مقایسه شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace

مقایسه شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace

در این پست به مقایسه گوشی های شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace با یکدیگر از نظر مشخصات فنی، دوربین، امکانات، طراحی و قیمت می‌پردازیم.

گوشی‌های سری ACE دوباره بازگشتند، ولی این بار با برند اوپو عرضه نشده‌اند. کمپانی وان پلاس چند روز پیش از یک گوشی میان‌ رده جدید به نام وان پلاس Ace رونمایی کرد. بنابراین از این به بعد باید این خانواده را متعلق به شرکت وان پلاس بدانیم.

قاتل پرچمداران وان پلاس درست مثل نسل‌های گذشته خودش از مشخصات فنی خوبی به همراه قیمت مناسب برخوردار است. این گوشی به زودی با دو نام مختلف وارد بازارهای جهانی خواهد شد. دومین نسخه آن وان پلاس 10R نام دارد. اما نمی‌گذاریم تا آن زمان منتظر بمانید و در این مقاله به مقایسه دو گوشی میان رده چینی وان پلاس ACE با شیائومی ردمی K50 خواهیم پرداخت.

مقایسه گوشی‌های شیائومی ردمی K50 و وان پلاس Ace

فهرست مطلب

جدول مشخصات فنی

مدلوان پلاس Ace
شیائومی ردمی K50
ابعاد و وزن۱۶۳.۳ در ۷۵.۵ در ۸.۲ میلی‌متر/ ۱۸۶ گرم۱۶۳.۱ در ۷۶.۲ در ۸.۵ میلی‌متر/ ۲۰۱ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل، AMOLED۶.۶۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، OLED
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس، هشت هسته‌ای ۲.۸۵ گیگاهرتزیمدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰، هشت هسته‌ای ۲.۸۵ گیگاهرتزی
حافظه۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه
۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه
۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۱۲، ColorOSاندروید ۱۲، MIUI
ارتباطاتوای فای 802/11a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث ۵.۲/ GPSوای فای 802/11a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث ۵.۳/ GPS
دوربینسه‌گانه ۵۰ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.9 + f/2.2 + f/2.4
سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4
سه‌گانه ۵۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8 + f/2.4 + f/2.2
سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۱۵۰ وات۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۶۷ وات
امکانات اضافهاینترنت 5G، دو سیم کارتاینترنت 5G، دو سیم کارت

طراحی

گوشی OnePlus Ace با یک طراحی جدید وارد بازار می‌شود. این گوشی از قاب پشتی با دو بافت متفاوت بهره می‌برد و ماژول دوربین آن یادآور گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است که ماژول یکپارچه با فریم گوشی را ارائه می‌کنند. این گوشی از نظر ظاهری شکیل‌تر و اصیل‌تر از گوشی Redmi K50 به نظر می‌رسد. به همین خاطر است که ما آن را برنده بخش طراحی در مقایسه شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace می‌دانیم.

مقایسه شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace

وان پلاس Ace

البته نباید فراموش کنید که گوشی ردمی کی ۵۰ کیفیت ساخت بالاتری دارد. این گوشی دارای گواهی IP53 است که به معنای مقاومت آن در برابر پاشش آب و گرد و خاک است. همچنین قاب پشتی آن از جنس شیشه بوده و شیشه نمایشگر جلویی آن با گوریلا گلس ویکتوس که محافظی برای گوشی‌های پرچمدار است، آن را پوشانده است.

نمایشگر

هر دو گوشی از نظر کیفیت نمایشگر تقریباً هم سطح خود هستند. OnePlus Ace از نظر تولید رنگ بهتر است، زیرا پنل OLED آن می‌تواند تا ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. این صفحه ۶.۷ اینچی است، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برابر با ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل دارد، نرخ رفرش سریع ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند و گواهی +HDR10 را نیز پوشش می‌دهد.

