عیسی زارع پور

وزیر ارتباطات: قانون‌گذار مسئول تعیین چارچوب برای تهدیدات فضای مجازی است

وضعیت اینترنت و فضای مجازی در کشور آشفته است و وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده دولت به دنبال مسدودسازی اینترنت نیست و تعیین چارچوب برای تهدیدات فضای مجازی بر عهده قانون گذار است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، مسئله سرعت اینترنت و اعمال محدودیت بر تمامی ابعاد آن است. به گفته وزیر ارتباطات یعنی عیسی زارع پور، دولت سیزدهم هیچ برنامه‌ای برای محدودسازی اینترنت و فضای مجازی ندارد و اگرچه فضای مجازی بی‌خطر نیست و تهدیداتی دارد، اما وظیفه اعمال حاکمیت بر این حوزه در حیطه اختیارات قانون‌گذار است و هر چه او بگوید ما نیز اطاعت می‌کنیم.

تهدیدات فضای مجازی به وزارت ارتباطات ربطی ندارد!

طی روزهای اخیر ویدئویی از عیسی زارع پور منتشر شده که در آن راجع به فضای مجازی و ارتقای فناوری‌های اینترنتی صحبت می‌کند. به عقیده وزیر ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند ملت را نجات دهد و برای این که به این هدف برسیم باید به شبکه پرسرعتی از اینترنت دسترسی داشته باشیم. وی در ادامه گفته است:

ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک شبکه پرسرعت و با کیفیت برای مردم ایجاد کنیم و اصلا یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین است.

تهدیدات فضای مجازی

به گفته وی، هم اکنون مشکلی در خطوط اینترنتی همراه نداریم و در این زمینه تغییر ویژه‌ای نیز اعمال نشده، اما در حوزه اینترنت ثابت مشکلاتی احساس می‌شود. به اعتقاد زارع پور طی 10 سال اخیر به علت عدم سرمایه‌گذاری در این بخش، بازار با اپراتورهایی همچون ایرانسل، همراه اول و رایتل اشباع شده و حدود 70 درصد از ترافیک این اپراتورها را خود مخابرات تأمین کرده است. وی می‌گوید:

در این که دولت سیزدهم به دنبال اعمال محدودیت یا مسدودسازی اینترنت نیست، شکی وجود ندارد. نگاه ما فرصت‌محور است و اگرچه تهدیدهایی نیز در این میان وجود دارد. ما نیز در چارچوبی که قانون‌گذار تعیین می‌کند گام بر می‌داریم.

به گفته زارع پور تا به این لحظه طرحی مبنی بر محدودیت و مسدودسازی اینترنت مطرح نشده و کاملا در مسیر توسعه قرار داریم. به عقیده وی مشکلات فعلی به زودی حل می‌شود و مردم می‌توانند از پلتفرم‌هایی که زندگی‌شان با آنها گره خورده نهایت استفاده را ببرند.

وزیر ارتباطات در حالی چنین صحبت‌هایی می‌کند که طی چند روز اخیر کاربران در سراسر کشور از وضعیت کندی اینترنت ناراضی بوده‌اند و همچنین خبر تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک شنیده شده است. نظر شما در مورد حرف‌های وزیر ارتباطات چیست؟ به نظر شما اگر دولت به دنبال مسدودسازی اینترنت نیست، پس چرا روی اجرای طرح صیانت پافشاری می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*