خرید موبایل

اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی موبایل در ایران است

رضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به تامین به اندازه کالا در ماه‌های اخیر، گفت الان زمان مناسبی برای خرید موبایل است.

در یکی دو سال اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم موجود در کشور، قیمت گوشی های تلفن همراه نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد. اما سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید اکنون زمان مناسبی برای خرید موبایل است. رضا عالیان به خبرنگار گجت نیوز گفت: اکنون ذخیره موبایل کشور با توجه به روندی که هر سال دارد، ماهیانه حدود 2.5 میلیون دستگاه است که حدود 1 میلیون و 700 هزار تا 1 میلیون و 800 هزار دستگاه مربوط به گوشی های هوشمند می‌شود و مابقی به تبلت و فیچرفون اختصاص دارد.

بهترین زمان برای خرید موبایل با قیمت مناسب

عالیان افزود، در دو سه ماه اخیر کالا به اندازه کافی وارد کشور شده و ذخیره کافی داریم و از طرف دیگر برای دو ماه آینده حجم ثبت سفارش‌ها به اندازه‌ای است که تامین موبایل مورد نیاز بازار برای ماه‌های آینده بدون مشکل انجام شود. سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، الان را بهترین فرصت برای خرید موبایل توسط مصرف کنندگان می‌داند. وی اظهار کرد:

اکنون قیمت‌ها با چیزی که باید باشد بسیار تناسب دارد و حتی قیمت‌ها بهتر از حالت نرمال خودش شده است. تا جایی که برخی مدل‌ها حتی از بازار دبی و قیمت تمام شده آن مدل در امارات نیز قیمت پایین‌تری دارند. به این خاطر دبی را مثال زدم، چرا که مبدا تامین و واردات موبایل به مقصد کشورمان عمدتا از امارات و دبی است.

به این ترتیب با توجه به اظهارات رضا عالیان، در حال حاضر بازار موبایل مشکلی از نظر تامین کالا ندارد و به همین خاطر قیمت‌ها به تناسب و تعادل خوبی رسیده است. از طرفی مدتی است که نرخ ارز نیز به ثبات رسیده و این هم مزید بر علت شده تا وضعیت بهتری را در بازار گوشی های تلفن همراه کشور مشاهده کنیم. بنابراین با توجه به این که به ماه پایانی سال 1400 نزدیک می‌شویم، اکنون فرصت مناسبی برای خرید موبایل به نظر می‌رسد.

چندی پیش حبیب‌الله اسدی، رئیسی کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی نیز گفته بود رقابت در بین شرکت‌ها باعث ثبات قیمت در بازار شده است. وی تاکید کرده بود با توجه به استفاده واردکنندگان از ارز نیمایی، کاهش ارزش پول ملی و رقابت در بازار، قیمت موبایل در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*