگاهی به عملکرد اپل در سال 2021؛ بدترین یا بهترین سال

در این پست نگاهی به عملکرد اپل در سال 2021 خواهیم انداخت و محصولات و دستاوردهای جدید این شرکت کوپرتینویی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

2021، سالی پر از رویدادهای مجازی برای اپل بود که در آن‌ها از محصولات متنوع و جدیدی رونمایی کرد. آیفون 13، ستاره امسال اپل بود ولی آن‌ها امسال از محصولات جذاب دیگری مثل مک بوک پرو 14 اینچی، مک بوک پرو 16 اینچی، ایرپادز 3، ایرتگز و آی مک 2021 نیز رونمایی کردند که تفاوت چشمگیری با نسل‌های گذشته خود دارند.

ما در سال گذشته همچنین با آیپد 12.9 اینچی، آیپد مینی 6، آیپد پرو M1 و اپل تی‌وی 4K جدید نیز ملاقات کردیم. در بخش نرم افزارها نیز اپل iOS 15/iPadOS 15 و macOS Monterey‌ و همچنین watchOS 8 را برای محصولات سازگار خود منتشر کرد.

اپل در سال 2021 تجربیات نرم افزاری جدیدی را نیز در اختیار کاربرانش قرار داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به SharePlay و سرویس‌های جدیدی مثل اشتراک Apple Music Voice اشاره کرد. اپل در طول این مسیر فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

سرگذشت اپل در سال 2021

ارتقا عمر باتری آیفون 13

عملکرد اپل در سال 2021

گوشی‌های سری آیفون 13 و آیفون 13 پرو عملکرد بهتر و دوربین‌های جذاب‌تری را ارائه می‌کنند که شامل حالت فیلمبرداری جذاب Cinematic Mode می‌شود؛ اما ما انتظار این جهش بزرگ را در عمر باتری آن‌ها نداشتیم. به لطف ی کباتری بزرگ‌تر و چیپست کارآمدتر A15 Bionic، آیفون 13 2 ساعت شارژدهی بیشتری در مقایسه با آیفون 12 دارد که شامل وب‌گردی بر بستر اینترنت 5G نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه طول عمر باتری آیفون 13 با پرچمداران قبلی اپل

در آن سو آیفون 13 پرو نیز 2 ساعت و 40 دقیقه شارژدهی بیشتری نسبت به نسل قبلی خودش ارائه می‌کند و آیفون 13 پرو مکس با 12 ساعت و 16 دقیقه شارژدهی، طولانی‌ترین شارژی که یک آیفون نگه می‌دارد را به نام خودش ثبت کرده است.

مک بوک پرو 2021 به مردم همان چیزی را می‌دهد که می‌خواهند

عملکرد اپل در سال 2021

مدت طولانی است که مک بوک‌های اپل عرضه می‌شوند، ولی این بار همه چیز متفاوت از گذشته است. اپل سرانجام یک اسلات کارت حافظه SD و یک پورت HDMI را به مک بوک پرو 14 اینچی جدید خودش اضافه کرد. علاوه بر این تاچ بار در ردیف بالای کلیدهای کیبورد مک هم حذف شد و جای خودش را به کلیدهای فیزیکی داد و به جای اینتل، از چیپست‌های جدید M1 Pro و M1 Max در زیر قاب این لپ تاپ استفاده شد.

نمایشگر این لپ تاپ از فناوری جدید و نوآورانه mini-LED استفاده می‌کند که یک وب‌کم Full HD درون یک بریدگی در بالای این نمایشگر قرار گرفته است؛ دقیقا همان سبک طراحی که اپل در آیفون‌هایش هم از آن استفاده می‌:ند.

برنامه تعمیر آیفون‌ها در خانه

عملکرد اپل در سال 2021

اپل در قالب برنامه‌ای به نام “Self Service Repair” به کاربران اجازه می‌دهد تا با دریافت قطعات و ابزارآلات مخصوص، خودشان آیفونشان را در منزل تعمیر کنند. در ابتدا این برنامه شامل تعمیر نمایشگر و تعویض قطعات پر مصرفی مثل باتری و دوربین گوشی‌های آیفون 13 و 12 می‌شود. اما قرار است در سال جدید میلادی، اپل تعمیر کامپیوترهای M1 Mac را هم به این پروژه اضافه کند.

