جنگ جهانی سوم

رئیس جمهور آمریکا: اگر روسیه را تحریم نکنیم، باید جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم

به گفته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در شرایط کنونی یا باید روسیه تحریم شود یا جنگ جهانی سوم با درگیری‌های حداکثری آغاز گردد.

اولین راهکار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از جنگ روسیه و اوکراین، تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه بود. حالا بایدن می‌گوید که تنها راه جلوگیری از جنگ جهانی سوم، اعمال تحریم است وگرنه باید به یک جنگ همه جانبه و گسترده دیگر فکر کرد.

جنگ جهانی سوم آخرین گزینه روی میز است

از روز پنجشنبه جنگ روسیه و اوکراین آغاز شده و هم‌اکنون دامنه حملات به درون کشور اوکراین رسیده است و برخی از شهرها نیز سقوط کرده‌اند. در این میان کشورهایی که ادعای حمایت از اوکراین داشته‌اند، همچنان ساکت مانده‌اند و تنها به محکوم کردن این جنگ و اعمال تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک بسنده نموده‌اند.

جنگ جهانی سوم

رئیس جمهور آمریکا نیز در پادکستی که به تازگی منتشر شده اعلام کرده است اگر بخواهیم تحریم‌ها را برداریم چاره‌ای جز شروع جنگ جهانی سوم نداریم. بنابراین طبق گفته جو بایدن یا باید جامعه جهانی و به خصوص روسیه تحریم‌ها را به عنوان تاوان بین‌المللی بپردازد یا این که در وهله آخر وارد جنگ شویم. بایدن می‌گوید:

هیچ تحریمی فوری نیست. دامنه اعمال تحریم‌ها گسترده است اما نمی‌توانیم به موجب این تحریم‌ها بگوییم که دیگر نمی‌توانید رئیس جمهور روسیه باشید. فقط می‌دانم که تحریم‌های پیش روی روسیه بزرگترین تحریم‌های طول تاریخ خواهد بود و من از همان ابتدا قصد حفظ ناتو را داشتم و در این زمینه موفق نیز شده‌ایم زیرا روسیه به هدف خود که تقسیم ناتو بود نرسید. روسیه باید بداند که پاسخ اقدامات خود را خواهد داد.

به گفته وی در شرایط کنونی برای اوکراین کمک‌های اقتصادی و نظامی فرستاده می‌شود و باید در مسیری که سایر متحدان در پیش گرفته‌اند باقی ماند. گفتنی است که از روز پنجشنبه هفته پیش دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک از روسیه خواستند که از آنها در برابر ارتش اوکراین محافظت کند و روسیه نیز در پاسخ به درخواست آنها حملات گسترده‌ای را به شرق اوکراین آغاز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*