بهترین گوشی های ماه

بهترین گوشی هایی که در ماه گذشته معرفی شدند

در این متن نگاهی خواهیم داشت به بهترین گوشی های ماه می 2022 و به طور مختصر به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت. بیشتر محصولات معرفی شده در ماه گذشته پرچمدار یا بالا رده بودند.

سرانجام ماه می به پایان رسید. در ماه گذشته شاهد عرضه محصولات مهمی بودیم. گوگل در این ماه کنفرانس I/O خود را برگزار کرد و از گوشی اقتصادی پیکسل 6a خود پرده برداشت. همچنین وان پلاس نسخه Racing وان پلاس Ace را برای بازار چین معرفی نمود و ردمی هم محصولات جدید خود، ردمی نوت 11T پرو و ردمی نوت 11T پرو پلاس را رونمایی کرد. علاوه بر این، iQOO هم نسخه جهانی گوشی iQOO Neo 6 را معرفی کرد و اوپو نیز با خانواده رینو 8 خود نخستین محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 را رونمایی کرد.

ماه می یکی از داغ‌ترین ماه‌ها در یک سال اخیر از حیث عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار بود. بر همین اساس امروز در گجت نیوز سعی داریم به مرور مختصر بهترین گوشی های این ماه بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های ماه می 2022

به نظر ما محصولاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، مهم‌ترین عناوینی بودند که در ماه می 2022 رونمایی شدند. البته گوشی‌های دیگری نیز در این ماه به طور رسمی معرفی شدند؛ با این حال محصولات لیست امروز بیش از سایرین محور توجهات واقع شدند. در عین حال اگر احساس می‌کنید جای محصول خاصی در این لیست خالی است، حتما در بخش نظرات، نام گوشی مورد نظر خود را اعلام کنید.

ردمی نوت 11T پرو

ردمی نوت 11 تی پرو

ردمی نوت 11 پرو پلاس، معرفی شکوهمندانه‌ای داشت و قطعا می‌تواند در شمار یکی از بهترین محصولات سال 2022 قرار بگیرد. کمپانی ردمی خانواده Note 11T Pro خود را در دو نسخه پرو و پرو پلاس رونمایی کرد که به جز باتری و سرعت شارژ تفاوت چندانی با هم ندارند.

ردمی نوت 11T پرو از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی ال سی دی با رزولوشن 2460 در 1080 استفاده می‌کند. این پانل نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه کرده و نسبت طول به عرض آن 20.5:9 است. Redmi Note 11T Pro نخستین گوشی دنیا با صفحه نمایش ال سی دی است که موفق به کسب امتیاز A+ از وبسایت دیسپلی میت می‌شود. این صفحه نمایش همچنین از تکنولوژی دالبی ویژن هم پشتیبانی کرده و توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. علاوه بر این، صفحه نمایش ردمی نوت 11T پرو قادر به پشتیبانی از HDR10 بوده و حداکثر روشنایی آن برابر با 650 نیت است.

محصول جدید و قدرتمند ردمی همچنین به تراشه پنج نانومتری دایمنسیتی 8100 مدیاتک هم مجهز است. این تراشه محصولی ارزشمند در کلاس محصولات قدرتمند و خوش قیمت است و در ماه‌های اخیر به محبوبیت فراوانی رسیده است. Dimensity 8100 از چهار هسته کورتکس A78 با سرعت حداکثر 2.8 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتز استفاده می‌کند. همچنین واحد پردازش گرافیکی Mali-G610 MC6 نیز به منظور انجام امور گرافیکی در این گوشی تعبیه شده است.

ردمی نوت 11T پرو همچنین در سه نسخه مختلف به شرح زیر رونمایی شد:

  • شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی؛
  • هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی؛
  • هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی.

البته بر خلاف سایر محصولات ردمی نوت، در 11T Pro خبری از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیست.

