آپدیت اندروید 12

اندروید 12، دردسر گوگل برای گوشی های هوشمند؛ پرباگ ترین نسخه اندروید صدای همه را درآورده است

با انتشار آپدیت اندروید 12 برای تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند، کاربران متوجه ایرادات این نسخه از اندروید شده‌اند و این طور به نظر می‌رسد که Android 12 بدترین نسخه این سیستم عامل باشد.

اندروید 12 با تمام ویژگی‌های مثبتش که آن را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین نسخه‌های اندروید از نظر بصری تبدیل می‌کند، دارای مشکلات بسیاری است که باعث می‌شود از نظر عملکرد و پایداری، یکی از افتضاح‌ترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید در تاریخ باشد. این نسخه از اندروید نه تنها مشکلاتی را برای گوگل به وجود آورده، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی هم در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات Android 12 هستند.

بلندپروازی و سقوط اندروید 12

آپدیت های سیستم عامل اندروید در سال‌های اخیر، خیلی جذاب نبودند و به اضافه کردن برخی ویژگی‌های ساده محدود می‌شدند. با این حال پیش از معرفی اندروید 12، گوگل اعلام کرد سرانجام ظاهر این سیستم عامل را تغییر خواهد داد و متریال یو را معرفی کرد. در برخی از گزارش‌های اولیه اعلام شده بود این نسخه از اندروید در اجرای برنامه‌ها، مصرف باتری، مصرف منابعی مانند رم و … عملکردی فوق‌العاده دارد. اما گذشت زمان و انتشار اندروید 12 برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند باعث شد مشکلات بی‌شمار این نسخه از Android مشخص شود. جالب است بدانید مشکلات نسخه جدید اندروید به حدی زیاد هستند که وان پلاس و سامسونگ، انتشار نسخه پایدار این بروزرسانی را برای مدتی متوقف کردند تا مشکلاتش را از بین ببرند.

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

مشکلات این سیستم عامل به گوشی‌های وان پلاس و سامسونگ محدود نمی‌شود و بسیاری از صاحبان گوشی پیکسل 6 گوگل نیز اعلام کرده‌اند با باگ‌های زیادی رو به رو شده‌اند. گوشی‌های پیکسل جزو مهم‌ترین محصولات گوگل هستند و نسخه‌های جدید اندروید، ابتدا روی این گوشی‌ها تست و عرضه می‌شوند. در واقع زمانی که این گوشی‌ها هم از باگ‌های بیشمار اندروید رنج می‌برند، نمی‌توان انتظار داشت دیگر تولیدکنندگان بتوانند به سادگی باگ های اندروید را به طور کامل از بین ببرند.

دلایل عملکرد ضعیف اندروید 12

شاید مهم‌ترین سوال کاربرانی که از اندروید 12 استفاده می‌کنند، درباره دلیل عملکرد ضعیف این نسخه از Android باشد. پیش از هر چیز، باید گفت که سیستم عامل اندروید همیشه در مقایسه با iOS، باگ‌های بیشتری داشته و دلیل این باگ‌ها، اوپن سورس بودن این سیستم عامل و استفاده صدها شرکت از آن است. در مقایسه با iOS که توسعه و استفاده از آن توسط یک شرکت اتفاق می‌افتد، در اندروید یک شرکت (گوگل) آن را توسعه می‌دهد و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در صورت عدم استفاده از اندروید وان، رابط کاربری مخصوص خود را توسعه داده و روی اندروید پیاده‌سازی می‌کنند.

ضعف امنیتی اندروید 12

این مورد باعث می‌شود گوشی‌های برخی از تولیدکنندگان، به دلیل عملکرد ضعیف تیم توسعه نرم‌افزاری، گوشی‌هایی پر از باگ را تحویل کاربران بدهند و سیستم عامل Android را بدنام کنند. با این که نسخه دوازدهم اندروید پیچیدگی‌های زیادی دارد که توسعه رابط کاربری بر اساس آن را سخت‌تر از قبل می‌کند، نمی‌توان تمام تقصیر را گردن تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند انداخت.