آیپد مینی 6 یک سورپرایز دلپذیر بود

عملکرد اپل در سال 2021

ما شک داشتیم که آیا بازار هنوز هم با توجه به افزایش سایز نمایشگر گوشی‌ها، هنوز هم به یک تبلت کوچک نیاز دارد یا خیر. اپل با عرضه تبلت آیپد مینی 6 به ما ثابت کرد که سخت در اشتباه هستیم. اندازه نمایشگر این تبلت از 7.9 اینچ به 8.3 اینچ افزایش پیدا کرد که تماشای فیلم، خواندن کتاب‌های دیجیتالی و وب‌گردی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در زیر قاب این تبلت چیپست سریع A15 Bionic حضور دارد، از قلم Apple Pencil 2 پشتیبانی می‌کند و عمر باتری 11 ساعته را ارائه می‌کند. در واقع می‌توان گفت که آیپد مینی 6 یکی از بهترین تبلت‌هایی است که در رنج قیمتی 500 دلاری می‌توانید تهیه کنید.

بازطراحی iMac 2021 و حضور چیپست M1 در زیر قاب آن

عملکرد اپل در سال 2021

ما می‌دانستیم که سرانجام پردازنده M1 اپل به کامپیوتر آل این وان اپل خواهد آمد؛ اما بررسی آی مک 24 اینچی 2021 اپل نشان داد که عملکرد آن فراتر از انتظارات ما است. این آی مک جدید سرعت زیاد، زیبایی و کیفیت صوتی عالی را در یک طراحی باریک جدید ارائه می‌کند. این تراشه با باز کردن 30 تب در کروم، پخش دو ویدیو به صورت همزمان و دانلود و نصب بازی‌ها در پس زمینه هم سر خم نمی‌کند. علاوه بر این نمایشگر 4.5K آن باعث می‌شود بازی‌ها و فیلم‌ها شگفت انگیز به نظر برسند. ضخامت این دستگاه هم فقط 0.45 اینچ است؛ این ضخامت اولین نسل گوشی‌های آیفون است!

آی مک 2021 اپل همچنین به لطف 6 اسپیکر و یک وب‌کم شفاف Full HD، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که در منزل کار می‌کنند.

جنجال ابزار نظارتی CSAM‌ اپل

اپل آیفون‌ها و حساب‌های کاربری iCloud را برای کشف تصاویر جنسی از کودکان بررسی می‌کند. این ابزار نظارتی در انتهای سال 2021 و به همراه iOS 15 به آیفون‌های اپل اضافه شده است. علی‌رغم اطمینان بخشی اپل، ولی این رفتار نظارتی اپل با واکنش شدید طرفداران حریم خصوصی و کارشناسان حوزه فناوری مواجه شده است. البته فعلاً اپل از این پروژه عقب نشینی کرده است.

این کمپانی می‌گوید با توجه به بازخوردهای دریافت کرده، ترجیح می‌دهد مدت زمان بیشتری را جمع مطالعه روی این پروژه و جمع آوری اطلاعات سودمندتری کند که باعث می‌شود امنیت کودکان در جهان حفظ شود.

تعقیب و گریز با AirTags

عملکرد اپل در سال 2021

اپل از ردیاب‌های مقرون به صرفه AirTags رونمایی کرد که از فناوری فوق باند پهن استفاده می‌کنند. اما بیشتر از آنکه بخواهند مفید باشند، برای کاربران دردسرساز شده‌اند. گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سارقان از ایرتگ اپل برای سرقت اتومبیل های گران قیمت استفاده می کنند و برخی از بانوان نیز با مشکل تعقیب شدن مواجه شده‌اند.

البته اپل با یک به‌روزرسانی نرم افزاری و انتشار نسخه اندرویدی اپلیکیشن خود برای اسکن ایرتگ‌های دور و بر شما که متعلق به خود شما نیستند، تا حدودی نگرانی‌های کاربران را برطرف کرده است؛ ولی بسیاری از حامیان حریم خصوصی معتقدند که هنوز هم اقدامات بیشتری لازم است.

لابی بازی علیه روش‌های پرداخت جایگزین اپ استور

بعد از جنگ اپل با اپیک گیمز، به اپل دستور داده شد تا روش‌های پرداخت جایگزینی را به فروشگاه App Store اضافه کند تا مشتریان برای خرید اپلیکیشن و محتوا، انتخاب‌های بیشتری داشته باشند. اما اپل ادعا می‌کند که این کار حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد و به همین خاطر دادگاه به اپل اجازه داد تا زمانی که به طور کامل به این پرونده رسیدگی کند، همچنان از روش‌های مخصوص خود استفاده کند. روندی که احتمالاً ماه‌ها طول خواهد کشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*