خانواده Redmi Note 11T Pro همچنین به یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در پشت مجهز هستند. در کنار این دوربین نیز یک حسگر هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماژول دو مگاپیکسلی ماکرو قرار دارند. همچنین برای ثبت تصاویر سلفی و ویدیوکال نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی در این گوشی تعبیه شده است. از دیگر قابلیت‌های محصولات جدید ردمی هم می‌توان به فرستنده مادون قرمز، NFC، جک 3.5 میلیمتری هدفون و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

این گوشی از وای فای 6، بلوتوث 5.3 و GPS نیز پشتیبانی کرده و به درگاه یو اس بی نوع C مجهز است. همچنین حسگر اثر انگشت آن بر روی قاب کناری قرار دارد و ظرفیت باتری آن 5080 میلی آمپر ساعت است. شارژ سریع باتری نیز با توان 67 وات انجام می‌شود. ردمی نوت‌های جدید همچنین از اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین تفاوت بین نسخه‌های پرو و پرو پلاس از این گوشی ظرفیت باتری آن‌هاست؛ به طوری که نسخه پرو پلاس از یک باتری کوچک‌تر 4400 میلی آمپر ساعتی با توان 120 وات استفاده می‌کند.

آنر 70 پرو پلاس

بهترین گوشی های ماه

آنر نیز یکی از برندهایی بود که در ماه می 2022 محصولات مهمی را رونمایی کرد. خانواده آنر 70 این کمپانی محصولاتی ارزشمند هستند که در سه نسخه روانه بازار خواهند شد. قدرتمندترین عضو این خانواده آنر 70 پرو پلاس است که یکی از بهترین گوشی های ماه گذشته و حتی سال 2022 است.

این گوشی یک صفحه نمایش 6.78 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی دارد که چگالی 429 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه در قسمت جلوی این گوشی 91.1 درصد بوده و نرخ رفرش صفحه نمایش آن 120 هرتز است.

آنر در این گوشی پرچمدار از تراشه دایمنسیتی 9000 استفاده کرده است. این تراشه پنج نانومتری قدرتمندترین محصول مدیاتک در سال 2022 به شمار می‌رود. چیپست Dimensity 9000 از یک هسته کورتکس X2 با سرعت 3.5 گیگاهرتز در کنار سه هسته کورتکس A78 با سرعت حداکثر 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت 2 گیگاهرتز بهره می‌برد. علاوه بر این، واحد پردازش گرافیکی Mali-G710 MC10 نیز آن را به محصولی توانمند برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های فروشگاه گوگل پلی تبدیل می‌کند.

Honor 70 Pro Plus همچنین از هشت یا دوازده گیگابایت رم نیز برخوردار بوده و ظرفیت حافظه داخلی حداکثر 256 گیگابایتی را ارائه می‌دهد. همچنین با توجه به ماهیت پرچمدار این محصول، درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز از آن حدف شده است!

ماژول دوربین نسخه پرو پلاس از آنر 70 سه گانه است. حسگر اصلی آن 54 مگاپیکسلی f/1.9 است و در کنار آن شاهد حضور حسگر تله فوتوی هشت مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری و بزرگنمایی نوری سه برابری هستیم. علاوه بر این، سومین دوربین هم پنجاه مگاپیکسلی و فوق عریض است. این محصول همچنین به یک دوربین سلفی قدرتمند 50 مگاپیکسلی هم مجهز خواهد بود.

آنر 70 پرو پلاس به اسپیکرهای استریو مجهز است و از وای فای 6، بلوتوث 5.2، NFC و GPS پشتیبانی می‌کند. همچنین ظرفیت باتری و توان شارژر آن نیز به ترتیب 4500 میلی آمپر ساعت و 100 وات هستند.

آنر 70

Honor 70

یکی دیگر از بهترین گوشی های ماه گذشته، Honor 70 است که بر خلاف نسخه‌های پرو و پرو پلاس، قیمتی مناسب‌تر داشته و در کلاس محصولات میان رده جای می‌گیرد.

