شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free، به بازار جهانی خودرو راه پیدا کرد

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free با طراحی جذاب، قدرت بالا و امکانات فراوان، در راه بازار جهانی است. در ادامه مشخصات آن را مطالعه کنید.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2020 به نمایش گذاشته شد و کمی پس از آن در بازار چین به عرضه رسید. این کراس اوور شیک و جذاب با کمک شرکت مهندسی و طراحی ایتالیایی ایتال‌دیزاین (Italdesign) و بر پایه پلتفرم ESSA ساخته شده است. زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه دو موتوره با قدرت 671 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون‌متر قرار دارد که شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی تنها 4.8 ثانیه را برای آن به دنبال می‌آورد.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

شاسی بلند چینی Voyah Free از قابلیت‌هایی اساسی نظیر سیستم تعلیق بادی، مجموعه‌ای از قابلیت‌های کمک‌راننده پیشرفته، سیستم اسپیکر Dynaudio، نورپردازی محیطی و سه نمایشگر دیجیتالی در کنار هم روی داشبورد برخوردار است. قیمت این خودرو در چین از 313,600 یوان معادل حدود 50 هزار دلار آغاز می‌شود که آن را به یک گزینه قابل توجه بسیار ارزان‌تر از امثال بی ام و iX تبدیل می‌کند.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

در زمینه طراحی نمای بیرونی، Voyah Free از المان‌های طراحی اروپایی بهره می‌برد. معمولاً خودروسازان چینی به کپی‌برداری محض از خودروهای محبوب خارجی متهم می‌شوند، اما به‌صورت کلی این شاسی بلند الکتریکی چینی دارای طراحی منحصر به فردی است. با این حال، شباهت‌های آن به پورشه کاین در قسمت چراغ‌های عقب و سپر عقب براق مشکی‌رنگ، به وضوح قابل مشاهده است.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

در نمای جلوی این شاسی بلند الکتریکی چینی طراحی ساده ولی متفاوت با چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره برجسته با تریم کرومی به چشم می‌خورد. سپر جلو دارای خطوطی است که دریچه‌های هوا و صفحه ضد خش کروم ساتنی را با یکدیگر ادغام می‌کند. طراحی سقف این خودرو به‌صورت «شناور» است؛ یعنی انتهای سقف جدا از بدنه به نظر می‌رسد. از سایر المان‌های طراحی نیز باید به دستگیره‌های درب جمع‌شدنی و باربند سقفی اشاره کرد.

برند نوپای «وویا» (Voyah) از زمان ورودش به بازار در اوایل سال 2021 تا انتهای سال، مجموعاً 6,791 دستگاه خودرو تحویل خریداران داد که 3,330 دستگاه از این تعداد در آخرین ماه 2021 تحویل داده شد. این شرکت در اواخر 2021 موفق به گسترش تولید خود شد و در 21 ژانویه نیز ده هزارمین دستگاه را به تولید رساند.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

حالا این برند به دنبال شروع قدرتمند خود در بازار چین، قصد عرضه شاسی بلند برقی Voyah Free در بازار اروپا را دارد. اولین نمایندگی این برند در اروپا، در اسلو نروژ تاسیس می‌شود و تا ژوئن سال جاری، درب‌های آن به روی عموم گشوده خواهد شد. تحویل شاسی بلند الکتریکی چینی Free در این منطقه هم تا سه‌ماهه چهارم 2022 صورت خواهد گرفت.

با وجود این، کار در اینجا به پایان نمی‌رسد و وویا برای عرضه خودرو در سایر نقاط جهان نیز برنامه دارد. البته در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی مینی‌ون این برند با نام Voyah Dreamer راهی بازار اروپا می‌شود. هر دو محصول وویا از یک معماری مشترک با باتری پک 88 کیلووات ساعتی بهره‌مند هستند که شعاع حرکتی 860 کیلومتری را به همراه دارد.

شاسی بلند الکتریکی چینی Voyah Free

وویا زیرمجموعه دانگ فنگ به حساب می‌آید. دانگ فنگ خودروساز بزرگ چینی است که در حال حاضر با شرکت‌های خوشنامی نظیر استلانتیس، هوندا، رنو و نیسان همکاری می‌کند. البته دانگ فنگ تنها شرکت چینی نیست که به توسعه خودروهای برقی مطابق با جریان کنونی صنعت خودرو در غرب روی آورده است. از جمله شرکت‌های دیگری که این مسیر را در پیش گرفته‌اند، می‌توان جیلی و نیو را نام برد.