ساعت هوشمند متا

متا پروژه ساخت ساعت هوشمند خودش را کنار گذاشته است

هزینه‌ها اجازه ساخت و عرضه ساخت هوشمند متا را نداد. قرار بود Meta این گجت پوشیدنی را به عنوان نخستین ساعت هوشمند با دوربین دوگانه عرضه کند.

به نقل از بلومبرگ، کمپانی متا پروژه توسعه ساعت هوشمند خودش با دو دوربین داخلی را کنار گذاشته است. این دستگاه که با کدنام Milan در دست توسعه قرار داشت، قرار بود بهار سال ۲۰۲۳ میلادی با قیمت حدود ۳۵۰ دلاری عرضه شود. ظاهراً مشکلات فنی و همچنین کاهش هزینه‌های کلی در کمپانی متا (فیسبوک سابق) باعث لغو این پروژه شده است. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته تصاویری از این اسمارت واچ زیبا به بیرون درز کرده بود.

اکثر ساعت‌های هوشمند از جمله اپل واچ در حال حاضر فاقد هرگونه دوربین است؛ بنابراین متا امیدوار بود که با قرار دادن نه تنها یک دوربین، بلکه دو دوربین روی ساعت هوشمند خود بتواند تغییرات بزرگی را در بازار رقابتی گجت‌های پوشیدنی به وجود بیاورد.

ساعت هوشمند متا چه امکانات نوآورانه‌ای داشت؟

دوربین اول این گجت یک سنسور سلفی ۵ مگاپیکسلی بود که درون یک بریدگی بسیار کوچک روی نمایشگر تعبیه شده بود و کاربر می‌توانست از آن برای مکالمات ویدیویی خود استفاده کند. دوربین دوم هم در زیر دستگاه قرار گرفته است که به کاربر اجازه می‌دهد وقتی ساعت را از مچ دست خود جدا کرد، بتواند با آن عکاسی و فیلمبرداری کند.

ساعت هوشمند متا

متا می‌گوید با دوربین ثانویه این ساعت هوشمند به مشکل خورده است و آن در توانایی ساعت برای دریافت سیگنال‌های عصبی از طریق مچ دست اختلال ایجاد می‌کند. این مشکل جدی است، زیرا این دیوایس فقط به عنوان یک اسمارت واچ معمولی عمل نمی‌کند، بلکه وظیفه کنترل عینک واقعیت افزوده و دیگر لوازم جانبی متاورس را نیز بر عهده دارد.

ساعت هوشمند Meta امکانات یک اسمارت واچ معمولی مثل ‌GPS، اتصال سلولی از طریق سیم‌کارت، ردیابی فعالیت و پخش موسیقی را ارائه می‌کرده و به صورت یکپارچه با اپلیکیشن‌های زیرمجموعه‌های شرکت متا مثل واتساپ و اینستاگرام نیز سازگار بوده است. ظاهراً کاربران با هر بار شارژ کامل قادر به ۱۸ ساعت استفاده از این دیوایس می‌بودند. متا همچنین به دنبال همکاری با سازندگان لوازم جانبی برای ساعت هوشمند خود بود که به کاربر اجازه می‌داد ساعت را به کوله‌پشتی خود متصل کرده و از آن به عنوان یک دوربین استفاده کنند.

بلومبرگ می‌گوید اگرچه این پروژه لغو شده است، اما متا هنوز روی چند دستگاه مبتنی بر مچ دست کار می‌کند. این بخشی از برنامه‌های مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا برای ارائه سخت افزارهای مصرفی بیشتر به کاربران و کاهش اتکا به استفاده از خدمات اپل و گوگل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*