آنر 70 به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل مجهز است. نسبت طول به عرض این صفحه نمایش 20:9 بوده و 90.8 از سطح جلوی این گوشی را نمایشگر تشکیل داده است. همچنین پانل به کار رفته در این صفحه نمایش نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه داده و چگالی پیکسل آن 395 ppi است.

آنر 70 همچنین از تراشه اسنپدراگون 778G+ کوالکام استفاده می‌کند که نسخه اورکلاک شده‌ای از نمونه به کار رفته در بسیاری میان رده های سال 2021 نظیر Honor 60 به شمار می‌رود. این چیپست از یک هسته کورتکس A78 با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز، سه واحد کورتکس A78 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و چهار واحد کورتکس A55 با سرعت حداکثر 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

بعلاوه، واحد پردازش گرافیکی Adreno 642L نیز قادر به اجرای بدون مشکل اکثر بازی‌های فروشگاه گوگل پلی خواهد بود. البته عملکرد گرافیکی این تراشه پایین‌تر از پرچمداران کنونی بازار قرار می‌گیرد.

آنر 70 همچنین در نسخه‌های مختلفی با هشت یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

ماژول دوربین قدرتمند Honor 70 یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده آن در مقایسه با محصولات هم‌رده به شمار می‌رود. حسگر اصلی به کار رفته در این گوشی 54 مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز شاهد حضور یک واحد فوق عریض 50 مگاپیکسلی f/2.2 مجهز به فوکوس خودکار و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی هستیم. همچنین رزولوشن دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل است.

آنر 70 همچنین از وای فای 6 و بلوتوث 5.2 پشتیبانی کرده و به جی پی اس، ان اف سی و درگاه یو اس بی نوع C مجهز است. حسگر اثر انگشت این محصول نیز در زیر صفحه نمایش آن واقع شده است. در کنار همه این موارد، ظرفیت باتری آنر 70 برابر با 4800 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان 66 وات انجام می‌شود.

گوگل پیکسل 6a

بهترین گوشی های ماه

گوگل نیز در ماه می از محصولی جدید رونمایی کرد. این کمپانی در رویداد I/O توسعه دهندگان خود پیکسل 6a را معرفی کرد که محصولی میان رده به شمار می‌رود و تجربه اندروید خالص را با قیمتی پایین‌تر از سایر اعضای خانواده پیکسل 6 ارائه می‌کند. با این حال، Pixel 6a محصولی کاملا توانمند است که به سادگی قادر به قرار گرفتن در لیست بهترین گوشی های ماه می 2022 خواهد بود.

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.1 اینچی داشته و رزولوشن فول اچ دی پلاس با نسبت 20:9 را ارائه می‌دهد. البته نرخ رفرش این صفحه نمایش بر خلاف بسیاری گوشی‌های دیگر حاضر در این لیست تنها 60 هرتز است. متاسفانه گوگل نیز در استفاده از تکنولوژی‌های روز در محصولات میان رده خود، رویکردی مانند اپل دارد و تلاشی برای تجهیز آن‌ها به قابلیت‌های پریمیوم نمی‌کند.

در بخش توان پردازشی، Pixel 6a گوگل وضعیت بسیار مناسبی دارد. این گوشی از چیپست اختصاصی تنسور گوگل استفاده می‌کند. پردازنده تنسور به یک هسته کورتکس X2 با سرعت 2.8 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A76 با سرعت 2.25 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز مجهز است و از واحد پردازش گرافیکی Mali-G78 MP20 استفاده می‌کند. به این ترتیب، تراشه جدید گوگل قادر است اکثر بازی‌های فروشگاه پلی استور را به سادگی هر چه تمام‌تر اجرا کند.

پیکسل 6a همچنین در تنها یک نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

دوربین اصلی پیکسل 6a متشکل از تنها یک حسگر اصلی 12.2 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. مثل همیشه قابلیت‌های نرم افزاری فوق‌العاده‌ای نظیر Magic Eraser، Real Tone و Face Unblur هم در این محصول حاضر هستند. محصول جدید و میان رده گوگل همچنین از درگاه USB-C، بلوتوث 5.2، وای فای 6e و NFC هم پشتیبانی می‌کند. همچنین مطابق روند همیشگی گوگل، Pixel 6a به صورت پیش‌فرض به اندروید 12 خالص مجهز بوده و یکی از نخستین محصولاتی خواهد بود که اندروید 13 را دریافت خواهد کرد.

