پتنت کلید دیجیتال اپل

کلید دیجیتال اپل برای خودروها، درب ماشین را برای افراد مست باز نمی‌کند!

کلید دیجیتال اپل، نام پتنت پیشرفته‌ی این شرکت آمریکایی است که درب خودروها را برای افراد مست، باز نمی‌کند. اما عملکرد این سوئیچ‌ها به چه شکل است؟

در ابتدا بیایید و به یک آمار بسیار دردناک نگاهی داشته باشیم. هر 52 دقیقه در کشور آمریکا، یک انسان توسط راننده‌های مست، به کام مرگ فرستاده می‌شود یا خود این افراد، قربانی اشتباه خود می‌شوند. به نظر می‌رسد که کنترل‌های سفت و سخت پلیس و جریمه‌های شدید سازمان‌های قضایی آمریکا هم نتوانسته تا این آمار را آن طور که باید کاهش دهد. پس اپل دست به کار شده است تا مهم ترین اتفاقِ خودرویی چند سال اخیر را رقم بزند؛ دقیقا همانطور که بازار موبایل را متحول کرده است.

معرفی پتنت کلید دیجیتال اپل

پتنت کلید دیجیتال اپل

سال 2020 بود که این طرح را در قالب یکی از شایعات دنیای خودرو، از سمت کوپرتینو هایی شنیدیم. طبق گفته‌های اپل، این پتنت از تکنولوژی NFC بهره می‌برند که نقش کلید دیجیتال را ایفا و ارتباط بین خودرو و دستگاه تست الکل (breathalyzer) را برقرار می‌کند.

برای انجام این تست، راننده باید گوشی آیفون خود را در برابر اسکنر NFC نصب شده بر روی خودرو قرار دهد. در ادامه برنامه‌ی “Car Key” که در حال حاضر فقط یک پتنت است، با توجه به میزان الکل موجود در بدن راننده، درب خودرو را برای او باز کرده یا اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد یا فقط درب خودرو را باز می‌کند و اجازه‌ی روشن کردن و راندن آن را به مالک خودرو نمی‌دهد.

پتنت کلید دیجیتال اپل

همچنین شرکت اپل عنوان کرده است که برای داشتن این قابلیت، رانندگان باید یکی از گوشی‌های جدید اپل (دقیقا آیفون XR یا مدل‌های بالاتر) را داشته باشند اما می‌توانند از اپل واچ سری 5 به بعد هم استفاده کنند. به علاوه بد نیست بدانید که شرکت‌های بزرگ خودرو سازی در جهان مثل بنز و بی ام و، از خرید این پتنت و استفاده از آن در محصولات خود، کاملا استقبال کرده‌اند و در ادامه گفته می‌شود که کره‌ای‌ها و شرکت فولکس واگن هم به دنبال مذاکره با اپل هستند.

پتنت کلید دیجیتال اپل

در پایان اپل وعده داده است که اطلاعات تست‌های انجام شده در این پتنت، به صورت محرمانه باقی خواهد ماند و به جز راننده، هیچ کسی از چنین آماری اطلاع پیدا نخواهد کرد. البته این کلیدهای دیجیتال، تکنولوژی جدیدی نیستند و قبل از اپل، شرکت‌های دیگر هم به سراغ آن رفته بودند اما ترکیب آن‌ها با دستگاه تست الکل خون، یک طرحِ کاملا نوآورانه است که فقط از ذهن اپل بیرون می‌آید.

نظر رییس سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا در مورد این طرح

به هر حال این پتنت هر چقدر هم که خوب باشد، بدون اجازه‌ی سازمان “NHTSA”، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. این سازمان اخیرا عنوان کرده است:

متاسفانه در هر شبانه روز، 28 شهروند آمریکایی را در تصادفات مربوط به افراد مست، از دست می‌دهیم. هرچند که این آمار، به پایین ترین میزان خود از سال 1982 رسیده است اما نمی‌توان از این موضوع خوشحال بود. در حالت کلی باید بگوییم که شهروندان مست آمریکایی، دقیقا در 33 درصد از تصادف‌های خودرویی این کشور دخیل هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*