اندروید 13

سامسونگ انتشار آزمایشی اندروید 13 را زودتر از انتظارها شروع می‌کند

تقریبا بیشتر گوشی‌های جدید میان‌رده و بالارده سامسونگ آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده‌اند و حالا این شرکت کره‌ای، آماده توسعه و انتشار اولین نسخه آزمایشی اندروید 13 برای برخی از گوشی‌هایش است.

آپدیت اندروید 12 که یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های این سیستم عامل در سال‌های اخیر است به مرور در حال انتشار برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ این آپدیت را تا به امروز برای تعدادی از گوشی‌هایش منتشر کرده اما هنوز خیل عظیمی از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ، در انتظار دریافت این بروزرسانی هستند. با این حال سامسونگ، پیش از انتشار اندروید 12 برای تمام گوشی‌هایش، آماده انتشار اندروید 13 می‌شود.

آپدیت اندروید 13 و One UI 5.0 برای گوشی های سامسونگ

گوگل در حال حاضر تنها دو نسخه آزمایشی از Android 13 را منتشر کرده است. فعلا برای انتشار نسخه پایدار کمی زود است و احتمالا در ماه آگوست، شاهد اولین نسخه پایدار نسخه سیزده سیستم عامل اندروید باشیم. سامسونگ در سال‌های اخیر در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌ها و تبلت‌هایش عملکردی فوق‌العاده داشته و حالا می‌خواهد زودتر از همیشه، نسخه جدید اندروید را روی گوشی‌هایش امتحان کند. با این کار، می‌توان انتظار داشت در سال جاری میلادی، ‌گوشی‌های پرچمدار سامسونگ زودتر از قبل به نسل جدید سیستم عامل اندروید دسترسی داشته باشند.

مقایسه گلکسی S22

نسخه 13 سیستم عامل اندروید با وان یو آی 5.0 همراه می‌شود. طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، توسعه این نسخه از رابط کاربری سامسونگ آغاز شده و حداکثر تا سه یا چهار ماه آینده، شاهد انتشار اولین نسخه بتا از One UI 5.0 بر پایه اندروید 13 خواهیم بود. اگر همه چیز در تست‌ها خوب پیش برود، احتمالا در سه‌ماهه چهارم سال 2022، اندروید 13 برای برخی از گوشی‌های پرچمدار و بالارده سامسونگ منتشر می‌شود. جالب است بدانید سال گذشته، برنامه بتای اندروید 12 از ماه سپتامبر آغاز شد.

سامسونگ آپدیت One UI 4.1

آپدیت اندروید 13 و One UI 5.0 سامسونگ احتمالا ابتدا برای گوشی‌های سری گلکسی اس 22 سامسونگ منتشر شود. پس از این سری، گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 3 این بروزرسانی را دریافت می‌کنند. در مرحله بعد هم نوبت به میان‌رده‌های جدید و پرچم‌داران قدیمی می‌رسد تا این نسخه از اندروید را تجربه کنند.

در گجت نیوز بخوانید: اندروید ۱۳، گوشی‌ های تک سیم کارت را به دو سیم کارتی تبدیل می‌کند

همان طور که گفتیم، اندروید 12 یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های این سیستم عامل در سال‌های اخیر بوده و انتظار نداریم گوگل در اندروید 13، تغییراتی گسترده اعمال کند. البته گفته می‌شود اندروید 13 متریال یو را بهبود می‌بخشد و در بخش‌هایی مانند ویجت‌ها، اتصال بلوتوث، حالت Do Not Disturb، نوتیفیکشن‌ها در اسپلیت اسکرین و … شاهد پیشرفت خواهیم بود. همچنین استفاده از دو خط روی یک eSIM نیز در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید ممکن می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*