در آن سمت گوشی شیائومی رزولوشن بالاتر کواد اچ‌دی پلاس را ارائه می‌کند؛ بنابراین سطح جزئیات آن بیشتر است. همچنین علاوه بر +HDR10، استاندارد Dolby Vision را نیز ارائه می‌کند. با این تفاوت که برخلاف گوشی وان پلاس قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ نیست و همچنین از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بی بهره است.

مشخصات فنی و نرم افزار

از نظر سخت افزاری گوشی وان پلاس کمی بهتر است؛ زیرا از پردازنده ارتقا یافته مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس در مقایسه با نسخه معمولی آن که زیر قاب گوشی شیائومی به کار رفته بهره می‌برد. عملکرد هوش مصنوعی این پردازنده بهبود پیدا کرده است، با این تفاوت که عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی این دو نسخه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

شما در گوشی وان پلاس حافظه داخلی بیشتری را دریافت خواهید کرد. ظرفیت این گوشی ۵۱۲ گیگابایت است، در حالی که ردمی کی ۵۰ حداکثر ۲۵۶ گیگابایت را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. هر دو گوشی اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند و سطح سفارشی‌سازی آن‌ها نیز در بالاترین حالت ممکن است. رابط کاربری سفارشی شیائومی MIUI 13 و وان پلاس نیز ColorOS 12.1 نام دارد.

دوربین

در بخش دوربین، گوشی وان پلاس Ace عملکرد بهتری دارد؛ زیرا به دوربین اصلی قدرتمندتری مجهز شده است. ما در مورد سنسور دوربین Sony IMX766 با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) صحبت می‌کنیم. دوربین اصلی گوشی ردمی کی ۵۰ هم لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه می‌کند، اما رزولوشن آن ۴۸ مگاپیکسلی است. سنسورهای دوربین ثانویه هر دو مدل مشابه هم هستند.

مقایسه شیائومی ردمی K50 با وان پلاس Ace

شیائومی ردمی K50

آن‌ها شامل دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. حتی دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز با یکدیگر مشابه است؛ با این تفاوت که سنسور دوربین Ace از یک لنز با گشودگی دیافراگم بازتر f/2.4 بهره می‌برد.

باتری

اگر به عمر باتری طولانی‌تری احتیاج دارید، بدون شک گوشی ردمی K50 بهترین انتخاب بین این دو است. این گوشی به یک باتری ۵،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های به کار رفته در بین گوشی‌های قاتلین پرچمدار است. اما اگر به فناوری شارژ سریع‌ترین نیاز دارید، گوشی وان پلاس سریع‌ترین فناوری شارژ جهان موبایل را در اختیار دارد. باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با توان فوق‌العاده ۱۵۰ واتی شارژ می‌شود!

قیمت

در حال حاضر این دو گوشی فقط در بازار چین موجود هستند. گوشی ردمی کی ۵۰ با قیمت پایه ۳۶۸ دلاری عرضه می‌شود، در حالی که وان پلاس ایس با قیمت بالاتر ۳۸۹ دلاری به فروش می‌رسد. اگر نمایشگر بهتر و باتری بزرگ‌تری می‌خواهید گوشی شیائومی را انتخاب کنید، در حالی که گوشی وان پلاس هم به یک پردازنده بهتر، دوربین باکیفیت‌تر و سریع‌ترین فناوری شارژ موبایل در جهان مجهز است.

مزایا و معایب

وان پلاس Ace

مزایامعایب
  • باتری بزرگ‌تر
  • گواهی ضد پاشش آب IP53
  • رزولوشن بیشتر نمایشگر +QuadHD
  • بلوتوث نسخه ۵.۳
  • دوربین ضعیف‌تر

شیائومی ردمی K50

مزایامعایب
  • طراحی با اصالت
  • دوربین بهتر
  • شارژ سریع‌تر ۱۵۰ واتی
  • نمایش ۱ میلیارد رنگ
  • باتری کوچک‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*