ظرفیت باتری Pixel 6a هم برابر با 4300 میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. گوگل البته در خصوص توان شارژر این محصول به طور دقیق صحبت نکرده است؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد که این توان عددی بین 18 وات و 30 وات باشد. گوگل همچنین وعده عرضه سه نسخه بعدی اندروید و پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی برای آن را هم داده است.

اوپو رینو 8

اوپو رینو 8

نسخه معمولی از Oppo Reno 8 به یک صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز مجهز است. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 800 نیت است و توسط لایه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این گوشی همچنین به حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR4x و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز خواهد بود.

اوپو رینو 8 از تراشه دایمنسیتی 1300 مدیاتک استفاده می‌کند که نسل جدیدتر و قدرتمندتر از چیپست‌های دایمسنیتی 1200 سال گذشته این کمپانی به شمار می‌رود. تراشه‌های Dimensity 1300 از یک هسته پردازشی کورتکس A78 با سرعت کلاک حداکثر سه گیگاهرتز، سه هسته A78 با حداکثر سرعت 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته A55 با سرعت کلاک حداکثر دو گیگاهرتز بهره می‌برند. بعلاوه، واحد پردازش به کار رفته در این چیپست نیز Mali-G77 MC9 است.

اوپو رینو 8 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری بهره می‌برد؛ اما سایر حسگرهای به کار رفته در ماژول دوربین آن چنگی به دل نمی‌زنند. این حسگرها عبارتند از یک نمونه تک‌رنگ دو مگاپیکسلی و یک حسگر دو مگاپیکسلی ماکرو. علاوه بر این، در قسمت جلوی این گوشی نیز یک حسگر IMX709 سونی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است. استفاده از این سنسور در محصولات اخیر اوپو به یک امر عادی تبدیل شده است. علاوه بر این، تراشه اختصاصی MariSilicon X هم وظیفه انجام امور مرتبط با هوش مصنوعی و بهینه‌سازی تصاویر را بر عهده دارد.

Oppo Reno 8 همچنین از وای فای 6، بلوتوث 5.3 و جی پی اس نیز برخوردار است. علاوه بر این، NFC و درگاه یو اس بی نوع C هم از دیگر قابلیت‌های این میان رده قدرتمند اوپو به شمار می‌روند. حسگر اثر انگشت این محصول هم در زیر صفحه نمایش واقع شده و ظرفیت باتری آن 4500 میلی آمپر ساعت است. شارژ سریع نیز در این گوشی با توان 80 وات انجام می‌شود. محصول جدید اوپو همچنین به اندروید 12 و رابط کاربری Color OS 12 استفاده خواهد کرد.

مشخصات یاد شده به سادگی باعث می شود که نسخه معمولی از رینو 8 در میان بهترین گوشی های میان رده چند ماه اخیر جای گیرد.

اوپو رینو 8 پرو

اوپو رینو 8 پرو

نسخه پرو از Oppo Reno 8 هم در کنار نسخه معمولی این گوشی در شمار یکی از بهترین گوشی های ماه گذشته به شمار می‌رود. این گوشی صفحه نمایشی 6.62 اینچی و امولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل دارد. پانل‌های صفحه نمایش این محصول همچنین از استاندارد HDR10+ پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی 1300 نیت را ارائه می‌دهند. همچنین نسبت طول به عرض این صفحه نمایش 20:9 بوده و حفاظت از آن توسط لایه گوریلا گلس 5 انجام می‌شود.

اوپو رینو 8 پرو همچنین از چیپست‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام استفاده می‌کند. این چیپست نخستین محصول چهار نانومتری میان رده بازار به شمار می‌رود و حداکثر سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این اوپو رینو 8 پرو در سه نسخه زیر روانه بازار خواهد شد:

  • 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی؛
  • 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی؛
  • 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی.

