فروش محصولات اپل در روسیه

اپل فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرد

اپل همواره برای حفاظت از تجارت و حفظ درآمد خود، از هر ریسکی دوری می‌کند. حالا هم با کاهش ارزش روبل در برابر دلار، فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شده است.

پاییز گذشته همزمان با سقوط آزاد ارزش لیر ترکیه؛ کمپانی کوپرتینویی برای مدتی از فروش ایرپاد، آیپد، مک و اپل واچ در این کشور دست کشید. سپس فروش محصولات اپل در وب‌سایت ترکی کمپانی از سر گرفته شد؛ اما با بیش از 20 درصد افزایش قیمت تا کاهش ارزش لیر، اینگونه جبران شود. البته پس از ثبات نسبی در بازار ارز ترکیه، اپل قیمت‌ها را پایین آورد. حالا ظاهرا نسخه روسی این سناریو در حال نوشته شدن است.

حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی متعاقب آن؛ علاوه بر کاهش ارزش روبل، ارتباط برخی از بانک‌های روسی با سیستم مالی سوئیفت را نیز قطع کرد. ممنوعیت صادرات کالا و خدمات از آمریکا به روسیه هم مزید بر علت شد تا اپل به سرعت واکنش نشان دهد و فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کند.

این کمپانی، نگرانی عمیق خود را از تهاجم روسیه به اوکراین ابراز و اعلام کرد در کنار همه مردم رنجور از خشونت ایستاده است. اپل همچنین گفت از تلاش‌های بشردوستانه برای کمک‌رسانی به اوکراینی‌ها حمایت می‌کند.

اقدام دیگر اپل، حذف اپ‌های رسانه‌ای روس (RT News و Sputnik News) از اپ استور مناطق خارج از روسیه بود. همچنین با پیروی از گوگل و در هماهنگی با مقامات محلی، اپل سرویس ترافیک زنده و گزارش حادثه را در اوکراین غیرفعال و آن را اقدامی احتیاطی برای امنیت شهروندان توصیف کرد.

پیش‌تر «میخائیل فدروف» وزیر تحول دیجیتال اوکراین، از اپل خواسته بود فروش محصولات خود را در روسیه متوقف و اپ استور را مسدود کند. حالا یکی از این خواسته‌ها برآورده شده؛ اما اپ استور هنوز در روسیه قابل دسترسی است. اپ‌های اسپوتنیک و آر تی نیوز هم از طریق اپ استور روسی، همچنان قابل دانلود هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*