وقتی گوگل حتی از پس توسعه نرم‌افزاری گوشی‌های خودش هم بر نمی‌آید

گوگل با وجود آگاه بودن از ایرادات بی‌شمار اندروید 12، به همراه سری پیکسل 6 این نسخه از اندروید را هم عرضه کرد. کاربران گوشی های این سری از ابتدا از مشکلات و باگ های بسیار اندروید 12 گلایه داشتند و دو پچ بزرگی که برای حل این مشکلات منتشر شد، نتوانست تمام پتانسیل گوشی‌های پیکسل 6 را آزاد کند و همچنان باگ‌های زیادی کاربران را آزار می‌دادند. حتی مارکوس براونی هم که یکی از چهره‌های شناخته شده دنیای تکنولوژی در یوتیوب است، در توییتر اعلام کرد با توجه به این ایرادات و قیمت 900 دلاری، دیگر نمی‌تواند پیکسل 6 را به کسی پیشنهاد دهد.

پس از گوگل، نوبت به سامسونگ رسید تا گوشی‌هایش، از اندروید 12 آسیب ببینند. وان یو آی 4.0 احتمالا یکی از بدترین نسخه‌های این رابط کاربری بوده باشد و کاربران گوشی‌هایی مانند گلکسی ای 52 اس، ایرادات زیادی را در این نسخه از وان یو آی مشاهده کردند.

انتشار اندروید 12

پرچمدار گلکسی اس 20 سامسونگ هم از اندروید12 آسیب دید و کاربران اعلام کردند آپدیت جدید این گوشی، مشکلی در نمایشگر به وجود می‌آورد. کاربران گلکسی زد فلیپ 3 هم اعلام کردند در آپدیت اندروید 12 و وان یو آی 4.0، مشکلاتی مانند پرپر زدن نمایشگر به وجود آمده است.

وان پلاس هم تجربه خوبی را در انتشار اندروید 12 برای گوشی‌هایش ارائه نکرد. رابط کاربری این گوشی که بر پایه اندروید12 توسعه داده شد، مشکلات شدیدی داشت و مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. این شرکت هم در نهایت مجبور شد به دلیل مشکلاتی که پس از آپدیت به وجود آمد، پروسه انتشار نسخه دوازده اندروید را متوقف کند. وان پلاس تلاش کرد Oxygen OS و Color OS را در این نسخه اندروید ترکیب کند و این مورد هم باعث شد تجربه نسخه جدید اندروید در گوشی‌های این شرکت، تجربه‌ای غیرقابل تحمل باشد. OnePlus هم فعلا در تلاش است تا با توسعه و انتشار آپدیت‌های جدید، عملکرد گوشی‌هایش که از اندروید 12 آسیب دیدند را بهبود ببخشد.

نسخه “پایدار” اندروید دوازده به هیچ وجه پایدار نبود

در هر حال نکته‌ای که واضح است، پایدار نبودن اندروید 12 است. با این که این نسخه از سیستم عامل اندروید مدت‌ها در حال توسعه بوده، همچنان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و حتی گوگل نتوانسته‌اند تمام ایراداتش را از بین ببرند. برخی از کارشناسان حوزه تکنولوژی باور دارند مهم‌ترین دلیل ایرادهای بیشمار نسخه دوازدهم اندروید، عظیم بودن آن است. اندروید دوازده بزرگ‌ترین بروزرسانی این سیستم عامل از زمان عرضه اندروید 5.0 است و تغییرات گسترده‌ای را در خود جای داده است.

اندروید ۱۲

شاید اگر گوگل تغییرات مد نظرش را در دو آپدیت (برای مثال اندروید 12 و 13) اعمال می‌کرد، بسیاری از باگ های نسخه جدید این سیستم به وجود نمی‌آمدند. جالب است بدانید گوگل برنامه‌ای برای اعمال تغییرات گسترده در اندروید 13 ندارد و این نسخه از اندروید در مقایسه با نسل قبل، یک آپدیت به شدت کوچک محسوب می‌شود. گوگل می‌توانست با انتقال بخشی از تغییرات به نسل بعد، در کنار راحت کردن کار خودش، توسعه‌دهندگان دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و … را از عذابی بزرگ نجات دهد!

