ترور رییس جمهور اوکراین

نقشه محرمانه پوتین برای ترور رییس جمهور اوکراین، توسط سرویس MI6 لو رفت

پوتین در خلال حمله خود قصد ترور رییس جمهور اوکراین را نیز داشته که توسط نهادهای امنیتی انگلیس و اوکراینی این نقشه برملا شد.

4 روز از شروع حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و همچنان پایتخت این کشور در حال مقاومت و دفاع از خود در برابر تهاجم نیروهای روسی است. در همین حال MI6، نهاد امنیتی و اطلاعاتی انگلستان و سازمان اطلاعات اوکراین هر دو متوجه قصد پوتین برای ترور رییس جمهور اوکراین شده‌اند و این نقشه محرمانه را فاش کردند.

ریچارد مور که در هیئت حاکمه انگلستان با نام اختصاری C نیز شناخته می‌شود اذعان دارد نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده و انگلستان از نقشه پوتین جهت کشتن رییس جمهور اوکراین پرده برداری کرده‌اند. حملات انجام شده توسط روس‌ها نوعی حرکات نمایشی و حمله‌های قلابی بوده تا پوتین بتواند نقشه اصلی خود یعنی قتل رهبران اوکراین و مقامات این کشور را عملی کند.

ترور رییس جمهور اوکراین

C می‌گوید این حمله از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و به صورت بی‌دلیل و ستمکارانه به اوکراین تحمیل شد. این موضوع برای جامعه جهانی کاملا روشن و واضح است و هیچ عذری از روس‌ها پذیرفته نخواهد بود.

Volodymyr Zelenskyy که در حال حاضر ریاست جمهوری اوکراین را بر عهده دارد نیز پیش از این صحبت‌هایی را درباره احتمال ترور خود مطرح کرده بود. چند روز پیش او بیان کرد هدف اول روسیه خود او بوده و هدف دوم خانواده‌اش خواهد بود.

در همین حال زلنسکی در کیف حضور پررنگی داشته و علی‌رغم مخالفان و حتی ایالات متحده که به او پیشنهاد ترک کیف با هواپیما را داده بود، اما در کنار مردم خود در حال مقاومت در برابر نیروهای روسی است.

ترور رییس جمهور اوکراین

زلنسکی در پاسخ به پیشنهاد فرار آمریکا گفته بود «جنگ اینجاست. من تسلیحات و فشنگ می‌خواهم، نه یک پرواز.» مور در توییت خود به اکتشاف بیشتر نقشه پوتین توسط سازمان اطلاعات اوکراین اشاره کرده بود. این سازمان بیان کرد گروه‌های خراب‌کاری روسی که در پایتخت اوکراین حضور دارند در حال تلاش برای ایجاد ترس و وحشت با تخریب نیروگاه‌های انرژی و خطوط ارتباطی هستند.

ترور رییس جمهور اوکراین

این گروه‌های تخریب‌گر قصد دارند با انجام تحرکات در سطح شهر، توجهات را از روی جنگ بردارند و نوعی هرج و مرج ایجاد کنند. در هر صورت صفوف طولانی پناهندگان وجود دارند که در حال فرار از وضعیت جنگی بوده و به دلیل حملات سایبری، مسئولان نمی‌توانند به درخواست پناهندگی آن‌ها پاسخ بدهند.

ترور رییس جمهور اوکراین

نیروهای روسی با هدف قرار دادن ادارات و سازمان‌های کلیدی اوکراینی می‌خواهند این کشور را به زور به انجام توافق با روسیه نزدیک‌تر کنند. گفته می‌شود پوتین امیدوار است تا رهبران و مقامات اوکراین به سوی غرب فرار کنند و بدین ترتیب بتواند کشور را به دو نیم تقسیم کند، درست همانند آلمان غربی و آلمان شرقی. در این صورت هر کسی که پس از جنگ روسیه و اوکراین در پایتخت بماند کنترل و حاکمیت را در دست خواهد گرفت.