خودروهای جدید بازار ایران

خودروهای جدید بازار ایران که هفته آینده در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی می‌شوند

نمایشگاه خودرو تهران از هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد. در ادامه با خودروهای جدید بازار ایران که در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد، آشنا می‌شویم.

چهارمین نمایشگاه خودرو تهران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر با حضور در این نمایشگاه با خودروهای جدید بازار ایران آشنا شوند. البته به دلیل تحریم‌ها به جز نمایندگان چند خودروساز چینی شاهد حضور نمایندگان سایر خودروسازان خارجی نخواهیم بود، اما با وجود این طبق شنیده‌ها در این نمایشگاه حدود ۱۴ خودرو سبک و سنگین معرفی خواهند شد.

در این نمایشگاه خودروسازان بزرگ کشور از جمله گروه صنعتی ایران خودرو، گروه بهمن، گروه ماموت و شرکت خودروسازی فردا حضور خواهند داشت و از محصولات جدید خود پرده‌برداری می‌کنند. البته بر خلاف دوره‌های قبل برخی از خودروسازان بزرگ کشور نظیر گروه‌ خودروسازی سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور در این نمایشگاه حضور نخواهند یافت. به طور کلی خودروسازان بزرگ کشور طی همکاری با شرکای خارجی قصد دارند چندین خودرو چینی را طی سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کنند. از این رو قصد داریم شما را با خودروهای جدید بازار ایران که در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد، آشنا کنیم.

آشنایی با خودروهای جدید بازار ایران

نسل جدید فوتون تونلند

خودروهای جدید بازار ایران

نسل جدید فوتون تونلند به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار ایران محسوب می‌شود. ایران خودرو دیزل سال قبل نسل جدید فوتون تونلند که با پسوند 9، G و یوتو در بازارهای چین به فروش می‌رسد را به ایران آورده و قصد دارد آن را در سال جاری روانه بازار کند. البته ایران خودرو دیزل از این پیکاپ چینی چند بار پرده‌برداری کرده است، اما اکنون قصد دارد آن را به شکل رسمی در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش بگذارد.

خودروهای جدید بازار ایران

این پیکاپ چینی در نسل جدید به یک موتور بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 238 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

خودروهای جدید بازار ایران

از امکانات نسخه نیمه فول نسل جدید فوتون تونلند می‌توان به آمپر TFT، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه چهار چرخ متحرک، کروز کنترل، تریم چرمی کابین، آینه‌های تاشو برقی، سامانه کنترل پایداری، سنسورهای نور و باران، مانیتور لمسی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین 360 درجه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سر دنده الکتریکی و ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد اشاره کرد.

هوآنگای N7

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت آمیکو در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ پیکاپ هوآنگای N7 را برای انجام آزمایش‌های فنی به بازار ایران آورد و احتمال دارد این خودروساز بخش خصوصی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از آن به شکل رسمی پرده‌برداری کند.

خودروهای جدید بازار ایران

این خودرو احتمالا به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی مجهز خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت پانچ نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

خودروهای جدید بازار ایران

پیکاپ چینی هوآنگای N7 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مانند تنظیم حالت دیفرانسیل، صندلی برقی راننده، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به شکل برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، سیستم کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی‌های جلو، بالابرهای برقی شیشه‌های چهار در، سنسور نور، دو کیسه هوا ایمنی، چراغ روز، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، سامانه کروز کنترل، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، مولتی مدیای لمسی همراه با دوربین دید عقب، تهویه مطبوع الکتریکی، تریم چرمی صندلی‌ها، رودری و فرمان بهره می‌برد.

کلوت اتوماتیک

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت مکث موتور به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ از مدل دنده دستی پیکاپ کلوت به عنوان نسخه ایرانیزه شده دایون V5 پرده برداشت. مدیران مکث موتور در زمان معرفی این خودرو اعلام کردند نسخه اتوماتیک این پیکاپ چینی را در تیرماه سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهند کرد. از این رو انتظار می‌رود مکث موتور از کلوت اتوماتیک به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار ایران در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران پرده‌برداری کند.

