سرعت 6G

هنوز 5G به تکامل نرسیده، چینی ها رکورد سرعت 6G در جهان را ثبت کردند

در حالی که شبکه‌های 5G هنوز به تکامل نرسیدند، محققان یک آزمایشگاه فناوری پیشرفته در چین موفق شدند رکورد سرعت 6G در جهان را به نام خود ثبت کنند.

محققان در آزمایشگاه و رصدخانه Purple Mountain Observatory در چین به تازگی موفق به کشف سریع‌ترین روش انتقال جهان برای ارتباطات بی‌سیم تراهرتز (THz) شدند که از شبکه‌های 5G حدود 10 تا 20 برابر سریع‌تر است. در واقع چینی‌ها در شرایطی که هنوز 5G به تکامل نرسیده، توانستند رکورد سرعت 6G در جهان را به نام خود ثبت کنند.

ثبت رکورد سرعت 6G در جهان توسط چینی‌ها

این آزمایشگاه فناوری پیشرفته که در نانجینگ، مرکز استان جیانگ سو در شرق چین قرار دارد موفق شد با یک سیستم ارتباطی بی‌سیم 360-430 گیگاهرتز توسعه یافته به سرعت 100 تا 200 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. Xiaohu، محقق اصلی این آزمایشگاه عنوان کرد فناوری‌های انتقال تراهرتز برای شبکه‌های 6G ضروری بوده و به شکل گسترده برای انتقال سریع‌تر و کاربردهای نوع جدید نظیر AR ،VR و متاورس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فناوری تراهرتز جزو آن دسته از فناوری‌های نوین محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته در میان سایر فناوری‌ها به جایگاه خاصی دست پیدا کرده است. این فناوری سعی دارد از طیفی از امواج الکترومغناطیسی که میان امواج مایکروویو و فروسرخ قرار دارد برای حل بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله مخابرات فراپهن باند، تست‌های غیر مخرب سازه‌های فضایی، مواد مخدر و بیولوژی، شناسایی مواد منفجره و تصویربرداری از اجسام نهان استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*