چینش دوربین Oppo Reno 8 Pro سه‌گانه است. حسگر اصلی به کار رفته در این گوشی 50 مگاپیکسلی است. علاوه بر این یک سنسور هشت مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 در کنار یک دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی هم سایر اعضای سیستم دوربین این محصول را تشکیل می‌دهند. بعلاوه، دوربین سلفی این گوشی هم 32 مگاپیکسلی است. رینو 8 پرو همچنین از یک اسپیکر نیز بهره می‌برد؛ اما فاقد درگاه 3.5 میلیمتری هدفون است.

از حیث اتصالات، محصول جدید اوپو به وای فای 6 و بلوتوث 5.2 مجهز است. علاوه بر این، NFC و درگاه یو اس بی نوع C هم از سایر مشخصات این گوشی به شمار می‌روند.

اوپو رینو 8 پرو پلاس

بهترین گوشی های ماه

قدرتمندترین گوشی از خانواده Reno 8 اوپو نیز یکی دیگر از برترین محصولات معرفی شده در ماه گذشته بود. البته مشخص نیست که این گوشی در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. با این حال، مشخصات قدرتمند این گوشی آن را به محصولی توانمند در تمامی بازارها تبدیل خواهد کرد.

رینو 8 پرو پلاس از یک صفحه نمایش 120 هرتزی امولد و  6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده می‌کند. نسبت اندازه نمایشگر به سطح جلویی گوشی برابر با 93.4 درصد و نرخ نمونه‌برداری تاچ در آن برابر با 360 هرتز است. بعلاوه، این گوشی قادر به نمایش صد درصدی ناحیه رنگ DCI-P3 بوده و حداکثر روشنایی 950 نیت را ارائه می‌دهد. مسئولیت حفاظت از این صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت هم بر عهده لایه گوریلا گلس 5 کمپانی کورنینگ است.

اوپو در پرچمدار جدیدش از تراشه Dimensity 8100 Max استفاده کرده و در کنار آن هم از چیپ‌های MariSilicon X بهره برده است که عملکرد دوربین را به طرز چشمگیری ارتقا می‌دهد. این گوشی همچنین در نسخه‌های مختلف خود تا سقف 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 خواهد داشت.

سیستم دوربین اوپو رینو 8 پرو پلاس نیز سه‌گانه و متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است و از حسگرهای IMX709 استفاده می‌کند.

باتری Oppo Reno 8 Pro+ ظرفیتی 4500 میلی آمپر ساعتی داشته و شارژ سریع آن با توان 80 وات انجام می‌شود. علاوه بر این، رابط کاربری ColorOS 12.1 بر اساس اندروید 12 به طور پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های محصول جدید اوپو هم می‌توان به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، وای فای 6، بلوتوث 5.3، NFC و درگاه یو اس بی نوع C اشاره کرد.

ضخامت این گوشی قدرتمند تنها 7.34 میلیمتر و وزن آن 183 گرم است.

OnePlus Ace Racing

وان پلاس ace نسخه ریسینگ

در ماه آوریل کمپانی خوشنام وان پلاس، گوشی وان پلاس Ace را رسما رونمایی کرد. با این حال، کمتر از یک ماه بعد، نسخه‌ای جدید از این گوشی تحت نام Racing Edition نیز توسط این کمپانی معرفی شد. نسخه ریسینگ، ارزان‌قیمت‌تر از نسخه معمولی است. با این حال با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 8100 مکس مدیاتک، این نسخه عملکردی مشابه با OnePlus Ace معمولی ارائه می‌دهد.

نسخه ریسینگ ادیشن از یک صفحه نمایش 6.59 اینچی ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. حفره بالای صفحه نمایش این گوشی در قسمت بالا و سمت چپ آن قرار دارد. علاوه بر این، نرخ نمونه‌برداری تاچ در این گوشی 240 هرتز است.

