سونی و بانجی

سونی استودیوی بازی سازی بانجی را خرید؛ پاسخ ضعیف سونی به خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

سونی برای رقیب بزرگ خود مایکروسافت شاخ و شانه می‌کشد. این شرکت عظیم ژاپنی به‌تازگی استودیوی بانجی – Bungie را با مبلغ کلانی خریداری کرده است.

سونی اخیراً از خریداری استودیوی بانجی با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خبر داده است. به گزارش GamesIndustry، بانجی به مجموعه استودیوهای جهانی سونی (Sony Worldwide Studios) ملحق خواهد شد، ولی امکان انتشار مستقل عناوین خود روی هر پلتفرمی را خواهد داشت.

همچنین رسماً تایید شده است که فرانچایز Destiny و عناوین آینده بانجی، مولتی‌پلتفرم خواهند بود تا طرفداران آثار این استودیو هیچ‌گونه نگرانی بابت تجربه بازی محبوب خود نداشته باشند.

مجموعه استودیوهای جهانی سونی

«جیم رایان» (Jim Ryan)، مدیر پلی‌استیشن، درباره خریداری استودیوی بانجی توسط سونی چنین بیان داشته است:

ما از زمان شکل‌گیری فرانچایز Destiny شراکت مستحکمی با بانجی داشته‌ایم و برای خوشامدگویی به این استودیو برای ورود به خانواده پلی‌استیشن، بیشتر از این نمی‌توانم هیجان‌زده باشم.

این قدم مهمی در استراتژی ما با هدف ارائه پلی‌استیشن به مخاطبان بسیار بیشتر است. ما آگاه هستیم به اینکه جامعه بازیکنان بانجی تا چه حد برای آن حیاتی است و مشتاق پشتیبانی از این استودیو هستیم، درحالی که همچنان مستقل باقی می‌مانند و رشد پیدا می‌کنند. مثل بانجی، جامعه طرفداران ما نیز برای پلی‌استیشن حیاتی است و اشتیاق مشترک ما برای بازیکنان و ساخت بهترین بستر برای تجربه بازی‌ها، حال حتی به سطوح جدیدی خواهد رسید.

بازی Destiny 2

استودیوی بانجی طی مطلبی در بلاگ رسمی خود اظهار داشته است که هیچ تغییری در برنامه‌های کنونی Destiny، حداقل تا عرضه گسترش‌دهنده The Final Shape در سال 2024 صورت نخواهد گرفت. ضمناً گسترش‌دهنده پیش روی بازی Destiny 2 با نام Witch Queen هیچ محتوایی منحصر به پلتفرم سونی نخواهد داشت.

علاوه بر این، بانجی رسماً تایید کرده که عناوین آینده آن در انحصار پلی‌استیشن قرار نمی‌گیرند. این استودیو در این باره این‌طور توضیح داده است:

می‌خواهیم دنیاهایی که خلق می‌کنیم، به هر جایی که مردم در آن بازی می‌کنند برسند. ما همچنان خودمان بازی‌هایمان را منتشر می‌کنیم، در تولید آثارمان مستقل باقی می‌مانیم و یک جامعه واحد و متحد از طرفداران بانجی را هدایت می‌کنیم.

این درحالی است که رقیب دیرینه سونی یعنی مایکروسافت، اخیراً با خریداری اکتیویژن بلیزارد با مبلغ 68.7 میلیارد دلار سر و صدای زیادی به پا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*