آبله میمون

سازمان بهداشت جهانی: همین امروز باید آبله میمون را کنترل کنیم، فردا دیر است

یکی از مسئولان ارشد سازمان بهداشت جهانی با اعلام این که همین امروز باید آبله میمون را کنترل کنیم گفت از کشورها می‌خواهیم تا ذخایر واکسن خود را به این سازمان اعلام کنند.

سیلوی بریاند، مسئول بخش آمادگی برای مقابله با بیماری‌های عفونی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد از تمام کشورها می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر برای مهار شیوع بیماری آبله میمون اقدامات ضروری را انجام دهند و همچنین میزان ذخایر واکسن خود را نیز به این سازمان اعلام کنند. وی افزود اگر اقدامات مناسب امروز به انجام برسد، این بیماری به آسانی قابل مهار خواهد بود.

آمادگی برای مقابله با آبله میمون

مسئول بخش آمادگی برای مقابله با بیماری‌های عفونی سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد کشورهای عضو این سازمان می‌بایست آمار ذخایر نسل اول واکسن‌های آبله خود را اعلام کنند تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق، خود را برای مقابله با شیوع این بیماری آماده کنیم.

آبله میمون

طبق گفته بریاند در حال حاضر اطلاعات دقیقی از میزان دوز واکسن آبله در جهان وجود ندارد و به همین دلیل کشورها برای برنامه‌ریزی بهتر می‌بایست با ما همکاری کنند. البته سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون انبوه برای مقابله با این بیماری را ضروری نمی‌داند، اما از تمام کشورها خواست تا افرادی که در تماس نزدیک با مبتلایان قرار دارند را به شکل هدفمند واکسینه کنند.

گفتنی است آبله میمون به عنوان یک عفونت ویروسی خفیف شناخته می‌شود که نخستین بار در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا شیوع پیدا کرد، اما به تازگی ثبت 300 مورد تایید شده یا مشکوک در 20 کشور موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*