پول ایلان ماسک برای خرید توییتر جور شد

بالاخره پول ایلان ماسک برای خرید توییتر جور شد

با توجه به اینکه پول ایلان ماسک برای خرید توییتر فراهم شده، انتظار می‌رود او همچنان بر موضع خود برای خرید توییتر پافشاری کند.

ایلان ماسک همچنان بر موضع خود برای خرید توییتر محکم ایستاده و بر اساس سندی متعلق به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا، مشخص شده که او بودجه‌ای 46.5 میلیارد دلاری برای بستن قرارداد مدنظر خود دارد. پول ایلان ماسک برای خرید توییتر شامل 21 میلیارد دلار سرمایه شخصی خود او، 12.5 میلیارد دلار از سوی کنسرسیومی از بانک‌ها در ازای سهام ماسک در تسلا و اسپیس ایکس و 13 میلیارد دلار کمک و وام است.

منابع مالی مورد نیاز ماسک برای خرید توییتر فراهم شد

ماسک هفته گذشته با پیشنهاد 43 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر تقریبا همه را شگفت‌زده کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ماسک در سکوت خبری مالک 9.2 درصد از سهام توییتر شد و سپس با رد پیشنهاد توییتر مبنی بر عضویت در هیئت مدیره، تصمیم به خرید سهام بیشتر یا کل توییتر گرفت.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

آنطور که مشخص شده دیدگاه ماسک برای رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی معتدل نیست چراکه او خطاب به برت تیلور رئیس توییتر نوشته:

من در توییتر سرمایه‌گذاری کردم چراکه به پتانسیل آن برای بدل شدن به پلتفرمی برای آزادی بیان در سراسر دنیا اعتقاد دارم و همچنین معتقدم که آزادی بیان یک ضرورت اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است.

البته پیشنهاد و رویکرد ماسک چندان با استقبال اعضای هیئت مدیره مواجه نشد و بلافاصله تاکتیک قرص سمی برای مقابله با پیشنهاد ماسک توسط هیئت مدیره توییتر به کار بسته شد. بر اساس طرح تصویب شده توسط هیئت مدیره، سهامداران فعلی توییتر می‌توانند مقدار بیشتری سهام را با تخفیف بخرند و این امر در نهایت منجر به کاهش حجم نسبی سهام ماسک و البته گروه ونگارد می‌شود که حالا مالک 10.3 درصد سهام توییتر است.

حالا ماسک با تامین منابع مالی مدنظرش، احتمالا یک پیشنهاد مناقصه به همه سهامداران ارائه می‌کند که به نوبه خود همه اعضا را ناگزیر می‌کند تا در مذاکراتی جدی با او شرکت کنند. در صورتی که معامله خرید توییتر توسط ماسک عملی شود بی‌تردید باید از آن به عنوان یکی از بزرگترین خریدهای تمام دوران یاد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*