بشقاب پرنده

پنتاگون باز هم شواهد مبهمی از یوفوها را افشا کرد

به تازگی وزارت دفاع آمریکا شواهد مبهمی از یوفوها را فاش کرده و به نظر می رسد اداره ای جدید برای بررسی های محرمانه تاسیس کرده است.

یک اداره جدید در پنتاگون مشاهده اشیاء پرنده ناشناس (یوفوها) را بررسی خواهد کرد اما مسئله اینجاست که علاقه‌مندان به بشقاب پرنده‌ها در این خصوص شک و تردید دارند.

به گزارش سرویس خبری NBC، سپردن برنامه جدید «پدیده‌های هوایی ناشناس» به دفتر معاونت اطلاعات و امنیت وزیر دفاع، برخی از یوفولوژیست‌ها را ناراحت کرده زیرا آنها به چیزی که توسط ارتش آمریکا در پنتاگون افشا می‌شود، اعتقادی ندارند.

افشای شواهد مبهمی از یوفوها

ران جیمز، سخنگوی شبکه غیرانتفاعی Mutual UFO که در مورد چنین مشاهده‌هایی تحقیق می‌کند، به NBC گفته است:

چنین موضوعاتی سابقه دیرینه دارند و قابل اثبات هستند و هر چیزی که دربردارنده اطلاعات جدیدی نباشد، احتمالا تحت کنترل آنها است و مناسب به نظر نمی‌رسد.

ایجاد اداره‌ای جدید در «قانون اختیارات دفاع ملی» و در دسامبر تصویب شد که در آن خواستار تشکیل دفتر، ساختار سازمانی و مقاماتی برای رسیدگی به پدیده‌های هوایی ناشناس شده بودند.

شواهد مبهمی از یوفوها

از طرفی این موضوع طی سال‌های اخیر و پس از انتشار ویدئوهای گرفته شده توسط خلبانان ارتش ایالات متحده مورد توجه مجدد قرار گرفته است. (پیش‌تر خلبانان ارتش آمریکا ویدئوهایی ثبت کرده بودند که در آن اجسامی با سرعت زیاد در آسمان در حال مانورهای هوایی پیچیده بودند.)

اینکه آیا این مشاهدات فناوری غیرقابل توضیحی هستند یا خیر، محل بحث است. مقامات ایالات متحده عمدتاً نگران تهدیدات زمینی و اینکه ممکن است بیگانگان به فناوری‌های هوایی پیشرفته دست یافته باشند هستند. سناتور کریستن گیلیبراند، دموکرات نیویورک، که رهبری این اقدام دو حزبی را برعهده داشت، گفته:

تلاش‌های امنیت ملی بر برتری هوایی متکی است و این پدیده‌ها چالشی برای تسلط ما بر منطقه هستند. ایالات متحده به یک تلاش هماهنگ برای کنترل و درک اینکه آیا این پدیده‌های هوایی متعلق به یک سرزمین بیگانه است یا کلا چیز دیگری است، نیاز دارد.

از سوی دیگر توضیحات غیرفناورانه نیز برای بسیاری از این مشاهدات وجود دارد. به عنوان مثال، مدتی پیش گزارشی منتشر شد که حاکی از پرواز یک بشقاب پرنده «سبز روشن» بر فراز کانادا در ژوئیه 2021 بود. این واقعه در طول بارش شهابی Perseid رخ داده بود و بعدا مشخص شد که آن شیء بشقاب پرنده نبوده و فقط رگه‌هایی از شهاب سنگ بوده که در جو متلاشی شده است.

شواهد مبهمی از یوفوها

یا بشقاب پرنده درخشانی که «دونات» نامگذاری شده، توسط یک آسمان نگار در سوئیس به ثبت رسیده که در اصل می‌تواند یک ستاره نورانی باشد که خارج از فوکوس دوربین افتاده است. و در نهایت ظاهرا به نظر می‌رسد که قوانین فیزیکی، ویدئوهای خلبانان را به چالش می‌کشد.

در این فیلم‌ها به نظر می‌رسد که بشقاب پرنده‌های فوق العاده سریعی در آسمان مانور می‌دهند و می‌تواند نتیجه یک توهم دیداری به نام «اختلاف منظر» باشد. در این واقعه پدیده نوری ثابت است اما ناظری که در حال حرکت است یا دوربین را حرکت می‌دهد، گمان می‌کند که شیء در حال حرکت است. (جابجا شدن ظاهری یک شیء نسبت به زمینه‌اش که معلول جابجا شدن ناظر باشد را اختلاف منظر یا دیدگشت می‌گویند.)

میک وست افشاگر یوفوها به شبکه ان بی سی نیوز گفته است:

معتقدان واقعی بشقاب پرنده‌ها ممکن است به مقامات پنتاگون تبلیغات و حمایت سیاسی لازم برای انجام کاری را داده باشند که احتمالا در نهایت می‌خواسته‌اند انجام دهند.

وست در ادامه گفته:

اگر متن این قانون را بخوانید، به نظر می‌رسد که منعکس کننده نگرانی‌های معتقدان به فرضیه فرازمینی‌ها است. حالا ارتش مجبور است که در حین انجام کارهای جدی خود به نوعی با کارهای پیش پا افتاده و احمقانه نیز همراه شود.

بشقاب پرنده

به عبارت دیگر نباید انتظار استخدام شخصی مثل فاکس مولدر (شحصیت سریال X-Files که مامور ویژه FBI بود و می‌گفت با فرازمینی‌ها در ارتباط بوده‌ام) را داشته باشیم. به گفته پنتاگون تلاش‌های جدید برای بررسی چنین ادعایی، گروه هماهنگ سازی و شناسایی شیء هوابرد یا AOIMSG نامیده می‌شود. مقامات وزارت دفاع آمریکا در اطلاعیه این برنامه نوشته‌اند:

مرکز AOIMSG آغازگر تلاش‌هایی در سراسر وزارت و دولت ایالات متحده برای شناسایی و نسبت دادن اشیاء هوایی و نیز کاهش هرگونه تهدید مرتبط با ایمنی پرواز و امنیت ملی خواهد بود. وزارت دفاع گزارشات حمله، توسط هر شیء هوایی شناس یا ناشناس را بسیار جدی می‌گیرد و هر یک را به دقت بررسی خواهد کرد.

Error: Check network connection status.
Open in Google Translate