همان طور که اشاره شد، نسخه Racing Edition به تراشه دایمنسیتی 8100 مکس مجهز است. در کنار این تراشه قدرتمند تا سقف 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی به کار رفته است. این محصول هم نظیر بسیاری محصولات دیگر این لیست فاقد درگاه کارت حافظه خارجی است.

ظرفیت باتری در وان پلاس Ace ریسینگ ادیشن برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان 67 وات انجام می‌شود. همچنین وزن این دستگاه هم حدود 205 گرم و ضخامت آن 8.7 میلیمتر است.

در قسمت پشت، گوشی جدید وان پلاس از یک ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. حسگر اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو هم قرار دارند. همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی نیز در این گوشی حضور دارد.

نسخه Racing Edition از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 استفاده می‌کند. همچنین مواردی نظیر حسگر اثر انگشت بر روی قاب کناری، قابلیت فیس آنلاک به کمک هوش مصنوعی، جک 3.5 میلیمتری هدفون و NFC نیز از قابلیت‌های این گوشی به شمار می‌رود.

مشخص نیست که این گوشی چه زمانی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. با این حال بر اساس شایعات موجود، نام نسخه جهانی آن احتمالا وان پلاس 10R خواهد بود.

iQOO Neo 6 (نسخه جهانی)

بهترین گوشی های ماه

یکی از محصولات ارزشمندی که در ماه گذشته رونمایی شد هم نسخه جهانی از گوشی iQOO Neo 6 است که در شمار بهترین گوشی های ماه قرار می‌گیرد. نسخه جهانی این گوشی از تراشه‌ای متفاوت با نسخه چینی استفاده می‌کند.

این گوشی صفحه نمایشی 6.62 اینچی با پانل‌های امولد و رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. نرخ رفرش این صفحه نمایش 120 هرتز و حداکثر روشنایی آن 1300 نیت است. علاوه بر این، صفحه نمایش گوشی iQOO Neo 6 قادر به نمایش محتوای HDR10+ هم خواهد بود.

نئو 6 همچنین از تراشه‌های اسنپدراگون 870G استفاده می‌کند که حداکثر سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز داشته و به واحد گرافیکی Adreno 650 هم مجهز است. این گوشی همچنین از حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بهره برده و به واسطه قابلیت رم مجازی قادر به افزایش میزان رم به اندازه چهار گیگابایت است.

در قسمت پشت این گوشی هم سه دوربین قرار دارند. دوربین اصلی این ماژول رزولوشن 64 مگاپیکسلی (f/1.89) دارد و به لرزشگیر نوری مجهز است. بعلاوه، یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک نمونه دو مگاپیکسلی ماکرو نیز تکمیل‌کننده ماژول دوربین سه‌گانه محصول جدید iQOO هستند و دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است. برخی از قابلیت‌های تصویربرداری این گوشی نیز عبارتند از مد پرتره، مد 64M، مد پانوراما، تصاویر زنده، اسلو موشن، تایم لپس، مد Pro، استیکرهای AR، مد doc، اکسپوژر طولانی و Dual View.

iQOO Neo 6 یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد که با توان 80 وات شارژ می‌شود. به این ترتیب شارژ این باتری از صفر تا پنچاه درصد تنها در 12 دقیقه انجام می‌شود. علاوه بر این، گوشی جدید iQOO به یک سیستم خنک‌کننده 36907 میلیمتر مربعی هم مجهز است. نئو 6 به طور پیش‌فرض به رابط کاربری Funtouch OS 12 بر پایه اندروید 12 مجهز خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی هم می‌توان به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، 5G، 4G، بلوتوث 5.2، وای فای دو بانده و اسپیکرهای دوگانه اشاره کرد. ابعاد این محصول برابر با 163 در 76.16 در 8.54 میلیمتر و وزن آن 190 گرم است.

