خودرو ناقص

سایپا آنقدر خودرو ناقص تولید کرده که دیگر حتی جای پارک هم برایشان ندارد!

شرکت سایپا به قدری خودرو ناقص تولید کرده که دیگر نمی‌تواند آن‌ها را در پارکینگ‌های خود جای دهد و مجبور به اجاره پارکینگ شده است.

گروه خودروسازی سایپا در ارتباط با پارکینگی واقع در غرب تهران که خودروهای بدون پلاک در آن پارک شده‌اند، عنوان کرد برخی از محصولات سایپا که به علت عدم تأمین تعدادی از قطعات دارای فناوری‌های پیشرفته به شکل ناقص تولید شده‌اند،‌ به پارکینگ‌های نزدیک شرکت سایپا انتقال داده می‌شوند.

توضیحات سایپا در خصوص پارکینگ‌های خودرو ناقص

گروه خودروسازی سایپا این پارکینگ‌ها را در نتیجه توافق با مالکان شخصی و بر اساس پرداخت اجاره بها، در اختیار می‌گیرد و نگهداری خودروهای ناقص بدین معنا نیست که صاحبان زمین پارکینگ‌ها، مالک خودروهای مذکور شده‌اند. این خودروها پس از برطرف شدن نواقص و تکمیل تولید، به واسطه کامیون‌های حمل خودرو وارد نمایندگی‌ها و مراکز مجاز فروش می‌شوند تا در نتیجه در اختیار خریداران قرار داده شوند.

تمامی محصولاتی که در پارکینگ مد نظر پارک شده‌اند، پلاکی نداشته و در انتظار برطرف شدن نواقص و تحویل به مالکان هستند. تا پیش از این نیز شرکت سایپا در ارتباط با عدم تأمین تعدادی از قطعات دارای فناوری‌های پیشرفته به ویژه قطعه ACU به‌عنوان دلیل اصلی تولید خودرو به شکل ناقص،‌ اطلاع‌رسانی کرده بود.

به تازگی یکی از شهروندان تصاویری را از یک پارکینگ خصوصی منتشر کرده و مدعی شده که در سه روز، نزدیک به یک هزار دستگاه از محصولات شرکت سایپا در غرب تهران دپو شده است.

سایپا

این در صورتی است که تا پیش از این سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده بود که متوقف کردن خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگ، مساوی با احتکار است و شهروندان می‌توانند اقدام به گزارش موارد مشکوک کنند.