لنوو ThinkPad Z16

لنوو از لپ تاپ های جدید سری ThinkPad Z با آخرین پردازنده‌های AMD Ryzen پرده برداشت

لنوو در نمایشگاه CES 2022 از سری لپ تاپ های جدیدی با نام ThinkPad Z رونمایی کرده است که عملکرد قوی و طراحی بسیار جذابی دارند.

لنوو لپ تاپ‌های جدید ThinkPad Z از سری ThinkPad را طی رویداد CES 2022 معرفی کرده است. این شرکت چینی با این سری جدید قصد دارد ضمن عملکرد قوی، دوام طولانی و طراحی جذاب را برای کاربران محصولات خود به ارمغان بیاورد.

لنوو ThinkPad Z13

دو لپ تاپ ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 از این سری جدید به نمایش گذاشته شده‌اند. لنوو این دو لپ تاپ را در رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی به عرضه می‌رساند که از جمله می‌توان به رنگ مشکی با چرم مصنوعی در قسمت درب لپ تاپ و رنگ خاکستری با بدنه از جنس آلومینیوم بازیافتی اشاره کرد. لنوو ضمن ساخت این لپ تاپ‌ها با مواد قابل بازیافت، آن‌ها را در بسته‌بندی قابل بازیافت هم ارائه می‌کند.

ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 به ترتیب از نمایشگرهای 13.3 اینچی و 16 اینچی برخوردارند. همچنین به وضوح می‌توان دید که نسبت نمایشگر به بدنه در سری ThinkPad Z در مقایسه با سری ThinkPad افزایش زیادی پیدا کرده است. به گفته لنوو، نسبت نمایشگر به بدنه این لپ تاپ‌های جدید به 92.3 درصد می‌رسد. این شرکت با انتقال وب‌کم به یک ماژول جداگانه بالای نمایشگر، موفق شده به چنین رقمی دست پیدا کند. علاوه بر این‌ها، به لطف فضای بیشتری که این ماژول فراهم کرده، توانسته سنسور و لنز بهتری را در وب‌کم به کار بگیرد.

لنوو ThinkPad Z13

کیبورد لنوو ThinkPad Z13 کاملاً لبه به لبه بوده و هیچ جایی را برای حاشیه اضافی باقی نگذاشته است. همچنین لنوو یک ترک پد 120 میلی‌متری را برای آن در نظر گرفته که مشابه لپ تاپ‌های سری ThinkPad، قسمت بالای آن نقش دکمه‌های TrackPoint را ایفا می‌کند. البته حال با دو بار ضربه زدن به این قسمت، منوی تنظیمات دوربین و میکروفون باز می‌شود که قابلیتی کاملاً جدید است.

لنوو ThinkPad Z16

با این حال، فضای نسبتاً زیادی را دور کیبورد لنوو ThinkPad Z16 مشاهده می‌کنیم و ظاهراً از این فضای خالی برای سیستم اسپیکر استفاده خواهد شد. از این رو، این مدل باید خروجی صدای بسیار بهتری نسبت به Z13 داشته باشد.

لنوو ThinkPad Z16

هر دو لپ تاپ مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen هستند. لنوو ThinkPad Z13 از Ryzen PRO سری U و کارت گرافیک یکپارچه مخصوص آن بهره می‌برد. لنوو ThinkPad Z16 نیز دارای Ryzen PRO سری H است و همچنین امکان سفارش آن با کارت‌های گرافیک مختلف از AMD وجود دارد.

شرکت AMD این پردازنده‌ها را با بهره‌گیری از معماری Pluto مایکروسافت طراحی کرده که باعث افزایش سطح امنیت آن‌ها شده است. داده‌هایی که پیش‌تر هنگام انتقال بین پردازنده و چیپست مادربورد ممکن بود مورد دستبرد قرار بگیرد، اکنون تحت محافظت بیشتری خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*