یکی دیگر از دلایل ضعف این آپدیت، برنامه سالانه گوگل برای انتشار آپدیت است. این شرکت هر سال یک نسخه جدید از اندروید را معرفی می‌کند و معمولا توسعه نسخه جدید اندروید، بلافاصله پس از انتشار نسخه قبل آغاز می‌شود. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که توسعه نسخه دوازدهم اندروید، درست بلافاصله پس از انتشار عمومی اندروید 11 آغاز شده و تیم توسعه گوگل، با وجود آغاز زودتر پروژه توسعه Android 12، نتوانسته‌اند از پس اعمال تمام تغییرات به شکلی درست بر بیایند.

کاربران هم در افتضاح بودن نسخه جدید Android نقش دارند!

شاید باور این تیتر برای شما سخت باشد اما ما هم در عملکرد بد اندروید جدید مقصر هستیم! آپدیت‌ها در سال‌های اخیر اهمیت کمتری برای کاربران داشتند و برخی از کاربران اصلا سراغ بخش آپدیت در گوشی‌های خود نمی‌رفتند. اما مدتی است بسیاری از کاربران، به پشتیبانی نرم‌افزاری اهمیت زیادی می‌دهند و برای انتشار سریع‌تر آپدیت‌ها، روی شرکت‌ها فشار می‌آورند.

آپدیت اندروید 12 برای گلکسی A52

اگر اخبار وب سایت گجت نیوز را پیگیری کرده باشید، احتمالا مطالب مربوط به انتشار سریع و زودتر از موعد اندروید 12 برای بسیاری از گوشی‌ها را دیده باشید. با این که این مورد باعث خوشحالی بسیاری از کاربران شده بود اما حالا مشخص شده هزینه این انتشار سریع، سر و کله زدن کاربران با باگ‌های بسیار بوده است.

آیا باید به آینده اندروید 12 امیدوار باشیم؟

پاسخ به این سوال کار سختی است. این نسخه از اندروید تقریبا نیمی از عمر خود را طی کرده و در این مدت، واقعا عملکردی افتضاح داشته است. هر چند دیدن هماهنگی میان تصویر پس‌زمینه و کلیدها در رابط کاربری بسیار جذاب است اما باگ‌های این سیستم عامل، بسیاری از کاربران را کلافه کرده و دیگر لذت بردن از زیبایی‌های این نسخه از اندروید، کار راحتی نیست.

این روزها بسیاری از کاربران پیشنهاد می‌کنند به هیچ وجه سراغ اندروید 12 نروید و از تجربه کم باگ اندروید 11 لذت ببرید. با این که گزارش‌ها از عملکرد بد اندروید دوازده بسیار زیاد هستند اما کاربرانی هم هستند که از این نسخه از Android، رضایت کامل دارند و مشکل قابل توجهی را تجربه نکرده‌اند.

آپدیت ها در راه هستند

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در حال توسعه آپدیت هایی هستند تا افتضاح اندروید 12 را از بین ببرند. آپدیت های جدید در راه هستند و بدون شک بسیاری از مشکلات Android 12 را از بین می‌برند. اگر هنوز دست به آپدیت گوشی خود نزده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا رفع مشکلات به وجود آمده منتظر بمانید. البته این کار می‌تواند باعث ضعف امنیت گوشی شما شود پس بهتر است در این مدت، سراغ نصب یک آنتی ویروس قوی و قابل اعتماد بروید.

گوشی های شیائومی

در صورتی که می‌خواهید هر طور شده اندروید 12 را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم نام گوشی خود را بخش سرچ گجت نیوز جستجو کنید و نظرات کاربران در مورد آپدیت اندروید 12 را مطالعه کنید. خواندن نظر کاربران در وبسایت‌هایی مانند ردیت و فروم‌های رسمی شرکت‌های سازنده گوشی نیز می‌تواند به شناسایی مشکلاتی احتمالی اندروید 12 به شما کمک کند.

در گجت نیوز بخوانید: تا این لحظه دستگاه‌های بسیار کمی به اندروید ۱۲ آپدیت شده‌اند

در هر حال فعلا اندروید 12 یک آپدیت پایدار نیست و در بهترین حالت، احتمالا باگ‌هایی کوچک را به گوشی شما بیاورد. اگر این مورد اهمیت زیادی برای شما ندارد و می‌خواهید از جذابیت‌های بصری نسخه جدید اندروید لذت ببرید، بهتر است با احتیاط سراغ Android 12 بروید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*