فراخوانی محصولات جنرال موتورز - GMC Terrains

فراخوانی 727 هزار از محصولات جنرال موتورز به علت بیش از حد عالی کار کردن!

موسسه ایمنی NHTSA به دلیل زیادی خوب بودن بخشی از خودروهای جنرال موتورز، دستور به فراخونی 727 هزار خودروی تولیدی آن‌ها داده است. اما این ایراد چه چیزی بوده؟

موسسه آمریکایی NHTSA، به بررسی ایمنی خودروهای بازار این کشور می‌پردازد. این بررسی‌ها، تست‌های تصادف از نواحی مختلف و آزمایشات سیستم‌های ایمنی و سیستم روشنایی خودروها را شامل می‌شود. اما به نظر می‌رسد که عالی کار کردن چراغ‌های محصولات جنرال موتورز، به فراخوانی 727 هزار عدد از محصولات این کارخانه منجر شده است.

فهرست مطالب:

دلیل فراخوانی گسترده خودروهای جنرال موتورز

فراخوانی محصولات جنرال موتورز - GMC Terrains

شرکت آمریکایی GM در اختلاف عجیب و غریب با سازمان NHTSA، سابقه طولانی دارد. در سال‌های 2010 تا 2017 هر دو آن‌ها بر سر مسائل کیفیت چراغ‌های جلو بحث و جدل‌های زیادی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد که این موضوع قرار نیست به پایان برسد. کارشناسان NHTSA معتقدند که چراغ‌های نور پایین جلوی خودروهای جنرال موتورز در شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد درستی ندارند و میزان روشنایی آن‌ها می‌تواند به 450 تا 470 کندلا برسد که این اعداد، سه برابر میزان استاندارد است. کندلا واحد بررسی شدت نور منابع مختلف از قبیل لامپ‌ها است. همچنین به نظر آن‌ها، زاویه تابش چراغ‌ها در کنار روشنایی خیره کننده‌ آن‌ها، می‌تواند به شدت برای رانندگان دیگر و خود راننده، خطر آفرین باشد.

پاسخ جنرال موتور در رابطه با ایرادهای به ظاهر کم اهمیت موسسه NHTSA

فراخوانی محصولات جنرال موتورز - GMC Terrains

اما شرکت جنرال موتورز به شدت با این مساله مخالف است. بیانیه آن‌ها در اعتراض به این فراخوانی، به صورت زیر بیان شده:

چراغ‌های نورپایین هیچ خطری برای رانندگان مقابل ندارند و بازتاب آن‌ها از روی اجسام نزدیک، هیچ آسیبی به مالک خودرو وارد نمی‌کند. در طول سال‌های گذشته فقط یک شکایت در این مورد ثبت شده است. این شکایت مربوط به بازتاب چراغ نور پایین خودرو بر روی درخت کنار پارکینگ مالک بوده. اما بررسی‌ها، از تعمیرات غیر تخصصی خبر می‌داد و هیچ مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود.

فراخوانی محصولات جنرال موتورز - GMC Terrains

نظر نهایی موسسه ایمنی NHTSA

موسسه ایمنی NHTSA چنین نظری ندارد و معتقد است که نباید منتظر رخ دادن حادثه باشیم و قبل از وقوع چنین حوادثی باید عوامل خطر آفرین را رفع کنیم. به این ترتیب دستور فراخوانی بیش از 720 هزار از خودروهای جنرال موتورز صادر شده است. این ایراد به طور عمده در شاسی بلند GMC Terrains دیده می‌شود و نمایندگی‌ها باید بدون دریافت کوچک‌ترین مبلغی، به تعویض چراغ نور پایین با مدل استاندارد و اصلاح شده، اقدام کنند.

به هر حال شاید این موضوع برای ایرانی‌ها کمی خنده‌دار باشد اما باید بدانید که موسسه NHTSA، به شدت خودروهای بازار آمریکا را تحت نظر دارد و هرگونه نقص و ایراد فنی را بدون کوچکترین چشم پوشی اعلام می‌کند. همین موضوع باعث شده تا آمار فوتی‌ها و به صورت کلی آمار تصادفات خودرویی کشور آمریکا در سال‌های گذشته، به شدت کاهش پیدا کند. حتی اگر این موسسه موفق به یافتن ایراد و نواقص احتمالی نشود، موسسه IIHS، به طور حتم آن‌ها را پیدا خواهد کرد. این دو موسسه تا درپوش پیچ‌های خودروها را بررسی می‌کنند تا سلامت خانواده‌های آمریکایی در معرض خطر قرار نگیرد.