سری گلکسی نوت سامسونگ / گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ سری نوت را از گردونه خارج کرده، اما نگران نباشید گلکسی S22 اولترا اینجاست

سری گلکسی نوت یکی از خلاقانه‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تاریخ سامسونگ بوده است. با وجود خیل عظیمی از طرفداران، سامسونگ امروز با معرفی گلکسی اس 22 اولترا، به طور غیر رسمی پایان عمر سری گلکسی نوت را اعلام کرد.

هر چند سامسونگ هنوز رسما پایان عمر سری گلکسی نوت را اعلام نکرده اما شواهد نشان می‌‌دهند باید برای همیشه با این سری خاطره‌انگیز خداحافظی کنیم. با این حال سامسونگ امروز، جانشین جذابی را برای گلکسی نوت معرفی کرد تا علاقه‌مندان به سری نوت، به گوشی قدرتمند گلکسی اس 22 اولترا مهاجرت کنند.

مدت‌ها است در بین تمام گوشی‌های اندرویدی و حتی هوشمند، جای خالی گلکسی نوت های سامسونگ احساس می‌شود. با این حال در سال 2021 در سری گلکسی S21 پشتیبانی از قلم اس پن به گوشی گلکسی اس 21 اولترا آمد. پس از این اتفاق بود که بسیاری به این نتیجه رسیدند که باید کم کم با سری گلکسی نوت خداحافظی کرد.

گلکسی اس 22 اولترا تمام ویژگی‌های سری گلکسی نوت را در خود جای داده است

رویداد امروز سامسونگ، میخ آخر بر تابوت سری گلکسی نوت بود. سرانجام در گوشی گلکسی اس 22 اولترا، نه تنها از قلم اس پن پشتیبانی می‌شد، بلکه در کنار مشخصات فوق‌العاده جایگاه قلم اس پن نیز در این مدل وجود داشت. حتی طراحی گلکسی S22 اولترا نیز با بقیه گوشی‌های سری متفاوت است و یادآور سری گلکسی نوت سامسونگ است.

سری گلکسی نوت سامسونگ

گوشی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ میزبان تمام قابلیت‌های مفید و دوست داشتنی سری گلکسی نوت سامسونگ شده است. گلکسی S22 Ultra برای کسانی طراحی شده که حاضر هستند برای دسترسی به نمایشگری بزرگ‌تر، قلم اس پن و بهترین مشخصات فنی هزینه زیادی بپردازند.

گلکسی نوت سامسونگ یکی از اولین گوشی‌های بازار بود که نمایشگری بزرگ و باکیفیت داشت. در آن روزها، بیشتر شرکت‌ها تلاش می‌کردند گوشی‌هایشان تا حد امکان کوچک باشد و گلکسی نوت، به یک گوشی یاغی در یک بازار محافظه‌کار تبدیل شد. با بزرگ‌تر شدن نمایشگر گوشی‌های هوشمند، دیگر اندازه نمایشگر گلکسی نوت چندان به چشم نمی‌آمد و یک قلم اس پن، نمی‌توانست کاربران را به خرید گلکسی نوت ترغیب کند. همچنین سری گلکسی اس سامسونگ روز به روز در حال پیشرفت بود و بسیاری از کاربران سری نوت، ترجیح می‌دادند از گلکسی اس‌های سامسونگ استفاده کنند.

جایی برای گلکسی نوت ها نیست

گلکسی نوت یکی از بهترین سری گوشی‌های تاریخ بوده است. استفاده از یک گوشی با بهترین مشخصات فنی، نمایشگری بزرگ که محتوای بیشتری را در خود جای می‌دهد و حس نوشتن با قلم اس پن، می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد.

دوران اوج این سری زمانی بود که هنوز بازار گوشی‌های هوشمند به بلوغ نرسیده بود. بهتر است بدانید اولین بار در سال 2013 میلادی، گوشی‌های هوشمند فروشی بیشتر از فیچرفون‌ها داشتند. سری گلکسی نوت در سال 2011 معرفی شد؛ زمانی هنوز گوشی‌های هوشمند برای اکثر کاربران، انتخاب اول نبودند. در آن دوران ویژگی‌های سری گلکسی نوت، مثل یک معجزه بود.

اولین گلکسی نوت

در روزهای اول اوج‌گیری گلکسی نوت، گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 3 سامسونگ، آیفون 5 و موتورولا Droid Razr Maxx جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار بودند. تمام این گوشی‌ها به نمایشگرهایی کوچک‌تر 5 اینچ مجهز بودند و گلکسی نوت با نمایشگر 5.3 اینچی ‌خود، به یک غول بزرگ میان دیگر گوشی‌ها تبدیل شده بود.

با این حال در سال 2022 میلادی، دیگر ویژگی‌های مهم سری گلکسی نوت آنقدرها هم جذاب به نظر نمی‌رسدند. تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، این روزها به نمایشگرهایی بزرگ‌تر از 6 اینچ مجهز هستند. این یعنی به جز تعداد کمی از گوشی‌های اپل، گوگل، موتورولا و وان پلاس، حتی گوشی‌های اقتصادی مانند گلکسی ای 13 نیز به نمایشگرهایی بزرگ مجهز هستند.