Vivo T2X

ویوو T2X

ویوو T2X میان رده‌ای ارزشمند و پرقدرت از ویوو است که از تراشه‌های توانمند دایمنسیتی 1300 استفاده می‌کند. این گوشی همچنین در شمار تنها محصولات بازار است که تراشه قدرتمند خود را با یک باتری عظیم‌الجثه 6000 میلی آمپر ساعتی ادغام می‌کند. باتری‌های با این ظرفیت معمولا تنها در محصولات رده پایین بازار قابل مشاهده هستند؛ با این وجود ویوو توانسته در محصول جدیدش به طور همزمان از پردازنده قدرتمند و باتری حجیم استفاده کند.

میان رده جدید ویوو به یک صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS LCD مجهز است که نرخ رفرش 144 هرتز داشته و حداکثر روشنایی آن 650 نیت است. علاوه بر این در قسمت بالای صفحه نمایش نیز یک حفره قطره‌ای شکل قرار دارد.

در قلب این محصول تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی 1300 مدیاتک و واحد پردازش گرافیکی Mali G77 قرار دارد. علاوه بر این، هشت گیگابایت رم LPDDR4X و تا سقف 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 نیز برای میان رده جدید ویوو در نظر گرفته شده است.

ویوو T2X از یک دوربین دوتایی در پشت بهره می‌برد. حسگر اصلی رزولوشنی 50 مگاپیکسلی دارد و یک لنز ماکروی دو مگاپیکسلی هم در کنار آن قرار گرفته است. این گوشی همچنین یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی فوق‌العاده در اختیار دارد که شارژ سریع آن با توان 44 وات انجام می‌شود. بعلاوه، محصول جدید ویوو از شارژ معکوس 6 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

ویوو T2X در دو رنگ آبی و مشکی به بازار عرضه خواهد شد. البته قاب پشتی این گوشی طراحی مات دارد. از قابلیت‌های کلیدی آن نیز می‌توان به یو اس بی نوع C، حسگر اثر انگشت بر روی قاب کناری و جک 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد. وزن این محصول میان رده نیز 203 گرم و ابعاد آن 163.87 در 75.33 در 9.21 میلیمتر است.

ویوو S15

vivo S15

دیگر نماینده ویوو در لیست بهترین گوشی های ماه می 2022، سری S15 است. این خانواده دوربین قدرتمند و طراحی چشم‌نوازی دارند و البته مشخصات فنی قابل توجهی را هم ارائه می‌کنند. البته ممکن است با عرضه در بازارهای جهانی، نام این سری گوشی‌ها به ویوو V25 تغییر کند.

نسخه استاندارد از Vivo S15 صفحه نمایشی 6.62 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز دارد. همچنین در این محصول از تراشه اسنپدراگون 870 به همراه حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده شده است. بعلاوه، ظرفیت باتری برابر با 4400 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ سریع آن با توان 66 وات انجام می‌شود.

ویوو S15 همچنین یک دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی داشته و در کنار آن به یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی هم مجهز است. رزولوشن دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسل است. نسخه استاندارد S15 قادر به ضبط ویدیوهای 4K خواهد بود.

ابعاد این محصول برابر با 161.09 در 74.31 در 7.99 میلیمتر و وزن آن 197 گرم است. سایر مشخصات این گوشی مشابه با نسخه پرو خواهد بود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

ویوو S15 پرو

ویوو اس 15 پرو

نسخه Pro از ویوو S15 صفحه نمایشی 6.56 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد که نسبت صفحه نمایش 92.7 درصدی را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش همچنین از محتوای HDR نیز پشتیبانی کرده و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند.

ویوو محصول جدیدش را به تراشه دایمنسیتی 8100 با حداکثر سرعت کلاک 2.85 گیگاهرتز مجهز کرده و در کنار آن تا سقف 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم برای آن در نظر گرفته است. ظرفیت باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت و شارژ سریع آن 80 واتی است.

ماژول دوربین سه‌گانه S15 Pro متشکل از یک حسگر 50 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز پرتره دو مگاپیکسلی دیگر است. این ماژول دوربین قادر به ثبت ویدیوهای 4K است. همچنین دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی خواهد بود.

