اندروید 13 بتا 1

اینها اولین گوشی هایی هستند که به اندروید 13 بتا 1 آپدیت می‌شوند

همزمان با مراسم گوگل I/O 2022 ، نام نخستین گوشی هایی که به اندروید 13 بتا 1 آپدیت می‌شوند هم منتشر شد.

کاربران گوشی‌های پیکسل مدتی است که نسخه پیش‌نمایش اندروید 13 را دریافت کرده‌اند. با این حال از امروز گوشی‌های غیرپیکسلی نیز می‌توانند اندروید 13 بتا 1 را تجربه کنند. پس از این که امروز به طور رسمی تایید شد که سیستم عامل اندروید 13 در فاز بتای توسعه قرار دارد، اوپو، وان پلاس و ریلمی از کاربران خود دعوت کردند که برای دریافت پیش‌نمایش جدیدترین نسخه از اندروید برای گوشی‌های پرچمدار خود ثبت نام کنند.

نخستین گوشی‌های غیرپیکسلی دریافت کننده اندروید 13 بتا 1

اوپو اعلام کرد که گوشی Oppo Find X5 پرو نخستین محصول این کمپانی خواهد بود که نسخه آزمایشی رابط کاربری ColorOS بر پایه اندروید 13 را دریافت خواهد کرد. البته نسخه بتا از اندروید 13 در اصل برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها طراحی شده است تا بتوانند برنامه‌های خود را برای این سیستم عامل بهینه‌سازی کنند. بنابراین در صورتی که کاربر معمولی هستید یا از گوشی اوپو فایند ایکس 5 پرو برای امور روزمره خود استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد که منتظر عرضه نسخه رسمی ColorOS بر پایه اندروید 13 بمانید.

اندروید 13 بتا 1

از طرف دیگر اگر شما یک برنامه‌نویس یا کاربر حرفه‌ای هستید و تمایل دارید این نسخه از پوسته کاربری ColorOS را دریافت کنید، جزئیات بیشتر مراحل نصب این نسخه در بخش پشتیبانی اوپو شرح داده شده است. پیش از نصب Android 13 Beta 1 دقت کنید که این نسخه حافظه گوشی شما را به طور کامل پاک خواهد کرد؛ پس قبل از آغاز فرآیند نصب حتما از حافظه گوشی خود بکاپ بگیرید. از طرف دیگر، اندروید 13 بتا 1 برای گوشی‌های اوپو همچنین چندین باگ مختلف در بخش دوربین و اتصالات دارد.

علاوه بر اوپو، وان پلاس نیز برنامه‌ای مشابه را برای نصب اندروید 13 بتا 1 بر روی گوشی OnePlus 10 Pro تدارک دیده است. همانند آنچه برای پرچمدار اوپو گفته شد، نسخه بتای اندروید 13 برای گوشی‌های وان پلاس نیز حافظه را پاک می‌کند و چندین باگ مختلف دارد. بنابراین نصب این نسخه هم تنها برای کاربران حرفه‌ای توصیه می‌شود. اگر قصد نصب این نسخه را بر روی گوشی وان پلاس خود داشته باشید هم می‌توانید از راهنمای موجود در وبسایت وان پلاس کمک بگیرید.

اندروید 13 بتا 1

همچنین گوشی ریلمی GT2 Pro که روانه بازار هند و آسیای شرقی شده است نیز همانند اوپو فایند ایکس 5 و وان پلاس 10 پرو می‌تواند اندروید 13 بتا 1 را دریافت کند. راهنمای نصب این نسخه نیز در وبسایت ریلمی در دسترس است.

اندروید 13 بتا 1

اندروید 13 در مقایسه با نسل قبل پیشرفت‌های متعددی داشته است. به عنوان مثال امنیت این سیستم عامل نسبت به قبل بهبود یافته و برخی قابلیت‌های جدید به آن اضافه شده‌اند.

در حال حاضر، هنوز هیچ محصول دیگری به طور رسمی برای تست کردن نسخه بتای اندروید 13 اعلام نشده است. با این حال احتمالا به زودی پرچمداران کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ به لیست دریافت‌کنندگان نسخه بتای این سیستم عامل اضافه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*