سونی در حال کار بر روی بزرگترین سنسور عکاسی گوشی های موبایل است

سونی در حال کار بر روی بزرگ‌ترین سنسور عکاسی گوشی های موبایل است

سونی، بزرگ‌ترین تامین‌کننده حسگرهای تصویر برای دوربین گوشی‌های هوشمند، در حال کار بر روی بزرگ‌ترین سنسور عکاسی موبایل است.

سونی برای اولین بار در سال 1996 به توسعه حسگرهای تصویر CMOS روی آورد و در سال 2000، از اولین سنسور تجاری خود به‌نام Sony IMX001 رونمایی کرد. بیش از بیست سال از آن زمان می‌گذرد و این غول ژاپنی هم‌اکنون، با در اختیار داشتن بیش از 46 درصد از سهم بازار حسگرهای تصویر موبایل، در طول زمان به نتایج چشم‌گیری دست یافته است.

سنسورهای تولیدی این شرکت به راحتی قابل خریداری و نصب در گوشی‌های هوشمند هستند. به‌عنوان مثال، سنسور شناخته شده IMX766 سونی، تاکنون در بیش از 100 مدل مختلف استفاده شده است. فرمت نوری این سنسور 1/1.56 اینچ و اندازه هر پیکسل 1.00 میکرون است. به‌طور طبیعی هرچه سنسور و ابعاد پیکسل بزرگ‌تر باشد، نور بیش‌تری را می‌تواند جذب خود کند.

سونی در حال کار بر روی بزرگترین سنسور عکاسی گوشی های موبایل است

سونی سال گذشته از گوشی هوشمند جدید خود به نام Xperia PRO-I رونمایی کرد که دارای سنسور 1 اینچی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بود. البته کمی بعد مشخص شد که این سنسور بیش از آنکه کاربردی باشد، جنبه بازاریابی و تبلیغاتی داشته و تنها 60 درصد از پتانسیل آن قابل استفاده است. سونی نیز این مسئله را پنهان نکرد و در وب‌سایت خود به 60% درصد مساحت واقعی استفاده شده از کل، اشاره کرده است.

سونی هم‌اکنون در حال کار و آزمایش بر روی یک سنسور جدید است که بزرگ‌ترین حسگر تولید شده تا به امروز محسوب می‌شود. وضوح این سنسور 50 مگاپیکسل با فرمت اپتیکال 1/1.1 اینچ خواهد بود. این امکان وجود دارد که سنسور قابل بحث، همان نمونه مرموز سونی به‌نام IMX8XX باشد که پیش‌تر اطلاعاتی از آن درز کرده بود. طبق آخرین شایعات، پرچمداران آینده شیائومی، هواوی و ویوو از این حسگر استفاده خواهند کرد.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران، سنسورهای با فرمت بزرگ و وضوح بالا، محرک‌های تعیین‌کننده و اصلی بازار پیش رو در آینده خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*