گوزن شمالی

لحظه برخورد دردناک شاسی بلند جیپ با گوزن شمالی در آمریکا (ویدیو)

در یک تصادف دلخراش یک خودروی شانسی بلند به شدت به یک موس که به عنوان بزرگ‌ترین گونه گوزن شمالی شناخته می‌شود، آسیب وارد می‌کند.

موس‌ها بزرگ‌ترین نوع گوزن از لحاظ هیکل هستند. وزن آن‌ها تا 800 کیلوگرم و قدشان تا 3 متر تا روی سر و حداکثر 2 متر و 30 سانت از شانه‌های‌شان می‌رسد. موس‌ها شاخ‌های بسیار بزرگ و خاصی دارند که در برخی موارد به طول 2 متر هم می‌رسند، با این وجود شاخ‌های 23 تا 27 کیلوگرمی‌شان با سایر اندام‌ها تناسب کامل دارد. این ویدیو مربوط به مدتی قبل است؛ گروهی از علاقه‌مندان به طبیعت و حیوانات برای تماشای عبور گوزن‌های شمالی از اطراف اتوبان صف کشیده‌اند، اما یک راننده بی‌ملاحظه با سرعت از کنار آن‌ها عبور کرده و با گوزن تصادف می‌کند.

خوشبختانه بر اساس گفته‌های افراد حاضر در صحنه موس از این سانحه جان سالم به در می‌برد و سرنشینان شاسی بلند جیپ نیز آسیبی نمی‌بینند و تنها بخشی از شیشه اتومبیل می‌شکند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید موس‌ها با وجود جثه بسیار بزرگ‌شان شناگرهای خوبی هستند و با سرعت بالایی هم می‌دوند. البته این گوزن‌ها بینایی ضعیفی دارند، در حدی که فقط رنگ سفید و سیاه را تشخیص می‌دهند و احتمالا این ضعف در وقوع این تصادف دردناک و ناراحت کننده دخیل بوده است.