کمک ایلان ماسک به اوکراین از طریق استارلینک

کمک ایلان ماسک به اوکراین از طریق استارلینک، بیشتر از حد تصور است

طبق گزارش‌های منتشر شده، ایلان ماسک و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، کمک شایانی به مردم جنگ‌زده اوکراین کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا می‌گوید از زمان آغاز تهاجم روسیه به کشور اوکراین در ماه فوریه، ۱۵ هزار پایانه استارلینک به اوکراین ارسال شده است.

در 5 ژوئن، ایلان ماسک یک ویدیوی کوتاه از جلساتش در توییتر منتشر کرد که به گفته او در اوایل هفته با کارمندان اسپیس ایکس هم به اشتراک گذاشته شده بود. در یکی از اسلایدها شاهد نمایش چندین پایانه Starlink هستیم که در یک منطقه بزرگ و در فضای باز قرار گرفته‌اند. در متن ویدیو آمده است که ۱۵ هزار پایانه استارلینک به کشور اوکراین تحویل داده شده است. این رقم پیشتر توسط فایننشال تایمز هم گزارش شده بود.

Starlink نام زیر شاخه‌ای از کمپانی SpaceX است که شامل حدود ۲ هزار ماهواره در مدار پایین زمین می‌شود که برای پخش اینترنت در سراسر جهان طراحی شده‌اند.

میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر کشور اوکراین در ماه می اعلام کرده بود که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روزانه از حدود ۱۵۰ هزار کاربر در اوکراین میزبانی می‌کند. وی افزود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای اوکراینی‌هایی که در طول تهاجم روسیه در کشور باقی مانده‌اند، حیاتی بوده است.

کمک ایلان ماسک به اوکراین از طریق استارلینک همچنان ادامه دارد

شرکت اسپیس ایکس ارسال پایانه‌های Starlink به اوکراین را از ماه فوریه آغاز کرد؛ درست زمانی که ماسک به تازگی تایید کرده بود که این سرویس در اوکراین فعال می‌شود. واشنگتن پست در آوریل گزارش داد که احتمالا دولت ایالات متحده آمریکا به عملیات ارسال پایانه‌ها و خدمات Starlink در اوکراین کمک مالی کرده باشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اصلًا جای تعجّب نیست حتّیٰ اگر ابزار و اشتراک اینترنت را به اوکراین مفتی بخشد. امپریالیزم امریقا آخرین قمارش است. لذا همۀ اتباع جهان غرب را به این بهانه با خود متحد نموده تا روسیا و چین را شکست دهد. هیچ ابائی از جنگ سوم جهانی هم ندارد. از قضا بنزین بر آتش مي‌ریزد تا شاید بهانه یافت و هردو را یکشب بمب اتم زد. ما باید به فکر خودمان مي‌بودیم که متأسفانه خوابیم. کشوری با ملیونها هکتار صحرای بایر و ملیونها نفر نیروی انسانی بیکار بر ساحل اقیانوس چرا خاک بر سرش شده اگر اهل تقواست؟ لابد میگی خر شویم کار طبیعت است! خوب این طبیعت را کی آفریده؟ این کون به فرمان کی مي‌گردد؟ سرخود هم باشد چرا نامهربان شده؟ اگر طبیعت هم پروردگاری دارد چرا التماسش نکنیم؟ چرا سر و پا پتی به صحرا رفته نماز استسقاء و آیات نخوانیم؟ هان مي‌ترسی دعات نگیرد، غرورت بشکند؟ پس باش تا ضربۀ کمرشکن را بخوری آنگاه خواهی فهمید خیانت برجام محض سرکاری بود. فسوسا که اشک حسرت و انگشت ندامت گزیدن فایده ندارد.
    و السلام

  2. این کارش عالیه دمشگرم

    اینرنت ماهواره ایی بلای آسمانی کمونیست ها خخخخ