تا این لحظه دستگاه‌های بسیار کمی به اندروید 12 آپدیت شده‌اند

طبق یک گزارش جدید، تعداد دستگاه‌هایی که به اندروید 12 آپدیت شده‌اند بسیار ناچیز است. این کم کاری از سوی گوگل است یا تولیدکنندگان موبایل؟

شاید تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان اندروید ۱۲ را روی گوشی خود نصب کرده باشند، اما این اکثریت کاربران اندرویدی نیست. در واقع چندین ماه از انتشار آخرین نسخه اندروید از سوی گوگل می‌گذرد ولی حالا یک به یک تولیدکنندگان موبایل با تأخیر در حال ارائه پوسته‌های سفارشی مبتنی بر آن هستند.

به همین خاطر هم هست که نباید از آمار ۲.۲ درصدی کاربران نصب کننده اندروید ۱۲ متعجب شویم. این آمار از طریق بررسی انجام شده توسط Uptodown (یک فروشگاه اپلیکیشن با جامعه ۱۳۰ میلیونی که رقیب جدی پلی استور گوگل است) به دست آمده است. بر اساس اطلاعات کاربران این فروشگاه، سیستم عامل اندروید 12 پنجمین سیستم عامل محبوب است، در حالی که اندروید ۱۱ با آمار ۲۹.۵ درصدی رتبه نخست را بر عهده دارد.

اندروید 11 محبوب‌تر از اندروید 12

رتبه دوم در اختیار اندروید ۱۰ با سهم ۲۵.۲ درصدی است. بعد از آن اندروید ۹ با سهم ۱۱.۵ درصدی و اندرود ۸.۱ اوریو با سهم ۱۱ درصدی حضور دارند. این نتایج به دست آمده به هیچ عنوان عجیب و غریب نیستند. همیشه نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید محبوب‌تر از نسخه جدیدتر بوده‌اند. این قضیه در مورد اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۱ نیز صدق می‌کند که علی‌رغم نصب توسط یک چهارم کاربران، مدت طولانی پشت سر اندروید ۱۰ باقی مانده بود.

اندروید 11 با اختلاف محبوب‌تر از اندروید 12 است

مدت زمان کمی نیست که اندروید 12 در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفته است. در این مدت تمام گوشی‌سازها رابط کاربری سفارشی خودشان را توسعه داده‌اند؛ اما از طرفی کاربران هم انتظار زیادی برای دریافت آن کشیده‌اند.

فروشگاه اینترنتی Uptodown فهرستی از محبوب‌ترین گوشی‌سازهای جهان را نیز منتشر کرده که از داده‌های بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر فعال در این فروشگاه به دست آمده است. بر اساس این اطلاعات، سامسونگ با ۳۱.۶۲ درصد آرا محبوب‌ترین گوشی‌ساز است، در حالی که شیائومی و هواوی آن را با ۱۶.۳۱ درصد و ۱۱.۰۷ درصد تعقیب می‌کنند. مرورگر گوگل کروم نیز با در اختیار داشتن ۸۳.۶ درصد کل کاربران، محبوب‌ترین مرورگر بین کاربران این پلتفرم بوده است.

اندروید 12 ، سامسونگ ، گوگل کروم

اندروید 13 در راه است

گوگل اخیراً تاریخ برگزاری کنفرانس Google I/O را تأیید کرده است. این رویداد ۱۱ – ۱۲ مه (۲۱ – ۲۲ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. صاحب اندروید در این رویداد معمولاً از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خودش رونمایی می‌کند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بنابراین اواخر اردیبهشت ماه می‌توانیم منتظر رونمایی از اندروید ۱۳ باشیم.

سامسونگ در طول این کنفرانس پیش‌نمایشی از اندروید ۱۳ را به نمایش عموم می‌گذارد؛ اما نسخه نهایی آن پاییز منتشر خواهد شد و گوشی‌های سری پیکسل ۷، نخستین محصولاتی خواهند بود که به صورت پیش‌فرض با این نسخه اندروید عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*