واردات خودرو

شروط توهین آمیز دولت برای واردات خودرو ؛ اصلا با این شرایط خودرویی وجود دارد؟

مصوبه واردات خودرو اخیرا پس از کش و قوس‌های فراوان به تایید رسید، اما شروط عجیب و مضحکی که دولت برای واردات ماشین در نظر گرفته عملا مانع واردات بسیاری از خودروهای خارجی خواهد شد.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته از آزادسازی واردات خودرو خبر داد و گفت هیئت‌وزیران سرانجام با واردات ماشین موافقت کرده است. در همین راستا نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز امروز اعلام کرد قانون واردات ماشین توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید رسیده و به‌زودی این مصوبه را به نهادهای مربوطه ابلاغ خواهیم کرد.

طبق گفته کارشناسان حوزه خودرو، موافقت نهادهای تصمیم‌گیرنده با واردات خبر بسیار خوبی برای ساماندهی بازار خودرو خواهد بود؛ چرا که با واردات می‌توان میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرده و عرضه خودروهای خارجی در بازار نیز خودروسازان داخلی را به تولید خودروهای باکیفیت ترغیب خواهد کرد. در شرایطی که خبر آزادسازی واردات، خیلی‌ها را به ساماندهی بازار خودرو امیدوار کرده بود، اما یک نماینده مجلس در صفحه توییتری شروط دولت برای واردات را افشا کرد؛ شروط عجیب، مضحک و توهین‌کننده‌ای که عملا مانع واردات بسیاری از خودروهای خارجی خواهد شد.

دو شرط عجیب دولت برای واردات خودرو

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در حساب توییتری خود از دو شرط دولت برای واردات ماشین پرده برداشت که شامل سقف قیمت ۷ هزار دلار و  حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی می‌شوند. این شروط عجیب باعث محدود کردن انتخاب واردکنندگان خواهد شد و در واقع از واردات خودروهای باکیفیت خارجی جلوگیری خواهد کرد.

این نماینده مجلس در صفحه توییتری خود نوشت:

بالاخره گام اول برداشته شد و واردات ماشین آزاد شد. در تنظیم آئین نامه واردات ماشین با تکیه بر کلمه خودروی اقتصادی دو شرط در نظر گرفته شده؛ ۱- سقف قیمت ۷۰۰۰ دلار! ۲- حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی!

اگر وزیر صمت این توهین آشکار به مردم ایران را اصلاح نکند قطعا منتظر استیضاح باشد.

به نظر شما با قیمت کمتر از 7 هزار دلار و حجم موتور کمتر از هزار سی سی، چه خودروی خارجی را می‌توان به بازار ایران وارد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. نسل بعدی ام وی ام 110 چین احتمالا!!! گرفتاری شدیما

  2. فک کنم منظورشون سه چرخه برقی بوده :))

    بزارید انقدر اون کش را کش بدن تا پاره بشه تا اخ یه روزی مردم و دنیا رو سرشون خراب بشه

  3. بدترین دولت تاریخ ایران همین دولت رییسی هست و تمام وزارش هم نظامی و سپاهی هستند و هیچ کاری بلد نیستن بجز گرانی و دروغگویی

  4. عملا در همه چیز ملت نجیب ( ای کاش نجیب نبودیم ) بلکه اوضاعمون این نبود را خ ر فرض کرده اند . چرا باید ماشینهای استانداردی مثل لندکروز و پرادو و نیسان و لکسوز ممنوع باشه و همیشه عادت به اشغالترین ها دارید بعنی ملت ایران اینقدر بی لیاقت اند که همیشه باید از پست ترین ها و بی کیفیت ترین ها استفاده کنند . حیف از این ملت با اصالت و نجیبی که گیر یه مشت مسئول دزد بی اصالت و نانجیب افتاده است . عراقی و افغانی باید با لامبورگینی پورش و تویوتا و لکسوز و …به ملت فلک زده ایرانی پز بدن و ما هم همیشه در حسرت بمانیم .‌تعرفه خودرو در همه جای دنیا زیر ۱۰ درصده ظلم و ستم اینا جان ملت رو گرفته و بتدریج توسط همین دولتها داریم خفه میشیم از همه طرف فشار میارند و قانون تصویب میکنند تا بمیریم حال چه در گران کردن چه در مرگ با پراید و پژو. باز برای واردات خودرو هم دوباره خودرو هایی در حد پراید ازاد میکنند تا باز هم بمیریم عملا مسوولین کشور ما همکار و نماینده تام الاختیار عزراییل هستند تا نسل ایرانی رو قطع کنند غافل از اینکه با این سیستم نسل ما سیستماتیک رو به نابودی هست چرا که با این سیستم گرانی و مخارج فوق سنگین عملا فرزند اوری رو به صفر رسانده و تا چند سال دیگه خود به خود تمام میشویم اگر فریاد رسی نرسد …

  5. وارادات خودرو باید برای هر کارت ملی به ازای هر 5 سال یکبار تا سقف قیمت 30 هزار دلار و حجم موتور تا 2500 سی سی به شرط گذشت کمتر از 5 سال از تولید آزاد بشه وگرنه فایده نداره
    اینطوری هم خودروی با کیفیت وارد میشه هم بازار رقابتی تر میشه و خودروسازهای قاتل مجبور به افزایش کیفیت محصولاتشون میشن و هم دیگه وضعیت قاچاق و وارادات بی رویه به صورت احتکاری و خروج بی رویه ارز نداریم

  6. خب اگه بخوان واقعا ازاد کنن که پولی توجیب اینا نمیره که بلخره کلی ماشین گرون قیمت وارد کردن و تو

    پارکینگ ها خوابوندن ، از کلی سود باید بگذرن نمیشه که جون مردم جه اهمیت داره

    بعد ماشین های اشغال چینی کسی دگه نمیخره و وارد نمیکنه الان میرن یک سودم از وارد کردن

    جند نمونه ماشین خاص میخوردن دوباره