لپ تاپ تمام روسی Bitlaze Titan BM15

اولین لپ تاپ تمام روسی با پردازنده بومی رونمایی شد؛ ‌Bitlaze Titan BM15

اولین لپ تاپ تمام روسی رونمایی شد. لپ تاپ Bitlaze Titan BM15 حتی از پردازنده بومی نیز برخوردار است که نشان از پیشرفت فناوری در روسیه دارد.

پس از حمله نظامی به اوکراین، روسیه با مشکلات زیادی روبرو شد. کشورها یک به یک تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کردند. در این بین تحریم‌های مربوط به حوزه تکنولوژی که شامل بخش نرم افزار و سخت افزار می‌شود، بیشترین ضربه را به کاربران روسیه‌ای محصولات الکترونیکی زد. براساس این تحریم‌ها، روسیه قادر به واردات هیچ محصول یا قطعات الکترونیکی از کشورهای وضع‌کننده تحریم نیست.

بیشتر بخوانید:

گوشی بومی روسیه، حتی در شرایط جنگ و ممنوعیت واردات هم فروش خوبی ندارد!

گوگل، اپل، اینتل و بسیاری دیگر از شرکت‌های حوزه فناوری، به طور کامل ارائه محصول و خدمات به روسیه را متوقف کردند. اما دولت روسیه این تحریم‌ها را به چشم یک فرصت دید و از آن نهایت استفاده را کرد. دقیقاً چیزی که در مورد شرکت چینی هواوی نیز صدق می‌کند. نتیجه‌ی آن، توسعه سیستم عامل اختصاصی شد که می‌تواند جایگزین خوبی برای ویندوز باشد. یکی از شرکت‌های روسیه‌ای نیز اولین لپ تاپ تمام روسی به نام Bitlaze Titan BM15 را نیز رونمایی کرده است که زیر قاب آن خبری از پردازنده‌های دو کمپانی اینتل و AMD نیست و در واقع از پردازنده بومی Baikal-M قدرت می‌گیرد.

امکانات لپ تاپ تمام روسی ‌Bitlaze Titan BM15

لپ تاپ تمام روسی Bitlaze Titan BM15

این لپ تاپ آزمون بزرگی برای روسیه است و باید دید آیا می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد تا جایگزین لپ تاپ‌های بزرگ جهان شود یا خیر. از امکانات Bitlaze Titan BM15 می‌توان به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی 1080p با پنل IPS، رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD اشاره کرد. این لپ تاپ از وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و دارای پورت USB 3.0، پورت HDMI، پورت USB Type-C و اینترفیس RJ-45 به همراه جک هدفون است. ظرفیت باتری این دیوایس نیز ۶ هزار میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است.

سازنده روسی می‌گوید دو نسخه از این لپ تاپ با جنس بدنه متفاوت عرضه خواهد شد. در واقع به جز نسخه معمولی که به بدنه آلومینیومی مجهز است، نسخه گران قیمت‌تر این لپ تاپ با بدنه مستحکم تیتانیومی نیز وارد بازار خواهد شد.

لپ تاپ تمام روسی Bitlaze Titan BM15

اما در زیر قاب اولین لپ تاپ تمام روسی Bitlaze پردازنده‌ای از خانواده “Baikal-M” حضور پیدا کرده که یک شرکت روسیه‌ای آن را تولید کرده است. اگرچه این پردازنده از فناوری لیتوگرافی ۲۸ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کند و از معماری ۸ هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A57 و فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی برخوردار است. پردازشگر گرافیکی همراه این تراشه نیز Mali-T628 MP8 است که آن نیز با فرکانس ۷۵۰ مگاهرتزی فعالیت می‌کند. این لپ تاپ از حافظه دو کانال DDR4-2400 یا DDR3-1600 پشتیبانی می‌کند. مصرف انرژی چیپست آن نیز از ۳۵ وات تجاوز نمی‌کند. در نهایت باید به سیستم عامل Astra Linux یا Alt Linux روی لپ تاپ Bitlaze اشاره کرد.

پردازنده لپ تاپ روسیه‌ای Baikal

شرکت Bitlaze این لپ تاپ را با قیمتی بین ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار روبل روسیه (۱۶۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار) وارد بازار خواهد کرد. ضمناً در ابتدا ۱۰۰۰ نسخه از این دستگاه تولید می‌شد و در صورت تقاضای بیشتر، میزان این تولید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*