اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8، احتمالا به یک ویژگی هیجان انگیز مجهز باشد

به نظر می‌رسد ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 – Apple Watch Series 8 به یک قابلیت هیجان انگیز ارتباطی مجهز خواهد بود که می تواند در شرایط بحرانی باعث نجات جان افراد شود.

اپل معمولا نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را در ماه سپتامبر هر سال رونمایی می‌کند. البته این رویدادها عموما بر روی معرفی آیفون‌های جدید متمرکز هستند. با این وجود، ساعت هوشمند اپل واچ نیز بخشی مهمی از مراسم سالانه اپل را به خود اختصاص می‌دهد. امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و اپل واچ سری 8 به زودی رسما معرفی خواهد شد. از مدت‌ها پیش شایعات بسیاری پیرامون قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز این ساعت هوشمند در جریان بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد یکی از این ویژگی‌ها بیش از سایرین در محوریت توجه است.

این قابلیت، اتصال ماهواره‌ای است که چندین سال است شایعه حضور آن در نسل‌های مختلف آیفون به گوش می‌رسد. با این حال، تا به امروز خبری از استفاده آن در این گوشی‌ها نبوده است.گزارش‌های جدید اما حاکی از حضور احتمالی این فناوری در آیفون 14 هستند و تبع آن اپل واچ سری 8 نیز می‌تواند از این ویژگی جذاب بهره ببرد.

احتمال تجهیز اپل واچ سری 8 به اتصالات ماهواره ای

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که ساعت‌های هوشمند اپل چه زمانی به قابلیت اتصالات ماهواره ای مجهز می‌شوند. برخی گزارش‌ها از رخ دادن این اتفاق در سال 2023 حکایت دارند. در این صورت، احتمالا باید انتظار تعبیه این قابلیت در نسل نهم اپل واچ را داشت. با استفاده از این تکنولوژی کاربران می‌توانند در شرایط اضطراری و در صورت عدم دسترسی به شبکه‌های مخابراتی، از طریق ماهواره تماس‌های ضروری برقرار کنند. همچنین امکان اعلام شرایط اضطراری و درخواست اعزام نیروهای امدادی نیز یکی دیگر از مزایای اتصالات ماهواره ای است. بعلاوه، کاربران می‌توانند نوع حادثه اعم از تصادف رانندگی، سقوط هواپیما، طوفان و سایر موارد را نیز گزارش کنند.

اپل واچ سری 8

جدیدترین اطلاعات بلومبرگ به احتمال تجهیز نسل آینده ساعت‌های هوشمند اپل به این قابلیت اشاره دارند. بلومبرگ معتقد است که تجهیز ساعت‌های هوشمند به اتصالات ماهواره ای قطعی است و دیر یا زود پای این ویژگی جذاب به Apple Watch باز خواهد شد. گزارشگر این رسانه همچنین شایعات قبلی پیرامون استفاده از این تکنولوژی در سال 2023 را نیز رد کرده و معتقد است اپل واچ سری 8 می‌تواند نخستین ساعت هوشمند اپل باشد که از این فناوری استفاده می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، همکار اپل در بخش ارتباطات ماهواره‌ای، کمپانی Globalstart، بیش از هر زمان دیگری به راه‌اندازی این تکنولوژی نزدیک است. گلوبال استارت اخیرا 17 ماهواره جدید را خریداری کرده تا دسترسی دائم و پایدار به سرویس‌های ماهواره ای را در اختیار داشته باشد.

البته تمامی اطلاعات کنونی تنها در حد شایعه هستند. این شایعات پیش از این در خصوص آیفون 13 هم وجود داشتند؛ اما این گوشی فاقد تکنولوژی ارتباط ماهواره ای بود. در حال حاضر حتی مشخص نیست که آیفون 14 نیز از این قابلیت بهره خواهد برد یا خیر! Apple Watch Series 8 در سه نسخه پایه، SE و مستحکم (Rugged) به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین، اگر قرار به استفاده از این تکنولوژی در اپل واچ‌های امسال باشد، احتمالا نسخه‌های معمولی و مستحکم از آن بهره خواهند برد.

اپل واچ سری 8

پایش سطح گلوکز خون در Apple Watch Series 8

دیگر شایعات پیرامون اپل واچ سری 8 حاکی از احتمال پایش سطح گلوکز خون توسط این محصول هستند. این مورد نیز البته چندان قطعی نیست. برای این کار، اپل باید موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شود که بدون نیاز به خون قادر به تشخیص سطح گلوکز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*