سری گلکسی Note سامسونگ یکی از مهم‌ترین سری گوشی‌های تاریخ است

گلکسی نوت های سامسونگ نقش مهمی در بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش‌های گوشی‌های هوشمند داشتند. البته تنها دلیل اهمیت این سری، مورد اعلام شده نیست و گلکسی نوت 7 سامسونگ با مشکل انفجارش، مدت‌ها تیتر اول رسانه‌ها بود. البته نباید از نکات مثبت این سری گذشت. برای مثال سخت‌افزار و دوربین این سری نیز باعث می‌شدند برای سال‌ها، بهترین انتخاب برای کاربران حرفه‌ای سیستم عامل اندروید گلکسی نوت باشد.

مقایسه گلکسی S22 Ultra با S21 Ultra

سامسونگ تا سال 2020 به تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت ادامه داد اما پس از این سال، با توجه به عدم وجود یک ویژگی متمایز کننده در این سری، تصمیم به توقف تولید آن گرفت. این شرکت کره‌ای می‌خواست تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشو و سری گلکسی اس بگذارد. وجود یک سری مجزا با نام گلکسی نوت و با قابلیت‌هایی مشابه گلکسی اس و گوشی‌های تاشو این شرکت باعث می‌شد ادامه تولید سری نوت، نتیجه‌هایی مانند هدر رفتن منابع و عدم توجه کاربران به گوشی‌هایی با قابلیت‌های سری نوت سامسونگ را در پی داشت.

سامسونگ به عمر Galaxy Note پایان می‌دهد

نکته عجیب درباره گوشی‌های پرچمدار سال 2020 سامسونگ، شباهت شدید گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا بود. هر دو گوشی به نمایشگرهایی 6.9 اینچی مجهز بودند و تنها تفاوت‌های مهم این دو مدل، در ویژگی‌های کوچک سخت‌افزاری و قلم اس پن بود.

برای مثال گوشی گلکسی S20 Ultra  سامسونگ به دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی مجهز شده بود و این دوربین در نوت 20 اولترا، 12 مگاپیکسلی بود. همچنین باتری و حافظه داخلی نیز کمی متفاوت بودند. گلکسی اس 20 اولترا در زمان عرضه، حدود 100 دلار گران‌تر از گلکسی نوت 20 اولترا بود.

مقایسه گلکسی S22 Ultra با S21 Ultra

دیگر نقطه ضعف آخرین نسخه‌های گلکسی نوت، سردرگم کردن کاربران بود. شاید بسیاری از ما برای خرید یک گوشی مدت‌ها تحقیق کنیم اما افرادی هم هستند که اهمیتی به تحقیق نمی‌دهند و تنها به دنبال بهترین گوشی یک برند هستند. برای این افراد، شباهت شدید گلکسی نوت و نسخه اولترا سری گلکسی اس، باعث سردرگمی می‌شد. سامسونگ در نهایت تصمیمش را گرفت و با توجه به شباهت‌های این دو گوشی و مواردی که پیش‌تر اعلام کردیم، ویژگی‌های سری نوت را به نسخه اولترا سری گلکسی اس منتقل کرد.

سامسونگ دو جانشین مهم برای سری گلکسی نوت دارد

گوشی گلکسی اس 22 اولترا، بدون شک مهم‌ترین و بهترین جانشین برای سری گلکسی نوت است. این گوشی از جایگاه ویژه قلم اس پن بهره می‌برد و از نظر مشخصات بهترین گوشی سامسونگ تا به امروز است. اندازه نمایشگر نیز می‌تواند علاقه‌مندان به نمایشگرهای بزرگ را کاملا راضی نگه دارد. البته احتمالا یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این مدل، قیمت 1200 دلاری‌اش باشد که آن را به یکی از گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی تاریخ تبدیل می‌کند.

گلکسی نوت 20 سامسونگ

دیگر جانشین سری گلکسی نوت، سری گلکسی زد فولد سامسونگ است. این سری به نمایشگری بزرگ مجهز شده و از بهترین مشخصات بهره می‌برد. در کنار این دو مورد، کاربران می‌توانند در استفاده از این گوشی از قلم اس پن نیز استفاده کنند.

در هر حال چیزی که مشخص است، پایان عمر سری محبوب گلکسی نوت سامسونگ است. کره‌ای‌ها هنوز رسما چیزی را اعلام نکرده‌اند. اما اگر بدون دانستن نام و سری، به گوشی گلکسی اس 22 اولترا نگاه کنید، قطعا فکر می‌کنید این مدل، یک گوشی از سری گلکسی نوت است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره گلکسی S22 Ultra نیاز دارید، منتظر اخبار و بررسی‌های این گوشی از وب سایت گجت نیوز باشید.