دوربین سلفی آیفون ۱۴

دوربین سلفی آیفون ۱۴، بزرگ‌ترین تغییرات سالیان اخیر را دریافت خواهد کرد

اطلاعاتی که به دست ما رسیده خبر از پیشرفت چشمگیر دوربین سلفی آیفون ۱۴ می‌دهد. بر اساس این اطلاعات دوربین جلو خانواده iPhone 14 باید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد.

اوایل امسال، گزارش‌های متعددی منتشر شد که همگی حاکی از ارتقا جدی دوربین سلفی آیفون ۱۴ بودند. حالا مینگ چی کو با توجه به اطلاعاتی که از تأمین کنندگان قطعات سخت افزاری و تجهیزات دوربین سلفی مورد نیاز اپل به دست آورده، این را تأیید می‌کند که دوربین سلفی iPhone 14 بزرگ‌ترین ارتقا در طول این سال‌ها را دریافت خواهد کرد.

دوربین سلفی آیفون ۱۴

آنطور که این افشاگر در یک پست وبلاگی نوشته و آن را در صفحه توییتر خودش نیز منتشر کرده، اپل تأمین‌کنندگان جدیدی برای توسعه دوربین سلفی آیفون ۱۴ پیدا کرده است. برخی از آن‌ها مثل سونی در حال حاضر هم همکار اپل هستند و همچنان به تأمین سنسورهای دوربین برای آیفون‌های جدید ادامه می‌دهند. لنزها از سوی شرکت‌های Genius و Largan تأمین خواهند شد، در حالی که ماژول فوکوس جدید آن‌ها از سوی Alps و Luxshare تأمین می‌شود.

اما دوربین سلفی آیفون ۱۴ چطور؟

گفته می‌شود اپل برای نخستین بار از شرکت کره‌ای LG Innotek برای تأمین سنسورهای دوربین سلفی آیفون استفاده خواهد کرد. این قرارداد در حالی منعقد شده است که اپل از تأمین‌کنندگان چینی به دلیل مشکلاتی که کیفیت دوربین‌های سلفی آیفون داشت ناراضی هستند.

آنطور که مینگ چی کو گزارش می‌دهد، آیفون 14 اپل بزرگ‌ترین ارتقا را در بخش دوربین سلفی طی این سال‌ها دریافت خواهد کرد. این تحلیلگر معتقد است که دوربین جدید به فوکوس خودکار جدیدی مجهز می‌شود که نتیجه آن کیفیت به مراتب بهتر تصویر هم برای فیلمبرداری و هم عکاسی در مقایسه با سنسورهای فوکوس ثابت فعلی است.

دوربین سلفی آیفون ۱۴

از دیگر بخش‌های ارتقا یافته آن می‌توان به استفاده از یک لنز ۶ قسمتی به جای یک لنز ۵ قسمتی اشاره کرد. گشودگی دیافراگم این دوربین نیز f/1.9 خواهد بود، در حالی که از زمان عرضه آیفون ۱۱ به بعد، گوشی‌های اپل از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کردند.

مدل‌های پرو، پیشرفته‌تر نیز خواهند بود.

در حالی که پیشرفت دوربین سلفی، تمام مدل‌های سری iPhone 14 را در بر می‌گیرد، اما برخی دیگر از پیشرفت‌ها مختص به مدل‌های گران قیمت‌تر Pro است. بر اساس گزارش‌های پیشین، دو مدل پرو امسال یک دوربین واید جدید با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و رزولوشن فیلمبرداری 8K را دریافت خواهند کرد.

متأسفانه مدل‌های ارزان‌تر این خانواده همچنان از همان دو دوربین واید و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌مند خواهند بود. اما این بدان معنا نیست که لنز آن‌ها هیچ پیشرفتی نخواهد داشت.

آیفون ۱۴ در چهار نسخه مختلف عرضه می‌شدو که شامل دو مدل معمولی و دو مدل پرو می‌شود. اپل تولید آیفون مینی را متوقف می‌کند و یک مدل بزرگ ۶.۷ اینچی به نام آیفون ۱۴ مکس را جایگزین آن خواهد کرد. در حالی که ابعاد نمایشگر این گوشی هم اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس است، اما از نظر امکانات و طراحی نمایشگر یک پله عقب‌تر از آن خواهد ایستاد. ما همچنین شنیده‌ایم که چیپست جدید A16 فقط مختص دو مدل پرو بوده و اپل می‌خواهد در مدل‌های معمولی از تراشه A15 Bionic استفاده کند که در حال حاضر زیر قاب گوشی‌های آیفون ۱۳ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*