خودروهای جدید بازار ایران

مکث کلوت از یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این پیکاپ دو دیفرانسیل به سه حالت برای انتقال نیرو شامل دیفرانسیل عقب سبک، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین مجهز شده است.

خودروهای جدید بازار ایران

پیکاپ کلوت در نسخه اتوماتیک از امکاناتی چون تنظیم برقی صندلی راننده، تایرهای AT، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، حالت‌های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H، تریم چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم الکترونیکی تهویه مطبوع، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، مانیتور لمسی همراه با TPMS، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده و دو رنگ بهره می‌برد.

رسپکت پرایم

خودروهای جدید بازار ایران

رسپکت به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار ایران به‌شمار می‌رود. در واقع مدیران شرکت بهمن موتور مدتی قبل اعلام کردند این شرکت خودروسازی قصد دارد یک سدان چینی جدید را با نام رسپکت به بازار عرضه کند. این خودروساز بخش خصوصی به احتمال زیاد رسپکت پرایم را به عنوان نسخه ایرانیزه شده سدان چینی COWIN در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش خواهد گذاشت.

خودروهای جدید بازار ایران

این سدان چینی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 9 سرعته CVT ساخت برند KUNPENG به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

خودروهای جدید بازار ایران

از امکانات سدان رسپکت پرایم بهمن موتور می‌توان به فرمان کمکی برقی، دریچه تهویه مطبوع ویژه سرنشینان عقب، آینه‌ها به صورت تاشو برقی به همراه گرمکن، تریم چرمی و دو رنگ صندلی‌ها، تهویه مطبوع الکتریکی، سامانه کنترل پایداری، کنترل کشش، فرمان D-CUT، ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد، نورپردازی کابین، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای خودرو، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور نور، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، شش کیسه هوای ایمنی در ده نقطه، سیستم کروز کنترل و سانروف اشاره کرد.

هوآنگای N1S

خودروهای جدید بازار ایران

ایران خودرو دیزل مدتی قبل چند مدل از پیکاپ چینی هوآنگای N1S را برای انجام آزمایش‌های فنی به ایران آورده و اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودروساز قصد دارد آن را در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش بگذارد. گفتنی است این پیکاپ تک کابین فیس لیفتی از آمیکو آرزا به‌شمار می‌رود که اکنون نسبت به قبل جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

خودروهای جدید بازار ایران

هوآنگای N1S به یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. از امکانات این پیکاپ چینی می‌توان به تنظیم برقی زوایای آینه‌های جانبی، بالابرهای برقی هر دو شیشه درها، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب، تهویه مطبوع دارای نمایشگر، تریم چرمی کابین، اتودفلاک و دو کیسه هوا ایمنی اشاره کرد.

پیکاپ G9

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت بهمن موتور قصد دارد طی همکاری با شرکت چینی زد ایکس، پیکاپ G9 را که به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده پیکاپ ترالرد محسوب می‌شود به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا این پیکاپ چینی به زودی به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار ایران در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ به معرض نمایش درخواهد آمد.

خودروهای جدید بازار ایران

این پیکاپ چینی به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربگس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های این پیکاپ دو دیفرانسیل را بر عهده خواهد داشت.

خودروهای جدید بازار ایران

پیکاپ G9 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به آپشن‌هایی چون سنسورهای نور و باران، سامانه کنترل فشار باد تایرها، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول، سر دنده برقی در نسخه اتوماتیک، سیستم‌های کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور و هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند، سیستم چهار چرخ متحرک، دارای سنسور هشدار موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، باز و بسته کردن آینه‌ها به شکل برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، مانیتور لمسی به همراه دوربین 360 درجه، تریم چرمی صندلی‌ها، ترمز پارک الکترونیکی و اتوهولد، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش بهره می‌برد.

فردا M4

خودروهای جدید بازار ایران

فردا M4 به عنوان کراس اوور جدید شرکت فردا موتورز و یکی از خودروهای جدید بازار ایران محسوب می‌شود. در حال حاضر تصاویر رسمی از این کراس اوور چینی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد این شاسی بلند در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ به معرض نمایش در خواهد آمد.

