سامسونگ اگزینوس 2200

سامسونگ اگزینوس 2200، فقط 5 درصد از نسل قبلی سریع‌تر خواهد بود

انتظارات زیادی از تراشه سامسونگ اگزینوس 2200 می‌رفت؛ اما گویا Exynos 2200 تنها ۵ درصد نسبت به اگزینوس 2100 سریع‌تر شده است و از نظر گرافیکی نیز پیشرفت چندانی نکرده است.

در چند ماه اخیر بحث‌های زیادی پیرامون تراشه پرچمدار اگزینوس 2200 شکل گرفته بود و برخی از طرفداران سامسونگ حتی امیدوار بودند که Exynos 2200 بتواند اسنپدراگون 8 نسل 1 را پشت سر بگذارد. در واقع به خاطر اینکه پردازنده گرافیکی این تراشه با همکاری AMD توسعه یافته بود و به فناوری رهگیری پرتو نیز مجهز شده بود، انتظار پیشرفت چشمگیری در بخش GPU می‌رفت.

پیشرفت کم‌تر از انتظار تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ نسبت به اگزینوس 2100

سامسونگ اگزینوس 2200

با همه اینها، تحلیلگری به نام TechAltar اخبار ناامید کننده‌ای برای طرفداران سامسونگ دارد. ظاهرا عملکرد GPU تنها اندکی از نسل گذشته بهتر شده و CPU نیز آنچنان پیشرفتی نکرده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، پردازنده هشت‌ هسته‌ای جدیدترین چیپست سامسونگ تنها ۵ درصد نسبت به اگزینوس 2100 سریع‌تر است.

این در حالی است که معمولا در هر نسل جدید از تراشه‌های پرچمدار انتظار ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود عملکرد می‌رود و سامسونگ اگزینوس 2200 حتی نتوانسته به این میزان نزدیک شود. البته اگر سامسونگ می‌توانست این موضوع را با عملکرد خوب پردازنده گرافیکی Xclipse 920 که بر پایه معماری RDNA2 ای‌ ام دی ساخته شده، جبران کند؛ تا حدودی ضعف پردازنده اصلی قابل چشم‌پوشی بود، ولی متاسفانه شرایط اینگونه نیست.

سامسونگ اگزینوس 2200

هر وقت که صحبت از AMD می‌شود، پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند دسکتاپ به خاطر کاربران می‌آید و به همین خاطر نیز کاربران انتظار داشتند که همکاری سامسونگ با AMD به تغییری بزرگ منجر شود؛ اما اعداد چیز دیگری را نشان می‌دهند و گویا GPU اگزینوس 2200 سامسونگ تنها ۱۷ درصد نسبت به نسل قبل سریع‌تر شده است.

در نهایت نوبت به NPU می‌رسد که خوشبختانه نسبت به CPU و GPU تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته است. پیشرفت ۱۱۵ درصدی NPU سبب عملکرد بهتر در کارهایی همچون پردازش تصویر خواهد شد؛ اما سوال مهم اینجاست که آيا این اعداد در عمل نیز سبب بهبود مشهودی در عملکرد دستگاه خواهند شد؟

TechAlter در این باره خوشبین نیست و یادآوری کرده که سامسونگ تمایلی به انتشار اعداد دقیق مربوط به اگزینوس 2200 نداشته است و حتی در بازه‌ای سعی کرد مراسم اختصاصی معرفی جدیدترین تراشه Exynos را لغو کند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ سعی می‌کند با این کارها عملکرد پایین‌تر از انتظار تراشه جدید خود را پنهان کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*