سایر ویژگی‌های این گوشی نیز عبارتند از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، رابط کاربری OriginOS بر اساس اندروید 12، وای فای دو بانده، بلوتوث 5.3، وای فای 6، درگاه USB-C و ان اف سی.

گوشی Vivo S15 Pro همچنین ابعادی 158.9 در 73.52 در 8.55 میلیمتر داشته و 188 گرم وزن دارد.

ویوو Y33E

بهترین گوشی های ماه

پایان‌بخش لیست بهترین گوشی های ماه گذشته نیز یک محصول اقتصادی و پایین‌رده است که طبیعتا برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند گرانقیمت و قدرتمند چندان جذاب نیست. با این حال، تصمیم گرفتیم یک گزینه اقتصادی ارزشمند را نیز برای علاقمندان به این دسته محصولات در لیست این ماه خود جای دهیم.

ویوو Y33e صفحه نمایشی 6.51 اینچی دارد که از پانل‌های ال سی دی با رزولوشن اچ دی پلاس بهره می‌برد. همچنین نسبت طول به عرض این صفحه نمایش 20:9 و نرخ رفرش آن 60 هرتز است. علاوه بر این، حفره قطره‌ای شکل که محل جاگیری دوربین سلفی است نیز در بالای این صفحه نمایش قابل رویت است.

گوشی Y33E از تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی 700 مدیاتک بهره می‌برد که معماری هفت نانومتری داشته و از واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 استفاده می‌کند. همچنین چهار گیگابایت رم LPDDR4X در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی هم در این محصول گنجانده شده‌اند. نسخه چینی از این گوشی به رابط کاربری OriginOS Ocean بر اساس اندروید 12 مجهز است. با این وجود انتظار می‌رود که نسخه جهانی آن به رابط کاربری FuntouchOS 12 مجهز شود.

Vivo Y33E همچنین از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور دو مگاپیکسلی ثانویه و فلش ای ای دی بهره می‌برد. بعلاوه، دوربین سلفی نیز رزولوشن هشت مگاپیکسلی دارد.

ظرفیت باتری گوشی اقتصادی جدید ویوو برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است و شارژ آن با توان 10 وات انجام می‌شود. در این میان، پورت شارژ یو اس بی نوع C، درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو اس دی در کنار جک 3.5 میلیمتری هدفون و حسگر اثر انگشت که بر روی قاب کناری واقع شده است، از مشخصات این محصول به شمار می‌روند.

ویوو Y33E در دو رنگ آبی و مشکی به بازار عرضه می‌شود و 198 گرم وزن دارد. همچنین ابعاد آن نیز 164 در 75.84 در 8.45 میلیمتر خواهد بود. بعلاوه، پشتیبانی از دو سیم کارت، 5G، وای فای، بلوتوث 5.1 و GPS از دیگر قابلیت‌های آن به شمار می‌روند.

جمع‌بندی لیست بهترین گوشی های ماه می 2022

در این متن بهترین گوشی‌های معرفی شده در ماه گذشته میلادی را معرفی کردیم. اگر گمان می‌کنید نام محصول خاصی در این لیست حضور ندارد، درخواست می‌کنیم ما را با نظرات خود از این امر آگاه کنید.

در ماه ژوئن نیز احتمالا همانند ماه می شاهد رونمایی از محصولات مهمی باشیم. با رونمایی رسمی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، می‌توان انتظار داشت که در این ماه چندین محصول جدید مجهز به این تراشه‌ها معرفی شوند. موتورولا Edge 30 اولترا، گوشی تاشوی موتو RAZR 3 و پرچمداران جدید شیائومی همانند شیائومی 12S یا شیائومی 12 اولترا از جمله این محصولات هستند.

همچنین عدم حضور محصول مهمی از کمپانی ریلمی نیز یکی از نکات جالب توجه در لیست بهترین گوشی های هوشمند ماه گذشته است. با این وجود انتظار داریم در ماه ژوئن این خلا جبران شود و شاهد معرفی چندین گوشی مختلف از ریلمی در این ماه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*