خودروهای جدید بازار ایران

این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری با سیستم سوخت‌رسانی مستقیم مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

خودروهای جدید بازار ایران

از امکانات رفاهی و ایمنی فردا M4 می‌توان به سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سرپایینی، شارژر بی‌سیم موبایل، سیستم اتوپارک، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف دوم، دوربین ثبت وقایع، صندلی برقی راننده، دسته دنده متفاوت، هشت کیسه هوا ایمنی در 10 نقطه، کروز کنترل، سیستم تهویه هوای کابین، رادارهای هشدار اجسام در نقاط کور و هشدار خروج از خط (بین خطوط)، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، تریم چرمی کابین، جک برقی صندوق عقب، ترمز پارک برقی، همراه با اتوهولد، دوربین 360 درجه به همراه سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سقف پانورامیک و سنسورهای نور و باران اشاره کرد.

دیگنیتی پرستیژ

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت بهمن موتور قصد دارد در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به شکل رسمی از بهمن دیگنیتی پرستیز پرده‌برداری کند. نسخه پرستیژ دیگنیتی به یک موتور 2 لیتری GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 230 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را به تولید برساند و یک گیربکس 6 سرعته AT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

خودروهای جدید بازار ایران

دیگنیتی پرستیژ از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مثل باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن، نورپردازی کابین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همراه با گرمکن، کلاستر دیجیتالی، تریم چرمی صندلی‌ها، صندلی برقی راننده در شش جهت، نمایشگر 10.25 اینچی، جک برقی صندوق عقب و سقف پانورامیک بهره می‌برد.

خودروهای جدید بازار ایران

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو به شکل دکمه، ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین 360 درجه، چراغ‌های دی لایت همراه با سنسورهای نور و باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه پنل لمسی اختصاصی، سیستم کروز کنترل و شش کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی‌ها و پرده‌ای اشاره کرد.

بایک رویژیانگ X5

خودروهای جدید بازار ایران

طبق خبرهای منتشر شده مکث خودرو قصد دارد رویژیانگ X5 را به عنوان یکی از  خودروهای جدید بازار ایران برای رقابت با رقبایی نظیر لاماری ایما، دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا به زودی شاهد پرده‌برداری از این شاسی بلند چینی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ خواهیم بود.

خودروهای جدید بازار ایران

بایک رویژیانگ X5 به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

خودروهای جدید بازار ایران

بایک رویژیانگ X5 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی از جمله تریم چرمی صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک، 6 کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی تراش خورده دو رنگ، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، سنسورهای هشدار دهنده موانع در بخش عقب خودرو، مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با دوربین 360 درجه، سیستم کروز کنترل، سه ردیف صندلی با ظرفیت 7 سرنشین، ترمز پارک برقی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، پشت آمپر دیجیتالی و سقف پانورامیک بهره می‌برد.

هایما 8S

خودروهای جدید بازار ایران

هایما اس 8 به عنوان یکی دیگر از خودروهای جدید بازار ایران محسوب می‌شود. گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی تولید این خودرو را آغاز کرده و قصد دارد آن را در سال جاری به بازار عرضه کند. از این رو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ شاهد رونمایی از این شاسی بلند چینی خواهیم بود. هایما 8S از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه یا یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

خودروهای جدید بازار ایران

هایما 8S در نسخه فول از امکاناتی چون رادار هشدار خروج از خط، سیستم کروز کنترل هوشمند، رادار کنترل خودرو بین خطوط، رادار ترمز اتوماتیک، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سنسورهای هشدار دهنده فشار باد تایرها، آینه تاشو برقی همراه با گرمکن و راهنما، تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، دی لایت، رادار هشدار خروج از خط و نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط و نقطه کور، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، سنسورهای نور و باران، تهویه مطبوع الکتریکی همراه با گرمکن صندلی‌های ردیف اول، کالیبر ترمزهای قرمز رنگ و شش کیسه هوای ایمنی برای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد.

خودروهای جدید بازار ایران

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به تریم چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، فرمان دی کات، آینه الکتروکرومیک، مانیتور و مولتی مدیا همراه با دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد، کلاستر دیجیتالی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، جک برقی صندوق عقب، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و سقف پانورامیک اشاره کرد.