ماهیندرا اسکورپیو N

شاسی بلند هندی ماهیندرا اسکورپیو N معرفی شد

ماهیندرا اسکورپیو N به عنوان شاسی بلند پرچمدار این خودروساز هندی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند هندی آشنا خواهیم شد.

ماهیندرا به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ هند از شاسی بلند پرچمدار خود با نام اسکورپیو N پره برداشت. این شاسی بلند که از ساختار بدنه روی فریم بهره می‌برد به عنوان جانشین مدل قدیمی اسکورپیو روانه بازار هند خواهد شد. همچنین شرکت ماهیندار عرضه این شاسی بلند چهار چرخ محرک به بازار استرالیا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات ماهیندرا اسکورپیو N

ماهیندرا اسکورپیو N نسبت به فورد اورست و ایسوزو MU-X کوچکتر بوده و از قیمت کمتری نیز بهره می‌برد. از این رو می‌توان این شاسی بلند را جایگزین ارزان‌تر و کوچکتر فورد اورست و ایسوزو MU-X دانست. البته در حال حاضر ابعاد دقیق این خودرو اعلام نشده، اما تصاویر مدل‌های پیش تولید این خودرو در کنار فورد اورست نشان می‌دهد اسکورپیو N از لحاظ ابعادی در ردیف شاسی بلندهای میان سایزی چون تویوتا راو 4 قرار می‌گیرد. ضمن این که پنج نفره یا هفت نفره بودن این خودرو هنوز مشخص نشده است.

ماهیندرا اسکورپیو N

شاسی بلندهای میان‌سایز نظیر مرسدس بنز GLB و تویوتا راو ۴ به دلیل ابعاد خود از ردیف سوم صندلی‌ها برای حمل کودکان نیز بهره می‌برند، اما فضای این صندلی‌ها اندک خواهد بود. ماهیندرا اسکورپیو معمولی دارای بدنه‌ای جعبه‌ای‌شکل است، اما ماهیندار برای نسخه N آن بدنه‌ای ارتقا پیدا کرده را در نظر گرفته است. همچنین در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های جلوی LED، تریم کروم متعدد و سطوح تیزتری نسبت به قبل هستیم.

در حال حاضر تصاویری از عقب این شاسی بلند هندی منتشر نشده، اما طبق تصاویر جاسوسی از داخل این خودرو می‌توان گفت ماهیندرا اسکورپیو N به یک نمایشگر لمسی 8 یا 9 اینچی، سیستم تهویه مطبوع چند ناحیه‌ای، پشت آمپرهای دیجیتالی و چند درگاه یو اس بی مجهز خواهد بود. بر اساس اعلام رسانه‌های هندی، این شاسی بلند جدید با موتور 2 لیتری توربو بنزینی و 2.2 لیتری توربودیزل که در ماهیندرا XU700 نیز استفاده شده روانه بازار خواهد شد.

ماهیندرا اسکورپیو N

یک گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به همراه سیستم چهار چرخ وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. موتور بنزینی 2 لیتری توربو این خودرو در ماهیندرا XU700 می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

همچنین موتور دیزلی 2.2 لیتری این خودرو نیز در XU700 بسته به نوع گیربکس و تنظیماتی که اعمال می‌شود قدرتی حدود ۱۵۳ تا ۱۸۳ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ تا ۴۵۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. ماهیندرا قصد دارد مدل 2022 شاسی بلند اسکورپیو N را طی ماه‌های آینده به بازار هند عرضه کند. البته این خودرو به همراه مدل فعلی اسکورپیو به فروش خواهد رسید.