شیائومی 12 اولترا

شیائومی 12 اولترا به یک دوربین سوپر تله فوتو با زوم پریسکوپی x5 مجهز می‌شود

در بین چهار دوربین شیائومی 12 اولترا – Xiaomi 12 Ultra یک لنز اولترا-تله‌ فوتو پریسکوپی با بزرگ‌نمایی 5 برابری قرار خواهد داشت.

کمپانی شیائومی در سال گذشته، از گوشی‌های هوشمند سری 12 خود رونمایی کرد، این محصولات از سه مدل شیائومی 12، 12X و 12 پرو تشکیل شده‌اند. با این‌حال گزارش‌ها حاکی از آن است که این سری، پرچم‌دار دیگری را نیز در راه دارد.

این عضو تازه‌وارد که شیائومی 12 اولترا نام دارد، در ماه مارس وارد بازار خواهد شد و در حال حاضر نیز اطلاعاتی در مورد برخی ویژگی‌های آن منتشر شده است. طبق آخرین شایعات، گوشی Xiaomi 12 Ultra به دوربین تله‌ فوتو با لنز پریسکوپی و بزرگ‌نمایی 5 برابری مجهز خواهد شد که بسیاری از دستگاه‌های رقیب فاقد آن هستند.

WeiboDSC، ‌وبلاگ‌نویس محبوب حوزه فناوری، در این مورد می‌گوید:

با نگاهی به‌طرح تله‌فوتوی گوشی جدید چینی، درمی‌یابیم که هنوز گوشی‌های معدودی از فناوری سوپر تله‌ فوتوی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی 5 برابری استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر در تصویربرداری تله‌ فوتوی 5 برابری پیکسل بالا، شیائومی 12 اولترا بهتر ظاهر شده و فناوری‌های جدیدی را در خود جا داده است.

اگرچه مطلب Weibo دارای ابهاماتی است، اما می‌توان این نتیجه را گرفت که نسخه اولترا گوشی شیائومی ۱۲، از یک دوربین سوپر تله‌ فوتو پریسکوپی 5 برابری بهره می‌برد. در واقع، کد L1 که در رندرها دیده می‌شود، نام رمز دستگاه شیائومی 12 اولترا است. در رندرهای قبلی دستگاه، از دهانه مربعی شکل در قاب پشتی می‌توان حدس زد که در این سری از لنز پریسکوپ استفاده شده است.

علاوه بر این لنز، پیکربندی دوربین این گوشی ممکن است با ویژگی‌های غیرمنتظره دیگری نیز همراه باشد. یکی از دلایل این گمانه‌زنی، ماژول دوربین عقب گوشی است که در رندرها بسیار اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد و نه‌تنها دهانه‌های زیادی دارد، بلکه دارای یک ناحیه نسبتا بزرگ است که نیمه بالایی قسمت پشتی دستگاه را می‌پوشاند.

شیائومی 12 اولترا به یک دوربین سوپر تله فوتو منحصر به فرد با زوم 5 برابری پریسکوپی مجهز می‌شود

گمانه‌زنی‌ها در مورد مشخصات شیائومی 12 اولترا

طبق آخرین گزارش‌ها، شیائومی 12 اولترا ممکن است به پیکربندی دوربین اصلی سه‌گانه + لنزی از نوع اولترا-تله‌ فوتو مجهز باشد. از همه مهم‌تر، اخبار زیادی مبنی بر همکاری شیائومی با لایکا و تبدیل شدن شیائومی 12 Ultra به اولین گوشی پرچم‌دار این شرکت که توسط لایکا مورد تایید قرار می‌گیرد، وجود دارد.

پیش‌تر، هواوی و شارپ، به‌عنوان تنها شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با لایکا همکاری داشتند. در صورت همکاری شیائومی و لایکا، شیائومی سومین سازنده تلفن همراه خواهد بود که گواهینامه لایکا را دریافت خواهد کرد.

احتمالا در دوربین اصلی این گوشی هوشمند، با سنسور 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ به‌نام GN5 مواجه باشیم. همچنین احتمالا یک سنسور 48 مگاپیکسلی دیگر و یک یا دو سنسور 50 مگاپیکسلی نیز، مجموعه دوربین‌های چهارگانه این دستگاه را تکمیل خواهند کرد.

بدون شک،این گوشی در بخش نمایشگر، از نرخ نوسازی 120 هرتز و پنل AMOLED با وضوح +QHD بهره خواهد برد. همچنین آخرین پردازنده پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1، حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، باتری با ظرفیت حداقل 4500 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع بی‌سیم و باسیم، از دیگر ویژگی‌های این محصول مورد انتظار به‌شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*