مدل های پرچمدار آیفون ۱۵ از نوع LTPO ساخت چین

آیفون 14 احتمالا آخرین آیفون سیم کارت خور اپل خواهد بود

اپل هر چند وقت یک بار، یک ویژگی را از گوشی‌هایش حذف می‌کند و حالا می‌خواهد در سری آیفون 14، اسلات سیم کارت را از آیفون ها حذف خواهد کرد.

اپل یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند است و ترسی از تغییرات بزرگ نداشته و ندارد. در دوران استیو جابز فقید، تقریبا تمام تغییرات بزرگی که اپل به وجود می‌آورد کاربردی، مفید و انقلابی بودند. هر چند تیم کوک هم عملکرد بسیار خوبی در اپل داشته اما معمولا تغییراتی مانند حذف جک هدفون، حذف شارژر و حالا حذف درگاه سیم کارت، خیلی برای کاربران خوش‌آیند نبوده است.

اگر تغییراتی که اپل به وجود می‌آورد فقط روی گوشی‌های آیفون تاثیرگذار بودند شاید واکنش‌های منفی کمتر بود اما معمولا تمام این اقدامات اپل، به سرعت توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و … تقلید می‌شود و کاربران گوشی‌های این شرکت‌ها نیز به سرنوشت کاربران آیفون دچار می‌شوند.

سری آیفون 15 بدون درگاه سیم کارت روانه بازار خواهد شد

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، سری آیفون 14، آخرین آیفون های سیم کارت خور خواهند بود. حذف جک هدفون توسط اپل باعث شد واکنش‌های منفی زیادی به وجود بیاید؛ عدم وجود شارژر در جعبه گوشی‌های آیفون جدید نیز به شدت مورد خشم و تمسخر کاربران قرار گرفت و خداحافظی با سیم کارت فیزیکی اما می‌تواند کار را برای اپل بسیار سخت‌تر کند. هنوز در بسیاری از نقاط جهان پشتیبانی از تکنولوژی eSIM به طور کامل وجود ندارد و این حذف سیم کارت فیزیکی، قطعا به اعتبار اپل در این مناطق ضربه خواهد زد.

آیفون دو سیم کارته

اپل پروسه حذف سیم کارت فیزیکی از گوشی‌هایش را به سرعت انجام نخواهد داشت. در نسل بعدی گوشی‌های آیفون که در سال 2022 میلادی معرفی و روانه بازار می‌شوند، کوپرتینویی‌ها این امکان را به ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی خواهد داد تا گوشی‌های سری آیفون 14 را با سیمکارت نانو یا eSIM به فروش برسانند.

اپل از گوشی آیفون ایکس اس، پشتیبانی از eSIM را آغاز کرد و از همان زمان به نظر می‌رسید اپل دیر یا زود، این نوع سیم کارت را جایگزین سیم‌کار‌ت‌های فیزیکی کلاسیک خواهد کرد. گزارش‌های منتشر شده درباره حذف درگاه سیم کارت فیزیکی از گوشی‌های آیفون مدت‌ها است شنیده می‌شوند و حالا با توجه به این گزارش، آیفون 15 بدون درگاه سیم کارت روانه بازار خواهد شد.

فناوری eSIM آیفون ایکس اس

سرنوشت آیفون 15 بدون سیم کارت در ایران

یک گوشی آیفون بدون سیم کارت فیزیکی ممکن است برای تعدادی از کاربران در سرتاسر جهان تغییر بزرگی نباشد. اما در ایران و بسیاری دیگر از نقاط جهان، هنوز به صورت کامل از سرویس eSIM پشتیبانی نمی‌شود. البته خبر خوب این است که هنوز تا معرفی سری آیفون 15 فاصله زیادی داریم و احتمالا اپراتورهای ایرانی بتوانند تا آن زمان، پشتیبانی از eSIM را هم به خدمات خود اضافه کنند.

با این که همین حالا هم مدت‌ها است ایرانسل اولین پروفایل آزمایشی eSIM را در ایران راه‌‌اندازی کرده اما اگر مانند 5G پس از مدتی خبری از پشتیبانی و پوشش گسترده نباشد، کاربران آیفون 15 و پس از مدتی کاربران دیگر گوشی‌های پرچمدار سال‌های آینده، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. البته این امکان نیز وجود دارد که اپل، در تمام کشورها آیفون 15 را بدون سیم‌کارت عرضه نکند. در هر حال در صورت گسترش تکنولوژی eSIM میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، احتمالا پشتیبانی از این ویژگی در کشور ما هم آغاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*