هونگچی H5 مدل 2022

تصاویر جدید هونگچی H5 مدل 2022 از یک سدان زیبای چینی خبر می‌دهند

هونگچی H5 مدل 2022 یک سدان هیبرید چینی است که با قدرت 200 اسب بخار و ظاهر مدرن، بزرگان صنعت خودروسازی را به چالش می‌کشد.

تقریبا سال 2018 بود که برای اولین بار با سدان سایز بزرگ هونگچی H5 آشنا شدیم. شرکت Hongqi به تازگی از ساخت مدل 2022 این سدان زیبا خبر داده است که در ادامه با اولین تصاویر منتشر شده از هونگچی H5 مدل 2022 همراه خواهیم شد.

معرفی هونگچی H5 مدل 2022

هونگچی H5 مدل 2022

مهم‌ترین تغییر این نسخه نسبت به نسل قبل، به جلو پنجره غول پیکر آن مربوط می‌شود. در این قسمت می‌توانید تزئینات کرومی به همراه 12 ستون عمودی را مشاهده کنید که در کنار چرا‌غ‌‌های کشیده و باریک، مه شکن‌های تو رفته و خط ممتد روی کاپوت، چهره خودرو را کامل درشت و پر ابهت جلوه می‌دهند. همچنین علامت تجاری سنتی گروه خودروسازی هونگچی که همان «نوار قرمز» است هم در وسط کاپوت خودرو دیده می‌شود.

هونگچی H5 مدل 2022

در نمای کناری به رینگ‌های زیبا اما شاید شلوغِ 18 اینچی می‌رسیم که شاید طرح آن‌ها، باب سلیقه‌ی تمام مشتری‌ها نباشد. همچنین یک هواکش هم در پشت گلگیر جلو دیده می‌شود که نمای اسپرتی را به خودرو هدیه می‌دهد. اما متاسفانه بر خلاف جلو پنجره زیبا و مدرن، دستگیره‌های درب هونگچی H5 مدل 2022 هنوز همان طرح سنتی را به همراه دارند در حالی که بسیاری از محصولات میان رده چینی، از دستگیره‌های درب پاپ آپ بهره می‌برند.

هونگچی H5 مدل 2022

 

نمای عقبی خودرو هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چراغ‌های خطر عقب به صورت متصل به هم طراحی شده‌اند که این نوع چرا‌غ‌ها در بازار خودرو آمریکا و اروپا، حسابی غوغا کرده بودند. همچنین سیستم اگزوز دو کاناله هم در این قسمت دیده می‌شود که با توجه به پیشرانه 2 لیتری، می‌توان گفت که با یک اگزوز تقلبی رو به رو نخواهیم بود. در انتها به نمادها و حروف چینی می‌رسیم که این موضوع، حاکی از غیر صادراتی بودن هونگچی H5 مدل 2022 است. چرا که خودروهای صادراتی چینی، فقط با نام و حروف انگلیسی تولید می‌شوند.

هونگچی H5 مدل 2022

در پایان این بخش برای این که تغییرات نسل جدید هونگچی H5 را بهتر متوجه شوید، اجازه دهید تا به تصویر هونگچی H5 مدل 2018 نگاهی داشته باشیم.

کابین مجلل با رنگ و بوی تسلا

هونگچی H5 مدل 2022

در این تصویر می‌توانید نمایی از کابین هونگچی H5 مدل 2022 را مشاهده کنید که از تریم مشکی و سفید بهره می‌برد. این تریم در کنار مانیتور بزرگ و به اصطلاح تسلایی، ما را به یاد محصولات ایلان ماسک می‌اندازد. همچنین می‌بینیم که داشبورد خودرو کاملا خلوت شده و در کنسول وسط هم به جز دسته دنده، شارژر وایرلس و چند دکمه فیزیکی، چیز دیگری مشاهده نمی‌شود. البته بر روی کنسول وسط می‌توانید دوباره علامت گروه خودروسازی هونگچی را مشاهده کنید.

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5 مدل 2022

هونگچی H5 مدل 2022

در ابتدا باید بگوییم که این خودرو، در اصل یک محصول ژاپنی – چینی است چرا که از همان پلتفرم مزدا 6 نسل سه بهره می‌برد. البته این پلتفرم هم به نوعی یکی از محصولات چینی‌ها است زیرا گروه خودرو سازی مزدا – فاو، مسئولیت طراحی آن را به عهده داشته بود. در همین راستا باید بگوییم که شرکت هونگچی در اصل یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت فاو محسوب می‌شود.

در حال حاضر هونگچی H5 از دو موتور 1.5 لیتری توربو شارژ 170 اسب بخاری و 1.8 لیتری توربو شارژ 197 اسب بخاری بهره می‌برد که قیمت این خودرو را در بازار چین به 146 تا 191 هزار یوان (معادل 23 تا 30 هزار دلار) می‌رساند و مدل جدید آن هم در همین بازه قیمتی به بازار خواهد آمد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا هونگچی H5 مدل 2022 در قسمت پیشرانه، بهبود پیدا خواهد کرد؟

گفته می‌شود که نسل جدید این سدان بزرگ و مجلل چینی به پیشرانه‌های 2 لیتری توربو شارژ و 1.5 لیتری توربو شارژ پلاگین هیبرید مجهز خواهد شد که پیشرانه دوم، قوی‌ترین هونگچی H5 تاریخ خواهد بود. هرچند که هنوز در مورد قدرت آن‌ها هیچ اطلاعاتی نداریم اما طبق شایعات منتشر شده، حدس می‌زنیم که یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه، وظیفه انتقال قدرت را بر عهده داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*