نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی در WWDC 2022 معرفی شد

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی شد و قرار است تا سیستم مولتی مدیا خودروها را به سطح بالاتری ببرد.

اکثر طرفداران ایرانی اپل بعد از معرفی سیستم عامل iOS 16 و لپ تاپ‌های جدید این غول فناوری در کنفرانس سالیانه WWDC 2022، مانیتور خود را خاموش کردند اما می‌توان گفت که کاربران خارجی اپل، یک سورپرایز بزرگ را شاهد بودند.

سرویس‌های محبوب سیستم مولتی مدیا خودرو خودرو یعنی اپل کارپلی و اندروید اتو، شاید برای ما زیاد معنا نداشته باشند اما این سرویس‌ها، به نوعی با زندگی روزمره مردم دنیا پیوند خورده‌اند. در ادامه به نسل جدید Apple Carplay، تغییرات آن نسبت به نسل قبلی و مهم‌ترین شگفتانه‌ی اپل برای این سرویس نگاهی خواهیم داشت.

معرفی نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

اکثر خودروهای مدل 2022 و 2023، با نمایشگر دوال اسکرین و حتی تریپل اسکرین طراحی شده‌اند. پس می‌‎توان انتظار داشت که در سال‌های آینده، با داشبورد هایی رو به رو شویم که به صورت یک تکه از نمایشگرهای دیجیتال منحنی شکل ساخته شده باشند.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

کنترل و شخصی سازی تمام ویجت‌ها، فونت‌ها، رنگ و موارد دیگر در صفحه نمایش پشت آمپر

ایده اصلی ساخت نسل بعدی سرویس اپل کارپلی دقیقا همین موضوع است. باید بگویم که این نسل از Apple Carplay، چیزی فراتر از یک سیستم مولتی مدیای معمولی را ارائه می‌دهد و تقریبا اتاق خودرو را به یک سیستم مانیتورینگ تبدیل می‌کند.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

در نسل‌های قبلی این سرویس، بیشتر با یک سیستم میرورینگ طرف بودیم که فقط اطلاعات گوشی را به روی نمایشگر سیستم مولتی مدیا می‌آورد اما در نسل جدید، اپل کارپلی همه چیز را بر عهده گرفته است. اکنون می‌تواند این سرویس را علاوه بر نمایشگر وسطی، بر روی صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر هم داشته باشید.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

چنین قابلیتی به معنای این است که شما می‌توانید صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر خود را با هر حالتی که دوست دارید شخصی سازی کنید. یعنی از ویجت‌ها، رنگ، فونت، اندازه نوشته‌ها تا اعلانات و تاریخ، همه و همه گوش به فرمان شما خواهند بود.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

همچنین گفته می‌شود که در نسل بعدی سرویس اپل کارپلی، بهبودهای گسترده‌ای به سیستم مولتی مدیا و خصوصا سیستم مسیریابی آمده‌اند. یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده، به سیستم رابط کاربری خودرو و اپل کارپلی مربوط می‌شود که از طریق آن، قادر خواهید بود تا مواردی مثل درجه‌ی گرم کن صندلی و سیستم تهویه هوا را از طریق کارپلی کنترل کنید.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

در ادامه به حالت‌های مختلف صفحه نمایش می‌رسیم که با توجه به راحتی کاربر، می‌تواند در حالت‌های افقی، عمودی، چند پنجره‌ای، آبشاری و به طور کلی، حالت مولتی اسکرین باشد.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

به علاوه اعلانات مربوط به تماس‌ها (و شاید پیامرسان‌ها) هم به روی صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر آمده‌اند تا کمترین میزان از حواس پرتی متوجه راننده باشد.

خودروهای هماهنگ با نسل جدید سرویس Apple Carplay

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

در حال حاضر قرار است این سرویس در محصولات 14 خودروساز برتر جهان استفاده شود. اسامی این شرکت‌ها را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. همچنین باید بگوییم که نسل بعدی سرویس اپل کارپلی در تمام محصولات 2023 این برندها حضور خواهد داشت.

مزیت اصلی نسل بعدی سرویس اپل کارپلی نسبت به نسل‌های گذشته و قوت گرفتن پروژه خودرو اپل

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

شاید مهم‌ترین بهبود این نسل نسبت به مدل‌های قبلی، به هماهنگی اپل کارپلی با سیستم‌های فنی خودرو مربوط باشد. در این نسل می‌توانید سرعت خودرو، دور موتور، میزان روغن، میزان مصرف سوخت، دمای آب، میزان باد لاستیک‌ها و عمر آن‌ها، سرویس‌های دوره‌ای، ایرادات نرم افزاری و مواردی از این دست را بر روی اپلیکیشن مخصوص اپل کارپلی داشته باشید.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

طبیعی است که رانندگان با داشتن چنین اطلاعاتی قادر خواهند بود تا کنترل بیشتری بر روی وسایل نقلیه خود داشته باشند.

نسل بعدی سرویس اپل کارپلی

پس به طور کلی می‌توان گفت که اپل یک قدم به ساخت سیستم تمام هوشمند کنترل خودرو نزدیک شود. پس باید طی همین سال‌های رو به رو، منتظر ظهور نسخه اولیه‌ی اپل کار یا همان خودرو اپل باشیم.

در پایان باید بگوییم که شما می‌توانید تمام اخبار مربوط به کنفرانس سالیانه‌ی WWDC 2022 اپل را از طریق این لینک از وب سایت گجت نیوز دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*