گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور و 6 گیگابایت رم در بنچمارک گیک بنچ حاضر شد

گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور و 6 گیگابایت رم در بنچمارک گیک بنچ حاضر شد

گوشی هوشمند مورد انتظار و اقتصادی گوگل به‌نام پیکسل 6a با فهرستی از مشخصات کلیدی در وب‌سایت گیک بنچ ظاهر شد.

گوگل هم‌اکنون در حال آماده‌سازی گوشی هوشمند آینده خود از سری پیکسل 6a برای عرضه در اواخر سال جاری است. در همین حال، شایعات بسیاری حول محور این گوشی مقرون به صرفه وجود دارد. آخرین اخبار پیرامون پیکسل 6a، انتشار چند رندر است که طراحی آن‌ها به نوامبر 2021 برمی‌گردد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، رندرهای فاش شده چشم‌اندازی اجمالی را از طراحی الهام‌بخش گوشی آینده سری پیکسل ارائه می‌دهند. براساس افشاهای گذشته، این گوشی از چیپستی مشابه با پیکسل 6 و 6 پرو استفاده خواهد کرد. حال ویژگی‌های کلیدی آن در فهرست گیک بنچ ظاهر شده که شامل اطلاعاتی نظیر پردازنده، حافظه، ورژن سیستم‌عامل و سایر جزئیات کلیدی پیکسل 6a است.

گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور و 6 گیگابایت رم در بنچمارک گیک بنچ حاضر شد

با اینکه هنوز هیچ تاییدی به‌طور رسمی از سوی گوگل وجود ندارد. با این‌حال، گزارش قبلی افشاکننده‌ای به‌نام مکس جامبور، نشان می‌دهد که گوگل احتمالا Pixel 6a را در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O معرفی خواهد کرد. این کنفرانس معمولا در ماه می برگزار می‌شود. اکنون برخی از مشخصات کلیدی این دستگاه از طریق گیک بنچ مورد افشا قرار گرفته است که در راس آن، تجهیز به پردازنده تنسور گوگل خودنمایی می‌کند که مشابه با پردازنده استفاده شده در سری پیکسل 6 خواهد بود.

این بخش از اطلاعات، با افشاهای قبلی در تطابق است که از تجهیز پیکسل 6a به تراشه تنسور GS101 پرده برداشته بود. به‌علاوه، این افشاگری جزئیات بیش‌تری را در مورد تنظیمات دوربین گوشی آینده گوگل فاش کرده است. طبق فهرست گیک بنچ، تراشه مورد استفاده تنسور در این محصول، دارای دو هسته با معماری Arm Cortex-X1 بوده که فرکانس 2.80 گیگاهرتزی خواهد داشت. هم‌چنین، این تراشه به دو هسته Arm Cortex-A76 با فرکانس 2.25 گیگاهرتزی نیز مجهز خواهد شد. علاوه بر این، لیست افشا شده نشان می‌دهد که تراشه Tensor استفاده شده در این گوشی، دارای چهار هسته بهینه دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی است.

گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور و 6 گیگابایت رم در بنچمارک گیک بنچ حاضر شد

در کنار تراشه اختصاصی گوگل، پردازنده گرافیکی از سری Mali-G78 در پیکسل 6a مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق افشای گیک بنچ، این محصول احتمالا با رم 6 گیگابایتی عرضه خواهد شد و به سیستم‌عامل اندروید 12 مجهز است. پیکسل 6a در تست‌های تک‌هسته و چندهسته‌ای، به ترتیب 1050 و 2883 امتیاز را کسب کرده است. همچنین، ظاهر شدن فهرست مشخصات این محصول در Geekbench نشانه آن است که به‌زودی شاهد عرضه آن در بازار خواهیم بود.

این گوشی در بخش پیکربندی دوربین، به سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی ساخت سونی به‌نام IMX363 مجهز خواهد شد. علاوه بر آن، لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض IMX396 سونی نیز آن را همراهی خواهد کرد. در قاب جلو، احتمالا از یک دوربین 8 مگاپیکسلی ساخت سونی به‌نام IMX355 استفاده خواهد شد که برای سلفی و تماس ویدیویی در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، پیکسل 6a نمایشگری 6.2 اینچی خواهد داشت که احتمالا به رزولوشن +FHD مجهز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*