ثبت نام خودرو

تا اطلاع ثانوی خبری از ثبت نام خودرو نیست!

وزارت صمت به خودروسازان داخلی دستور داد تا اطلاع ثانوی اقدام به ثبت نام خودرو نکنند و فروش خودرو را از طریق سامانه متمرکز انجام دهند.

روز گذشته ابلاغیه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به شرکت‌های خودروسازی داخلی صادر شد که بر اساس آن تا اطلاع ثانوی خبری از ثبت نام خودرو نخواهد بود. وزارت صمت در این ابلاغیه به خودروسازان دستور داده فروش خودرو را فعلا متوقف کنند و به منظور ایجاد شفافیت، ثبت نام این محصولات را از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط این وزارتخانه معرفی می‌شود، انجام دهند.

متن ابلاغیه‌ی وزارت صمت خطاب به خودروسازان به این شرح است:

پیرو اجرای بند 5 دستورات ابلاغی ریاست محترم جمهوری (موضوع نامه شماره 161869 مورخ 1400/12/15) در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم و همچنین دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو (نامه شماره 60/47296 مورخ 1401/2/12) خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌گردد انجام شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر فورا متوقف گردد.

ثبت نام خودرو بهمن فیدلیتی هم لغو شد

این دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، فقط خطاب به خودروسازان دولتی شامل ایران خودرو و سایپا نبود و ظاهرا جلوی ثبت نام خودرو توسط خودروسازان خصوصی نیز گرفته شده است. قرار بود روز گذشته، شنبه 17 اردیبهشت 1401، طرح پیش فروش خودرو فیدلیتی پرایم توسط شرکت بهمن موتور آغاز شود،‌ اما با توجه به دستور وزارت صمت، این طرح ابطال شده و به زمان دیگری موکول شده است.

ثبت نام خودرو

بهمن فیدلیتی پرایم

پیش از این قرار بود پیش فروش بهمن فیدلیتی پرایم در چهارشنبه هفته گذشته یعنی چهاردهم اردیبهشت‌ماه انجام شود، اما به دلیل تقارن با روز عید فطر، زمان ثبت نام این خودرو به شنبه 17 اردیبهشت موکول شد. حالا با توجه به ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر عرضه خودروها از طریق سامانه یکپارچه فروش و توقف فروش‌های خارج از این سامانه، طرح پیش فروش بهمن فیدلیتی پرایم نیز لغو شده است.

در همین راستا، بهمن موتور اطلاعیه‌ای را صادر کرد و نوشت:

با توجه به درخواست فوری وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه شماره 60/37800 تاریخ 1401/02/17 مبنی بر توقف فروش محصول فیدلیتی مورخ روز جاری، ضمن پوزش از همه مشتریان، به استحضار می‌رساند که زمان عرضه این محصول متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، قرار بود فیدلیتی پرایم با مبلغ پیش پرداخت 390 میلیون برای تیپ 1 (پنج نفره) و 399 میلیون برای تیپ 2 (هفت نفره) و موعد تحویل آخر مرداد 1401 به مشتریان عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بهترین کاره
    اینا مخشون کنترل میشه ارابه هم بدی بازم به قیمت ۵۰۰ میلیون میخرن مگر این که خوده اینارو باید تحریم کرد …
    مخ ویروسیا

  2. من تا به حال دو تا مغاله خوندم تو این سایت در مورد سامانه یک پارچه فروش همه توضیحات به شکلی بود که اینگار یک نفر میخاد بهت یک عالمه توضیح بده اما حرافی میکنه اما حقیقت ماجرا رو نمیگه
    چی هست این سامانه ادرسش کجاست نحوه برخورد با مشتری چیه صد جور کلاه گزاشتن سر این ملت.